اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۶۳۶۵
اسپانسر البسه کاروان ایران در المپیک مشخص شد

شهنازی: لباس‌ها را برای تائید به کمیته بین‌المللی المپیک می‌فرستیم

مراسم معرفی اسپانسر البسه کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۶ برگزار شد.
۱۲:۲۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-مراسم معرفی اسپانسر البسه کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های المپیک 2016 ریو صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور شاهرخ شهنازی دبیر کمیته ملی المپیک برگزار شد و طی آن شرکت لی‌مینگ به عنوان اسپانسر البسه کاروان کشورمان معرفی شد.

شهنازی در این مراسم اظهار داشت: از ماه‌های خیلی دور مذاکراتی را با شرکت‌های مختلف داشتیم و همواره به دنبال آن بودیم که بهترین را انتخاب کنیم. شرکت لیمینگ به لحاظ هزینه‌ای و کیفیت محصول از سایر شرکت‌ها برتر بود و ورود البسه این شرکت نیز گمرکی نداشت و این باعث می‌شد که لباس‌ها بدون هیچ هزینه‌ای از سوی ما در محل کمیته به دست‌مان برسد.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌های اروپایی محصولات خود را در چین تولید می‌کنند که حتی از آنها نیز پیشنهاد داشتیم اما ما متوجه شدیم که کیفیت لیمینگ از آنها هم بهتر است حتی با برندهایی از اسپانیا و ایتالیا صحبت شد که متوجه شدیم آنها نیز محصولات خود را در چین تولید می‌کنند. به هر حال لی‌مینگ از نظر کیفیت بهتر از سایر شرکت‌هاست و این با اجماع نظر کارشناسان صورت گرفته است.

دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد: در خصوص طراحی البسه کاروان ایران از انجمن طراحان ملی دعوت کردیم و طرح پیشنهادی در اختیار شرکت لی‌مینگ قرار گرفت. این طرح یک طرح اسلیمی با زمینه‌ اسلامی است که از دو رنگ آبی و سفید ترکیب شده است. رنگ سفید برگرفته از صلح و دوستی و رنگ آبی نیز برگرفته از کاشی‌کاری‌ها در اماکن سنتی ایران از جمله گنبد مسجد شیخ لطف‌الله است. همچنین پرچم ایران به صورت یک نوار روی این البسه پیش‌بینی شده است که قرار است به این شکل تولید شود. باید به این نکته نیز اشاره کنم رنگ آبی نمادی از خلیج فارس نیز هست و امیدوارم این لباس آغازی برای رسیدن به یک لباس ملی باشد که در آن فرهنگ ایرانی و اسلامی به نمایش دربیاید و بتوانیم از آن در المپیک استفاده کنیم.

شهنازی گفت: محدودیتی برای مبلغ قرارداد وجود ندارد و این نیست که ما سقفی را در این خصوص تعیین کرده باشیم، خوشبختانه ما هرچه گفتیم مسئولان شرکت آن را پذیرفتند و اعلام کردند هرچقدر بخواهیم در اختیارمان می‌گذارند.

وی در خصوص بررسی نمونه‌های این شرکت گفت: ما نمونه‌های مختلف البسه شرکت لی‌مینگ را بررسی کردیم و در جریان قرار گرفتیم که چه کاری انجام می‌دهند. طرح مورد نظر ما به کمپانی داده شده و آنها قرار است 20 بهمن چند نمونه به ما ارائه کنند تا کیفیت و طرح موردنظرمان را از نزدیک ببینیم. ما 2 ماه قبل از بازی‌های المپیک البسه را  در دو بخش تحویل می‌گیریم که مجموعا 1100 دست لباس خواهد بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص ناهماهنگی‌هایی که در دوره قبلی المپیک در خصوص لباس پوشیدن ورزشکاران وجود داشت و مشاهده شده بود که برخی افراد رنگ‌های مختلفی را به تن می‌کنند، عنوان کرد: در دوره قبل که ما مسئولیت کار را بر عهده گرفتیم، کار طراحی و تولید البسه تمام شده بود اما این بار با دقت بیشتری حرکت می‌کنیم و به نحوی مدیریت می‌کنیم که همه از یک شکل لباس استفاده کنند و تلاش‌مان بر این است که این بار این ناهماهنگی‌ها وجود نداشته باشد.

شهنازی عنوان کرد: لی‌مینگ چند سال است که اسپانسری تیم‌های مختلف تیمی را برعهده داشته است. ما برای ملی شدن لباس نیز نمی‌توانیم به صورت آنی تصمیم بگیریم و باید شرایط موردنظر فراهم شود. برای این کار پروسه‌ای وجود دارد که چندین نهاد از جمله وزارت ورزش و وزارت فرهنگ باید نظر بدهد و ما آن مسیرها را طی می‌کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما به کیفیت نگاه می‌کنیم و برخلاف سایر کشورهای منطقه که به دنبال برند معروف هستند این کار را انجام نمی‌دهیم. با مسئولان شرکت لی‌مینگ که صحبت می‌کردم آنها گفتند زمانی که مشاهده می‌کنند ورزشکاران ایرانی در مسابقات مختلف به موفقیت می‌رسند این مسئله به آنها انگیزه می‌دهد و آنها نیز تلاش می‌کنند با این کار شأن برند خود را حفظ کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره اسپانسر مالی کاروان ایران تصریح کرد: برای اسپانسر مالی پیشنهاداتی آمد که در ابتدا نیز خوب بود اما به دلیل برخی مسائل فعلا توافقی صورت نگرفته است. اگر مقررات اجازه بدهد تبلیغات اسپانسر مالی را نیز روی البسه درج می‌کنیم.  قرار است دو ماه قبل از شروع مسابقات البسه را به کمیته بین‌المللی المپیک بفرستیم تا از سوی آنها نیز مورد تایید قرار بگیرد. این کار برای آن است که اگر مشکلی از سوی IOC مطرح شود بتوانیم آن را برطرف کنیم.

شهنازی در پایان صحبت‌های خود گفت: ما سعی می‌کنیم حداکثر رضایت را برای ورزشکاران فراهم کنیم تا ناهماهنگی‌های قبلی دیگر به وجود نیاید، همچنین قرار است پیش از آنکه البسه در کشور چین بسته‌بندی می‌شود نماینده‌ای را به این کشور بفرستیم تا طرح و کیفیت موردنظر مورد تایید قرار بگیرد.

در این مراسم قدرت‌الله شجاع مدیرعامل لی‌مینگ در خاورمیانه گفت: ما دلایل محکمی برای خود داشتیم که اسپانسر کاروان ایران شویم، قهرمانان ایران بهترین هستند و لیاقت بهترین‌ها را دارند، سعی می‌کنیم بهترین محصول را عرضه کنیم.

همچنین کمال کورک  نماینده شرکت لی‌نینگ در خاورمیانه با اشاره به اینکه نام این شرکت مربوط به قهرمان اسطوره‌ای ژیمناستیک کشور چین است، گفت: این شرکت از سال 1984 کار خود را آغاز کرده و در سال 1990 به عنوان برند رسمی کارش را با 5 هزار و 600 فروشگاه در چین شروع کرده است. این شرکت از سایر برندهای چینی بالاتر است و هم‌اکنون اسپانسر دواین وید بازیکن تیم بسکتبال میامی هیت است. هدف شرکت ما ارائه بهترین طرح و کیفیت برای موفقیت ورزشکاران و تیم‌ها است و امیدواریم قرارداد همکاری‌مان با ایران به خوبی پیش برود و بهترین خدمات را عرضه کنیم.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین