اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۴۴۶۹

تیموریان: قرار گرفتن بین بهترین هافبک های دفاعی ایران افتخار بزرگی برایم است

آندو می گوید:«با حضور در لیگ جزیره به انتهای فوتبال رفتم.»
۱۳:۰۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-آندرانيك تيموريان، كاپيتان تيم‌ ملي فوتبال ايران، دور از فوتبال پرحاشيه ايران، روزهاي آرامي را در ليگ قطر سپري مي‌كند. تيموريان كه چند سال پيش يكي از بازيكنان ايراني شاغل در ليگ ‌برتر انگليس بود، در خصوص شرايط خودش در ليگ قطر، وضعيت تيم ملي و مسائل مختلف ديگر به سؤالات پاسخ مي‌دهد.

* ابتدا در مورد ليگ قطر صحبت كن. آيا سطح ليگ ستارگان قطر از ليگ ايران بالاتر است؟

من نمي‌توانم يك مقايسه دقيق انجام دهم و به صورت قطعي بگويم كه كدام يك بهتر است. شما مي‌بينيد كه در سال‌هاي اخير نماينده‌هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا مقابل تيم‌هاي قطري نتايج خوبي نگرفته‌اند. اين ربطي به ضعيف يا قوي بودن بازيكنان ندارد و به يك موضوع كلي مربوط مي‌شود. در فوتبال ايران استعداد زياد است و نيروي انساني زياد است اما امكانات نيست. در قطر اما نيروي انساني كم ولي امكانات زياد است. همين موضوع باعث مي‌شود بسياري از بازيكنان خارجي از كشورهاي ديگر به قطر بيايند و بعد از چند سال ماندن در اين كشور، تابعيت قطري بگيرند. الان حتي تيم ‌ملي قطر قوي‌تر از قبل شده است و رقابت خاصي بين بازيكنان براي حضور در اين تيم وجود دارد.

* چند سال قبل به انگليس رفتي و خيلي‌ها دوست دارند بدانند كه چرا در فوتبال آن كشور با اينكه شرايط سني خوبي داشتي، دوام نياوردي. در اين مورد صحبت مي‌كني؟

من خيلي به آن دوران فكر مي‌كنم اما هرگز افسوس نمي‌خورم. به عنوان يك بازيكن ايراني آنچه در توانم بود را در انگليس به نمايش گذاشتم و داشته‌هايم را رو كردم. من با حضور در ليگ جزيره به انتهاي فوتبال رفتم چون معتقدم ليگ ‌برتر انگليس بهترين و معتبرترين ليگ دنياست. در جام‌هاي مختلفي بازي كردم و به اندازه خودم درخشيدم. البته يك عامل بسيار مهم باعث شد تا نتوانم براي كارهاي طولاني در اين ليگ بمانم.

* چه عاملي؟

نداشتن يك ايجنت و يك وكيل خوب باعث شد از انگليس بروم. اين يك زنگ خطر براي فوتباليست‌هاي جواني است كه مي‌خواهند رشد كنند و به فوتبال اروپا برسند. آنها بايد يك ايجنت معتبر داشته باشند، البته ايجنتي كه صداقت كاري داشته باشد و براي بازيكن وظايفش را به بهترين شكل ممكن انجام دهد. فوتبال ايران بازيكنان مستعدي دارد و خيلي از جوانان مي‌توانند به اروپا بروند. البته باز هم مي‌گويم افسوس گذشته را نمي‌خورم. در ضمن من از آلمان هم پيشنهاد داشتم.

* چه زماني؟

بعد از اينكه از انگليس رفتم، از آلمان پيشنهاد داشتم ولي خودم نخواستم به فوتبال اين كشور بروم. من در انگليس بازي كرده بودم و آنجا بهترين ليگ دنيا بود.

* به زودي در بازي‌هاي ملي به باشگاه ۱۰۰ تايي‌ها مي‌پيوندي. چه احساسي داري؟

در وهله اول افتخار مي‌كنم كه توانستم براي تيم‌ ملي ايران بازي كنم و سهم كوچكي در شاد كردن دل مردم داشته باشم. من و دوستانم روزهاي تلخ و شيريني در تيم‌ ملي ايران داشتيم و حالا افتخار مي‌كنم كه در آستانه ورود به باشگاه ۱۰۰ تايي‌ها هستم. من در حالي به اين افتخار خواهم رسيد كه همبازي‌ها و مربياني كه داشتم، خيلي به من كمك كردند.

* كارلوس كی روش بعد از ديدار مقابل گوام باز هم از امكانات تيم ‌ملي به شدت گلايه كرد و چالش سختي با مسئولان فدراسيون فوتبال داشت. در اين مورد چه صحبتي داري؟

اين صحبت‌ها قديمي شده است. ناراحتي كی روش اتفاق جديدي نيست. من بايد در مورد لباس‌هاي تيم ‌ملي حرف بزنم و بايد بگويم اين لباس‌ها افتضاح است. قرارداد ما با برند آل اشپورت به پايان رسيده ولي جالب است كه همچنان بايد لباس‌هاي اين شركت را بپوشيم، چون دنبال اسپانسر خوب نيستيم. از طرفي زمين چمن كمپ كيفيت كاملاً افتضاحي دارد. گفتن اين جمله بسيار تلخ است كه تيم‌ ملي ايران يك زمين تمرين ندارد. اين مشكلات ۲۰ سال پيش هم وجود داشت ولي كو گوش شنوا؟ معمولاً در ايران همه دوستان دارند با مشكلات كنار مي‌آيند و دوست ندارند كه مشكلات را حل كنند. اين موضوع ضربه بزرگي به فوتبال ايران زده است. ما يا مي‌گوييم نمي‌شود يا مي‌گوييم نداريم. مشكلات كماكان ادامه دارد، مگر اينكه يك خير براي تيم ‌ملي پيدا شود كه براي تمامي تيم‌هاي ملي هزينه كند. فكر مي‌كنم بايد يك خير پيدا كنيم ولي باز هم اين موضوع نشدني است.

* فكر مي‌كني ما به جام‌ جهاني‌ روسيه صعود كنيم؟

با اين وضعيت هيچ شانسي براي رفتن به جام‌ جهاني‌ نداريم. من حدود ۱۱ سال پيش به تيم ‌ملي آمدم. در جام‌ جهاني‌ ۲۰۰۶ اسپانسر ما پوما بود اما الان به آل اشپورت رسيده‌ايم. لباس‌هايي كه به ما مي‌دهند، با يك بار شستن تبديل به لباس بچه مي‌شود. شرايط واقعاً بدتر از قبل است. اصلاً من اشتباه مي‌كنم، بهتر است خودتان بياييد و اين چيزها را ببينيد.

* آيا ليگ ايران را دنبال مي‌كني؟

كم و بيش بازي‌ها را مي‌بينم.

* امسال چه تيمي قهرمان مي‌شود؟

استقلال، استقلال خوزستان، سپاهان، تراكتورسازي، پرسپوليس، نفت تهران، ذوب‌آهن و ۲، ۳ تيم ديگر شانس قهرماني دارند.

* در نظرسنجي برنامه ۹۰ تو در بين گزينه‌هاي بهترين هافبك دفاعي (بعد از انقلاب) قرار داشتي. در اين نظرسنجي كريم باقري اول شد. در اين مورد صحبت مي‌كني؟

من بايد به آقا كريم تبريك بگويم و افتخار مي‌كنم كه در يك مقطع كوتاه با او همبازي بودم. او بازيكني بي‌ادعا و قابل احترام بود و مي‌تواند براي جوان‌هاي فوتبال ايران يك الگو باشد. براي من افتخار بزرگي است كه در بين اين گزينه‌ها قرار داشتم. تمامي اين افراد و حتي آنهايي كه در اين پست اسم‌شان در بين گزينه‌ها نبود، زحمات زيادي براي تيم‌ ملي فوتبال ايران كشيده‌اند.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین