اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۳۴۵۲۶

در صورت تعلیقِ کشتی بیش از نصف مدال‌های ایران در المپیک را نخواهیم داشت

در صورت تعلیقِ کشتی بیش از نصف مدال‌های ایران در المپیک را نخواهیم داشت
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد گفت: در صورتی که کشتی تعلیق شود بیش از نصف مدال‌های ایران در المپیک را نخواهیم داشت.
۱۶:۴۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
وانانیوز|

منصور برزگر در گفت‌وگویی درباره حواشی بوجود آمده درباره تعلیق کشتی ایران گفت: کشتی یکی از مدال آورترین رشته‌های ورزشی در ایران است و اگر به آمارهای ورزش ایران در المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی رجوع کنیم خواهیم دید که بیشتر مدال‌های کسب شده توسط کشتی‌گیران انجام شده است.

وی افزود: از سوی دیگر این افتخارآفرینی‌ها باعث آن شده است که کشتی در بین مردم ایران جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و از آن به نام ورزش اول ایران یا ورزش ملی یاد می‌شود.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد در مورد مشکلات پیش آمده در کشتی و اظهار نظر رسول خادم در مورد حضور نیافتن کشتی‌گیران مقابل حریفان رژیم اشغالگر قدس، تصریح کرد: تا پیش از این مسئولان کشتی به هر ترفندی بود مسئله را با دلایلی همچون مصدومیت و گواهی پزشکی حل می‌کردند، اما الان دیگر قضیه متفاوت شده است چراکه کار به مراجع بالاتر همچون کمیته بین‌المللی المپیک کشیده شده است و دیگر نمی‌توان با چنین دلایلی مسئله را حل و فصل کرد.

وی افزود: شاید رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی که پیگیر رفع تعلیق کشتی ایران و محرومیت علیرضا کریمی و مربی‌اش بوده بیشتر از همه این خطر را درک کرده و برای این است که صحبت‌هایی به این شفافی و روشنی در این مورد داشته است.

برزگر در مورد سکوت مسئولان در مورد این مسئله اظهار داشت: رسول خادم نباید در این قضیه تنها باشد و مسئولان ذیصلاح باید نظر خود را به صورت شفاف و صریح اعلام کنند، اما من می‌گویم نباید به گونه‌ای باشد که در زمانی‌که به مدال کشتی در المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی نیاز دارند از این رشته حمایت کنند و در مواقع اینچنینی سکوت اختیار کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که این مسئله با درایت مسئولان کشور حل شود و اگر اینگونه نباشد و کار به تعلیق کشتی ایران بیانجامد بیش از نصف مدال‌های ورزش ایران در المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی از دست می‌رود و البته این موضوع در بلند مدت دامن ورزش ایران را هم می‌گیرد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین