اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۳۸۹۷۰

پورابراهیمی: ربیعی خدای لابی‌گری است/ شاهد وضع اسفباری در وزارت کار هستیم

پورابراهیمی: ربیعی خدای لابی‌گری است  شاهد وضع اسفباری در وزارت کار هستیم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با استفاده از این تعبیر که ربیعی خدای لابی‌گری است، گفت که اکنون وزارت کار وضع اسفباری دارد به طوری که در این وزارتخانه در طول چهار سال و نیم گذشته فاجعه رخ داده است.
۱۲:۵۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
وانانیوز|

محمدرضا پورابراهیمی به عنوان موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) گفت: بنده در همان زمان معرفی آقای ربیعی در دولت یازدهم به عنوان مخالف او بودم. آن زمان هیچ شناختی از آقای ربیعی نداشتم اما برنامه های پیشنهادی او حکایت از شرایطی داشت که امروز شاهد آن هستیم. پیش بینی هایی را آن زمان مطرح کردم که اکنون آن را می بینیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بخشی از صحبت‌های مخالفان استیضاح وزیر، گفت:‌در جلسه عنوان شد که آقای ربیعی در منطقه فقیرنشین به دنیا آمده است اما سوال این است که اکنون ایشان در شمال شهر یا جنوب شهر و در خانه چند میلیاردی زندگی می‌کنند، فرزندان ایشان اکنون چه می‌کنند؟

پورابراهیمی افزود: بنده در سال ۹۲ در پشت همین تریبون در حالی که تنها برنامه‌ها و سوابق کاری آقای ربیعی را می‌دانستم در مخالفت با او صحبت کردم. همان روز گفتم که ایشان گزینه مناسبی برای وزارت کار نیست و او را برای وزارت اطلاعات معرفی کنند چون با سابقه مدیریت ضد جاسوسی برای این کار مناسب‌تر است تا اینکه بخواهد مدیریت اقتصادی در وزارت کار داشته باشد.

وی افزود: مگر می‌شود کسی که ادبیات اقتصادی بلد نیست، مجموعه عظیم اقتصادی را اداره کند. ما در همان دولت یازدهم پیش‌بینی شرایط را کردیم که در دولت دوازدهم اجازه صحبت در زمان رای اعتماد به من را ندادند. اکنون بعد از چهار سال و نیم شاهد فاجعه و وضعیت اسفبار در وزارت کار هستیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: آقای ربیعی می‌گوید که یک درصد اقتصاد در این وزارتخانه است که این درست نیست. در بین پنج مجموعه بزرگ اقتصادی، بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارایی‌های مربوط به این وزارتخانه است.

وی افزود: در همین جلسه آقای جهانگیری از من پرسید که چرا به عنوان مخالف ربیعی ثبت‌نام کردم، به او گفتم که اعتقادم بر این است که ایشان گزینه مناسبی نیست. مردم به ما رای دادند و ما باید از حق آنها دفاع کنیم.

پورابراهیمی یادآور شد: در زمان رای اعتماد به آقای ربیعی در دولت دوازدهم می‌خواستم صحبت کنم اما آقای ربیعی خدای لابی‌گری است، در مجلس شایعه کرد که من با او مشکل شخصی دارم به همین دلیل من امروز فیلمی را به شما نشان دادم که در دولت یازدهم یعنی سال ۹۲ نیز به عنوان مخالف آقای ربیعی صحبت کردم چون نگاه ما تخصصی است و معتقدیم مشکلات ساختاری بسیاری وجود دارد.

وی تاکید کرد: امروز حرکت اقتصادی در پشت لوکوموتیو بسیار کند و ناکارآمد وزارت تعاون مانده و شرایط را اینگونه کرده است. در زمان رای اعتماد به دولت دوازدهم به آقای روحانی توصیه کردیم که آقای ربیعی را معرفی نکند اما ایشان تحت لابی سیاسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نرخ‌های بازدهی در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار و این وزارتخانه در طول چهار سال و نیم گذشته، گفت: این نرخ‌ها نشان می‌دهد که وضعیت مطلوب نیست. از طرف دیگر میزان سوددهی شرکت شستا از سال ۹۲ با ۲۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است این یعنی عملا عملکرد آقای ربیعی به عنوان حافظ منافع کارگر مطلوب نبوده است.

پورابراهیمی گفت که در تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی تخلفات بسیاری دیده شده است که همه آنها را به آقای ربیعی گفته‌ایم اما اتفاقی رخ نداده است.

وی در پایان خطاب به نمایندگان گفت: حجت خدا بر شماست که با تمام توان از طرح مجلس دفاع کنید.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین