اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۹۹۷۳

یک فعال سیاسی: با روش‌های علمی باید با فساد مبارزه کرد

یک فعال سیاسی: با روش‌های علمی باید با فساد مبارزه کرد
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مبارزه با فساد به روش‌های علمی نیاز دارد، گفت: ساختار و عملکرد قوه قضائیه باید اصلاح شود.
۱۱:۵۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
وانانیوز|

جواد امام در گفت‌وگویی درباره اظهارات رئیس قوه قضائیه مبنی بر معرفی قضات متخلف اظهار کرد: این موضع‌گیری‌ها نوعی تهدید قضات ناسالم و فاسد است اما من معتقدم این رویه، سازوکار مبارزه با فساد نیست.شاید با این تهدید میخواهند اقدام پیشگیرانه انجام دهند اما کار از این حرفها گذشته و کارد به استخوان رسیده است که رئیس دستگاه قضایی به صراحت اینگونه موضع‌گیری می‌کند.

وی در ادامه افزود: این اظهارات نشان می‌دهد دامنه فساد خیلی گسترده‌تر از آنچه تصور می شده، است، بنابراین معرفی این قضات راه درمان فساد نیست و باید به فکر آسیب شناسی جدی‌تری باشیم، زیرا مقابله با فساد به سازوکارهای جدی‌تر و علمی‌تری نیاز دارد و ریشه کن کردن آن با معرفی چند قاضی میسر نیست . شاید با این تهدید می خواهند اقدام پیشگیرانه انجام دهند اما کار از این حرف ها گذشته و کارد به استخوان رسیده است که رئیس دستگاه قضایی به صراحت اینگونه موضع‌گیری می‌کند. کسی که به فساد آلوده است، ممکن است با این نوع اقداماتی که رئیس قوه قضائیه نام برده است، به روش های دیگری روی آورد و بنابراین مبارزه با فساد پیچیده‌تر می شود، برای ریشه‌کن کردن فساد باید دنبال راه‌حل‌های علمی باشیم.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که چرا خود دستگاه قضا به پرونده‌های فساد به عنوان مدعی‌العموم وارد نمی‌شود، تصریح کرد: با موضوع مقابله با فساد نباید برخورد سیاسی کرد، نباید اینگونه فکر کنیم که فساد به گروه خاصی اختصاص دارد و اگر کسی از گروه ما  تخلفی کرد آن را نادیده بگیریم و فساد طرف مقابل را بزرگ کنیم. قوه قضائیه نیازمند این است که نگاه غیرسیاسی و ملی داشته باشد.

امام در پایان خاطرنشان کرد: اگر این برداشت در میان افکار عمومی ولو به غلط ایجاد شود که قوه قضائیه یکسویه و جانبدارانه برخورد می کند و عدالت و قانون را به درستی اجرا نمی کند، یعنی قوه قضائیه در عملکردش موفقیت نداشته است. ما هم مشکل ساختاری و هم مشکل عملکردی داریم و تا زمانی که این دو مشکل و همچنین ذهنیت جامعه اصلاح نشود، قوه قضاییه هرگونه رفتار کند، افکار عمومی برداشت دیگری می کند بنابراین باید افکار عمومی هم اقناع شود.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین