اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۴۹۹۷۵
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اعلام کرد

جوانان بزرگ‌ترین قربانیان حوادث عمدی و غیرعمدی

جوانان بزرگ‌ترین قربانیان حوادث عمدی و غیرعمدی
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، جوانان را بزرگ‌ترین گروه قربانیان حوادث عمدی و غیرعمدی در کشور خواند.
۱۵:۵۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
وانانیوز|

دکتر علیرضا مغیثی در نشست خبری امروز وزارت بهداشت با اشاره به آمار بالای مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر در کشور اظهار کرد: آخرین گزارش ثبت مرگ در سال ۹۶ نشان می‌دهد که ۸۲ درصد موارد مرگ و میر در کشور منتسب به بیماری‌های غیرواگیر، ۱۰ درصد مربوط به حوادث و سوانح و هشت درصد مربوط به بیماری‌های واگیر است. بیماری‌های غیرواگیر، گروه سنی ۳۰ سال به بالا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما مداخله برای کنترل این بیماری‌ها از کودکی و جوانی آغاز می‌شود که خدمات مربوط به آن در طرح تحول نظام سلامت دیده شده است.

وی افزود: علاوه بر این خدمات راهکارهایی مانند ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی، افزایش مالیات آن و کاهش نمک و شکر در مواد غذایی برای کاهش عوامل خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، موارد منتسب به سرطان و دیابت نیز اجرا می‌شود. برنامه‌ای که برای کاهش این بیماری‌ها در گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال اجرا می‌شود ایراپن نامگذاری می‌شود.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه جوانان بزرگ‌ترین گروه قربانیان حوادث عمدی و غیرعمدی هستند، تصریح کرد: ۲۷ درصد جمعیت روستایی ۴۰ درصد قربانیان حوادث ترافیکی را تشکیل می‌دهند. این موارد عمدتا شامل جمعیت ساکن روستاها اتفاق می‌افتد و در معابر عادی کشور رخ می‌دهد. ما برای این موضوع با وزارت راه برنامه مشترکی تدوین کرده‌ایم و آن را در سه استان پرتلفات کشور به طور آزمایشی اجرا خواهیم کرد. علاوه بر آن برنامه جامعه ایمن که بیش از ۳۰ سال است به عنوان یک الگوی موفق به دنیا عرضه شده، با کمک سازمان‌های مختلف بخشی از برنامه ما را برای کاهش تلفات حوادث ترافیکی تشکیل می‌دهد.

غرق شدگی از عوامل مهم مرگ در جوانان

مغیثی با بیان اینکه غرق شدگی یکی از عوامل مهم فوت جوانان است، اظهار کرد: سه استان گیلان، گلستان و بابل در شمال کشور با این مشکل روبرو هستند که موج این غرق شدگی به تمام کشور بازمی‌گردد. بیشترین آمار غرق شدگی نیز متعلق به استان تهران است. سال گذشته ۵۳۰ مورد غرق شدگی ثبت شد که ۱۷۸ نفر آن را گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال تشکیل داده بودند. ۱۲۸ مورد مرگ نیز در این سه استان به دلیل غرق شدگی ثبت شد که ۵۹ نفر آنان جوان بودند.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، گفت: آمار غرق شدگی در سال ۹۵، ۶۱۵ مورد، در سال ۹۴، ۴۰۳ مورد و در سال ۹۳، ۳۰۷ مورد گزارش شده است. مداخلاتی از نوع اطلاع رسانی و بهبود تسهیلات و امکانات در سه استان گلستان، گیلان و مازندران در کاهش موارد غرق شدگی موثر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین