اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۳۰۷۰۲

صحبت‌های جذاب آچار فرانسه استقلال/ فحشمان دادند!

صحبت‌های جذاب آچار فرانسه استقلال  فحشمان دادند!
اميد نورافكن در هفته‌هايي كه شفر به استقلال آمده بارها در پست‌هاي متفاوت به میدان رفته و اتفاقاً بوده ديدارهايي كه او در يك بازي در دو پست متفاوت بازي كرده است.
۱۹:۴۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
وانانیوز|

او در مسابقه نيمه‌نهايي جام‌حذفي هم به همين شرايط دچار شد و در اندك دقايقي كه براي تيمش به زمين رفت در دو جناح مختلف بازي كرد. نورافكن با خبرورزشي درباره مسائل مختلف مربوط به بازي با صنعت‌نفت حرف زد.

 

*چرا بازي را از روي نيمكت شروع كردي؟

قبل از هر چيز بايد بگويم خدا را شكر كه بازي را برديم. البته اين براي خودم هم ناراحت‌كننده بود ولي قطعاً تيم با تركيبي كه بيشتر به درد اين بازي مي‌خورد به ميدان رفت و من هم در دقايقي كه براي استقلال به ميدان رفتم، سعي كردم مفيد باشم و تمام توانم را گذاشتم تا لااقل در آن اندك دقايق خواسته كادر فني را برآورده كنم.

 

* شفر از تو راضي بود! به خودت گفت؟

او در رختكن از همه تشكر كرد و اين نشان داد از بازي همه بچه‌ها رضايت داشته است.

 

* برنامه‌ات هنگام ورود به زمين چه بود؟

من بايد به جاي بهنام به ميدان مي‌رفتم. اين تعويض درست در دقايقي اتفاق افتاد كه ما 2 بر یک جلو بوديم و صنعت‌نفت روي دروازه ما فشار آورده بود. اين كار را براي ما سخت‌تر مي‌كرد. بازي در آبادان واقعاً دشوار است و من بايد بيشتر در دفاع كار مي‌كردم...

 

*... اما بارها از چپ تا پرچم كرنر جلو رفتي و توپ را نگه داشتي؟

بله! اين به خواست بازيكنان بزرگتر تيم و باتجربه‌ها بود. از من مي‌خواستند تا مي‌توانم توپ را جلو ببرم و وقت تلف كنم. من هم به حرف‌شان گوش كردم و اميدوارم با همان 2، 3 دقيقه‌اي كه وقت را از نفتي‌ها گرفتم توانسته باشم سهم خودم را براي صعود تيم ادا كرده باشم.

 

* فغاني هم به اين نوع بازي‌ات گله داشت؟

بله! علي‌آقا دو بار جلو آمد و به من تذكر داد. يك بارش را كه خوب به ياد دارم وقتي توپ به اوت رفت من اوت نينداختم تا دفاع چپ بيايد و اوت را پرتاب كند. اين قانون بازي است كه دفاع چپ بيايد ولي علي‌آقا (فغاني) مي‌گفت سريع‌تر بازي را ادامه بده و من هم منتظر ميلاد (زكي‌پور) بودم كه بيايد. به علي‌آقا هم گفتم منتظر ميلاد هستم ولي مثل اينكه با توجه به جو حاكم بر ورزشگاه او اصرار داشت كه وقتي تلف نشود.

 

* يكي، دو بار هم سرتوپ زدي؟

بايد وقت را مي‌كشتم. مي‌خواستم از همه توانم براي نگه داشتن بازي در زمين حريف استفاده كنم. خيلي بازيكن تكنيكي‌ای نيستم ولي در حد خودم تلاشم را كردم. دوست داشتم نقشي هر چند كوچك در اين پيروزي داشته باشم.

 

* امسال نقش آچار فرانسه تيم را داري؟

وظيفه من از وقتي آقاي شفر به استقلال آمده به اين شكل بوده است. من بازيكن در خدمت تيم هستم و هر جايي بازي كنم، سعي مي‌كنم بهترين عملكرد را داشته باشم. مهمترين ويژگي يك بازيكن اين است كه خواسته سرمربي را اجرا كند. آچار فرانسه بودن هم بد نيست.

 

* انتظار اين برد و راهيابي به فينال را داشتي؟

پيش از اين هم به خبرورزشي گفته بودم كه بيشترين تمركز ما روي جام‌حذفي است. هرچند كه از امروز هم براي ليگ بازي مي‌كنيم تا به رده‌هاي بالاتر برسيم ولي از آنجا كه مي‌دانستيم با قهرماني در جام‌حذفي مستقيم راهي ليگ قهرمانان آسيا می‌شويم از اين رو همه خوشحاليم كه به اين هدف‌مان رسيديم. اين برد براي‌مان حياتي بود كه به دست آمد.

 

* جاي هواداران‌‌تان خالي نبود؟

متأسفانه اين دومين بازي بعد از مسابقه روبه‌روي تراكتورسازي بود كه هواداران‌مان را كنارمان نداشتيم.

 

* اما در عوض آباداني‌ها بودند.

- واقعاً جو بدي بود. آجر و سنگ بود كه از چپ و راست بر سرمان مي‌باريد. شانس آورديم اتفاق بدي براي‌مان رخ نداد، هر چند كه داريوش شجاعيان دچار مشكل شد. از وقتي كه براي گرم كردن به زمين آمديم فحاشي‌ها شروع شد تا دقيقه‌اي كه از زمين بيرون مي‌رفتيم. متأسفانه اكثر استاديوم‌هايي كه بيرون از تهران در آنها بازي مي‌كنيم به اين شكل است.

 

* مي‌گويند اگر اشتباهات سوشا مكاني نبود استقلال برنده نمي‌شد؟

اتفاقاً ما از ابتداي بازي تمركز كامل داشتيم. موقعيت‌هاي‌مان هم خطرناك‌تر بود. يك دقيقه قبل از گل اول جپاروف داشت گل مي‌زد. شكر خدا از نظر بازيكن هم شرايط تيم‌مان عالي است و كاري هم به اشتباه دروازه‌بان حريف ندارم چون هميشه گفته‌اند تا بازيكني اشتباه نكند تيمي گل نمي‌خورد. با اين همه ما بدون سوشا هم نفت را شكست مي‌داديم.

 

*... و مهدي قائدي؟

خيلي جايش در جشن‌مان خالي بود. حسابي به او عادت كرده‌ايم و در اين ديدار هم تمام بچه‌ها يادش بودند. خيلي بد شد كه اين اتفاق برايش رخ داد. ان‌شاءا... زودتر به تمرينات برگردد و دوباره از بازي تكنيكي و زيبايش بهره ببريم. او هر زمان هم براي تيم به ميدان مي‌‌آيد بلافاصله روي دروازه حريف خلق موقعيت مي‌كند. جايش حسابي خالي است.

 

* بازي با ذوب‌آهن را چطور پيش‌بيني مي‌كني؟

من كه سه‌كارته و محرومم ولي بايد بازي را ببريم و بچه‌ها هم بر اين باور هستند كه برد مقابل صنعت‌نفت تمام شده و حالا دوباره در ليگ و بعد در ليگ قهرمانان كار‌هاي مهمي پيش‌رو داريم. بازي سختی است ولي تيم براي برد به ميدان مي‌رود.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین