اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۶۳۸۵

نریمان جهان: دلم برای تراکتورسازی تنگ می شود

تن صدایش طوری است که گویا هنوز باور نکرده با وجود همه توافقات قبلی، دیگر بازیکن تراکتورسازی نیست و باید در ادامه فصل برای گسترش فولاد بازی کند.
۱۶:۳۴ - ۱۵ دی ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز- سامان نریمان جهان در گفت‌وگویی از آخرین وضعیت خودش صحبت کرد:

خودت فکر می کردی امسال که با پیراهن تراکتورسازی شروعش کردی، روزی بیاید جلوی این تیم بازی کنی؟

 ببینید من بارها از علاقه قلبی ام به تراکتورسازی صحبت کرده ام زیرا من در امیدهای این تیم بوده ام و برای گذراندن دوران سربازی ام سال گذشته به این تیم آمدم. شخصا هم تراکتورسازی را دوست داشتم و به هین دلیل با یک تیر، دو نشان زدم. وقتی سربازی ام تمام شده باید به گسترش فولاد برمی گشتم زیرا با این تیم قرارداد داشتم. در دوران حضورم در تراکتورسازی خاطرات خوب و بد زیادی به جا مانده که آنها و هواداران این تیم همیشه در ذهن من می مانند.

طوری حرف می زنی که گویا دلت هنوز با تراکتورسازی است؟

من تراکتورسازی را خیلی دوست دارم و برای هوادارانش احترام زیادی قایلم ولی وقتی پیراهن یک تیمی را به تن کنم به آن تعصب دارم. در حال حاضر هم پیراهن گسترش فولاد را می پوشم و با این باشگاه قرارداد دارم و به همین دلیل تمام وجودم را برای این تیم می گذارم و نسبت به جایی که بازی می کنم تعصب دارم.

سوال مان را طور دیگری می پرسیم. به جدایی از تراکتورسازی و برگشتن به گسترش فولاد راضی بودی؟

تراکتورسازی و گسترش هر دو تیمهای تبریزی و نزد من عزیز هستند. من در گفته های قبلی ام به این موضوع اشاره کرده بودم که دوست دارم در تراکتورسازی بمانم ولی اگر هم نشد تمام توانم را برای موفقیت گسترش فولاد به کار می برم. به هرحال جدایی از این تیم قسمت من بود ولی دلم واقعا برای این تیم تنگ می شود.

 اصل قصه جدایی ات چه بود؟مگر دو باشگاه توافق نکرده بودند که بعد از پایان سربازی هم تا انتهای فصل در تراکتورسازی بمانی؟

 بله، درست است. به نوعی توافق شده بود که من و سعید آقایی تا پایان فصل در تراکتورسازی بمانیم اما ظرف یک روز تغییرات زیادی در دو باشگاه رخ داد و گسترشی ها هم با توجه به مهره هایی که به تراکتورسازی یا تیمهای دیگر دادند به بازیکن جایگزین نیاز داشتند و من باید برمی گشتم. بنابراین آقایی در تراکتورسازی ماندگار شد ولی من به گسترش برگشتم.

شایعه شده به خاطر هت تریک پارسالت با پیراهن تراکتورسازی در آزادی برابر استقالل، قلعه نویی تو را نخواسته و باشگاه را مجبور کرده برخالف توافقش عمل کند.

نمی دانم در جواب سوال شما باید بخندم یا کار دیگری بکنم؟ من نمی دانم حاشیه سازان در این بین دنبال چه می گردند؟ از این حرف ها زیاد درآورده اند ولی این یکی در نوع خودش جالب و باور نکردنی است. آخر چه ربطی دارد؟ مگر قرار بود من پارسال که من بازیکن تراکتورسازی بودم، کم کاری کنم؟ من باید به وظیفه خودم عمل می کردم و کردم. اصال مگر آن موقع مشخص بود که قرار است امسال چه اتفاقی بیافتد؟ هیچکس نمی دانست که آقای قلعه نویی قرار است به تبریز و تراکتورسازی بیاید و همه این حرف ها شایعه است.

قبل از جدا شدنت با قلعه نویی صحبت کردی؟

بله. همانند هر بازیکن دیگری که قبل از رفتنش با ایشان صحبت کرد من هم جلسه ای داشتم و در صحبت هایی که انجام شد قرار شد من به تیم خودم که با آن قرارداد داشتم برگردم. درست است که مدت کوتاهی با او کار کردم اما در همین زمان کوتاه چیزهای زیادی یاد گرفتم .

 شاید یکی از دلایل جدایی ات و اینکه قلعه نویی تو را نخواست، عملکردت در این فصل باشد. قبول داری اصال خوب نبودی؟

شرایط من در این فصل ویژه بود زیرا خیلی از بازیها ر ا به دلیل مصدومیت از دست دادم و در بعضی از بازیها نیز فیکس نبودم. البته شما اگر آمار بگیرید در بازیهایی که در زمین بودم یا به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفتم یا گل زدم یا پاس گل دادم و یا پنالتی گرفتم و در کل سعی کردم برای تیمم مثمرثمر باشم. بنابراین نمی توان گفت سامان نریمان جهان بد کار کرده ولی قطعا توقع خودم از خودم بیشتر است و قطعا در ادامه و در تیم جدیدم برای بهتر شدن و تبدیل شدن به نریمان جهان واقعی تمام تلاشم را می کنم.

سامان نریمان جهان فصل قبل به قدری خوب بازی کرد که به تیم ملی هم دعوت شد. چه اتفاقی افتاد که نمایش پارسال را امسال نتوانستی تکرار کنی؟

 به دلایل عمده آن اشاره کردم و توضیح دادم ولی در کل امسال در بازیهایی که تراکتورسازی خوب نبود من هم خوب کار نکردم ولی پارسال بیشتر بازیهای ابتدا فصل را بردیم. فرد و تیم روی هم تاثیر مستقیم دارند. در کل پارسال با امسال خیلی متفاوت بود هم شرایط خودم هم تیمم.

چرا تراکتورسازی امسال در حد انتظار ظاهر نشد؟

 راستش ما خودمان هم انتظار بیشتری خودمان داشتیم اما امسال تغییرات زیادی در تراکتورسازی رخ داده و طبیعی بود که کمی ناهماهنگی پیش بیایید. در ضمن حواشی زیادی اطراف تیم بود و خیلی ها قصد داشتند تیم را با بحث های مختلف به حاشیه ببرند. بعد از آن هم بحث تغییر در کادر فنی رخ داد و تمامی اینها زمان را از تراکتورسازی گرفت و نشد آنطور که باید و شاید به خواسته های مان برسیم. امیدوارم این تیم در نیم فصل دوم موفق باشد تا هوادارانش نیز خوشحال شوند.
 
تونی به عنوان سرمربی تیم چقدر در این اوضاع نقش داشت؟

 باشگاه که او را مقصر همه چیز می دانست و درنهایت هم اجازه نداد در تیم بماند. نباید تمام تقصیرات را گردن او انداخت. تونی به نوبه خودش تالش کرد ولی واقعا این اواخر بیماری همسرش، برایش مشغله ذهنی پیش آورده بود و به دلیل شخصی درنهایت جدا شد. او امسال هم مثل پارسال برای تیم زحمت کشید.

 بحث کم کاری سربازها هم زیاد مطرح شد. چنین موضوعی واقعیت داشت؟

بیشترین گلهای تیم را سربازها زده اند. بیشتر پاس گلها را سربازها داده اند. بازهم می گویم عده ای از ابتدای فصل قصد داشتند با مطرح کردن این بحث ها تیم را به حاشیه ببرند. سربازها با اینکه پولی نمی گیرند ولی با تمام وجود بازی می کنند.

دوست نداشتی به جای گسترش فولاد به تیم دیگری بروی؟

من با گسترش فولاد قرارداد داشتم و برای حضور در تیمهای دیگر به من رضایت نامه نمی دادند. البته من گسترش را دوست دارم چون از اینجا بود که به فوتبال معرفی شدم و تالش می کنم از طریق این تیم دوباره به روزهای اوجم برگردم.

اوضاع گسترش هم خوب نیست. چه اتفاقی برای تیمهای تبریزی در این فصل افتاده؟

اوضاع تیمها بد هم نیست و هنوز ۱۳ بازی باقی مانده و خیلی چیزها فرق می کند. همین گسترش فولاد واقعا در نیم فصل اول عالی کار کرد و فوتبال زیبایی به نمایش گذاشت و فقط در چند بازی آخر بدشانسی آورد. راجع به تراکتورسازی هم که توضیح دادم. امیدوارم نیم فصل دوم، هر دو تیم تبریز در جدول به جایگاهی که الیقش هستند، برسند.

مساوی شدن دربی هم که اصلا به درد هیچکدام از تیمها نمی خورد و درحقیقت یک امتیاز به بقیه تیمها داد.

دو تیم به دلیل سرمای هوا نتوانستند بازی شان را به نمایش بگذارند. باد جهت توپ را عوض می کرد و در کل به نظر من تساوی عادلانه بود. البته ما خوب کار کردیم و گل اول را هم زدیم اما متاسفانه گل مساوی را خوردیم و دیگر وقتی برای جبران نداشتیم.

مدعیان امسال چه تیمهایی هستند و به نظرت چه تیمی در آخر جام قهرمانی را بالا سر می برد؟

امسال کار خیلی سخت تر از پارسال شده و تیمهایی مثل صبا و استقلال خوزستان هم مدعی شده اند. این دو تیم به اضافه استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و تراکتورسازی مدعی هستند. گسترش فولاد هم که هدفش حضور در جمع تیمهای بالای جدولی است. البته در کل با این فشردگی جدول و اینکه تیمی با یکی، دو برد یا باخت می تواند به صدر برسد یا دیگر جایی در نیمه اول جدول نداشته باشد، خیلی زود است بخواهیم درباره مدعیان و قهرمان حرف بزنیم.
مصاحبه از سارا طاوسی
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین