اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۴۱۷۹

تراکتور، باشگاه کم هزینه‌ای که مشکل مالی دارد!

اوضاع در تراکتورسازی خوب نیست، هر چند این تیم تبریزی تا نیمه‌نهایی جام حذفی پیش رفته اما در لیگ برتر انتظارات را برآورده نکرده است.
۱۲:۵۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴
وانانیوز|
وانانیوز-اوضاع در تراکتورسازی خوب نیست، هر چند این تیم تبریزی تا نیمه‌نهایی جام حذفی پیش رفته اما در لیگ برتر انتظارات را برآورده نکرده است. تیم تونی اولیویرا فصل گذشته در بازی پایانی قهرمانی لیگ برتر را از دست داد، به همین دلیل هواداران پرشور این تیم، قبل از هر چیزی از تیمشان درخشش مجدد در لیگ برتر را انتظار دارند، هر چند رسیدن به نیمه‌نهایی جام حذفی و  کسب جام قهرمانی این رقابت‌ها مسکنی بر دردهای تراکتورسازی خواهد بود اما آنچه که امروز هواداران این تیم به دنبال آن هستند، حضور پرقدرت تراکتورسازی در لیگ برتر است. شرایط تراکتورسازی در لیگ برتر نشان می‌دهد که برای رسیدن به مدعیان راه طولانی دارد، حضور در رده یازدهم جدول آن هم در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول، به طور حتم چیزی نیست که بتواند هواداران تراکتورسازی را از مسوولان این تیم راضی نگه دارد. درست است که هواداران تراکتورسازی تونی اولیویرا را دوست دارند و از او حمایت می‌کنند اما ادامه این روند، قطعاً حاشیه‌های زیادی را برای تراکتورسازی به همراه خواهد داشت. چنانچه در روزهای گذشته همواره این تیم زیر ذره‌بین رسانه‌ها و هواداران بوده و شایعات مختلفی درباره تغییرات در کادر فنی و مدیریت باشگاه منتشر شده است. واکنش مدیران باشگاه به این شایعات هم جالب بود؛ آنها طی چند روز اخیر تلاش کردند با تهدید کسانی که به این شایعات دامن می‌زنند، جلوی این بحث‌ها را بگیرند که شاید موثر واقع شود. اما روی دیگر مشکلات تراکتورسازی، نارضایتی بازیکنان از پرداخت نشدن مطالباتشان بود که سر و صدا زیادی کرده است. مدیران این باشگاه برای برون رفت از این حاشیه‌ها در روزهای گذشته تلاش کردند طوری وانمود کنند که اوضاع مالی تیم خوب است و پرداختی مطلوبی به بازیکنان داشته‌اند. در همین راستا شاهد منتشر شدن مطالبی در روزهای اخیر بودیم که تلاش داشت نشان دهد یکی از نقاط قوت مدیران باشگاه تراکتورسازی پرداخت مطالبات بازیکنان است که نسبت به سایر تیم‌ها این پرداختی‌ها بهتر بوده است. در یکی از این مطالب آمده است: «بازیکنان تراکتورسازی حداقل ۳۵ و مربیان ۴۵ درصد دریافتی داشته‌اند. تراکتورسازی برخلاف اخباری که در برخی رسانه‌ها در مورد مشکلات مالی‌اش مطرح می‌شود از لحاظ پرداخت پول بازیکنان شرایط خوبی دارد و جزو 3-2 باشگاه پیشتاز لیگ در پرداخت قراردادها است. در همین راستا تراکتورسازی تاکنون حدود 35 تا 40 درصد قرارداد بازیکنان را به آنها پرداخت کرده است. اعضای کادر فنی تراکتورسازی 45 تا 50 درصد از مبلغ قرارداد خود را تا به این لحظه دریافت کردند و باشگاه فقط در پرداخت پاداش‌ها به مربیان عقب است. سعید عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی این موارد را تایید می‌کند. برخلاف جوسازی‌های که می‌شود تراکتورسازی از لحاظ مالی وضعیت بدی ندارد و نسبت به خیلی از باشگاه‌ها در پرداخت پول بازیکنان پیش است.»
جالب است در حالی پرداخت مطالبات بازیکنان تا 35 درصد تا نیم‌فصل رقابت‌ها به عنوان نقطه قوت یک تیم پرطرفدار مطرح می‌شود که این تیم تبریزی در این فصل از چندین بازیکن سرباز استفاده می‌کند که طبق قانون به هیچ کدام از این بازیکنان پولی داده نمی‌شود و در حقیقت ترکیب اصلی تراکتورسازی که تاکنون برای این تیم به میدان رفته، هیچ پولی از باشگاه دریافت نکرده است. بازیکنانی مثل سینا عشوری، بختیار رحمانی، سعید آقایی، سروش رفیعی، سامان نریمان جهان، محمدرضا اخباری، شجاع خلیل‌زاده، علی کریمی و... که در مجموع به نظر می‌رسد با حضور سیزده، چهارده بازیکن سرباز در این تیم، عملا تراکتورسازی بابت پرداختی به بازیکنان باید کمتر از نصف هزینه سایر باشگاه‌ها، پول خرج کند.
گرچه دیگر بازیکنان نارضایتی‌های بسیاری از تیم‌شان دارند که این عملا نه نقطه قوت محسوب می‌شود و نه برخورداری از یک نظام مالی عاری از ایراد.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین