اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۷۷
در جایگاهی نیستم که درباره وزیر ورزش حرف بزنم

اسلامیان: به قراردادی که با کی‌روش بستیم، پایبندیم

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال گفت: الآن زمان انتقاد نیست و ما با قراردادی که با کی‌روش بستیم پایبند هستیم.
۱۷:۳۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
وانانیوز|

وانانیوز-محمود اسلامیان در پایان جلسه با کارلوس کی‌روش و علی کفاشیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه مشخص است، آسیا برای جام جهانی فقط 4 سهمیه دارد و تیم‌هایی مثل کره، ژاپن و استرالیا سرمایه‌گذاری وسیعی برای جام جهانی می‌کنند و تیم‌های دیگر در منطقه با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری وسیع در تلاشند سطح فوتبال خودشان را بالا کشیده و راهی جام جهانی شوند.

وی افزود: در روزهایی که کشورهای رقیب سخت در راه آماده‌سازی خود برای جام جهانی 2018 هستند ما همچنان درگیر مسائل حاشیه‌ای هستیم و چنین مسائلی هرگز به فوتبال ما کمک نمی‌کند. ما فرصت چندانی برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی نداریم و نباید خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ملی با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد و در جلسه اخیر هیئت رئیسه نیز تصویب شد او کارش را ادامه داده و شرایط برای موفقیت تیم ملی فراهم شود. این در حالیست که فدراسیون فوتبال نیز با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و به‌دنبال منابع مالی است تا امکانات لازم را برای موفقیت تیم ملی فراهم کند. صدا و سیما به قراردادی که با فدراسیون امضا کرده پایبند نیست و حتی یک ریال هم به ما بابت حق پخش پرداخت نکرده است. در شرایطی که فدراسیون با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، این موضوع اصلاً خوب نیست.

اسلامیان خاطرنشان کرد: ما به اصول پایبند هستیم و به قراردادی که با کی‌روش داریم، احترام می‌گزاریم. مردم نیز از ماندن کی‌روش استقبال کردند و در جلسه قبل هیئت رئیسه نیز اعضا هر صحبتی که بود با کی‌روش مطرح کرده و او نیز با آغوش گرم از صحبت‌هایی که شد استقبال کرد و به آنها پاسخ داد. بعد از آن قرار شد همه توان خود را بگذاریم تا تیم ملی آینده موفقی پیش رو داشته باشد و خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای نکنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا در روزهایی که تیم ملی نیاز به آرامش دارد، وزیر ورزش علیه کی‌روش جبهه‌گیری کرده، گفت: من در مورد صحبت‌هایی که از طرف شخص دیگری بوده اظهار نظر نمی‌کنم و هر سؤالی که از خودم دارید، مطرح کنید. من در مقامی نیستم که راجع به صحبت‌های وزیر اظهار نظری داشته باشم. همان‌طور که گفتم ما اصولی داریم که باید به‌ آن پایبند باشیم. کی‌روش تحت قرارداد فدراسیون فوتبال است و یک ماه و نیم پیش با نظر فدراسیون و هیئت رئیسه قرار بر ادامه کار کی‌روش شد.

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا وزیر از ماندن کی‌روش دلگیر است، خاطرنشان کرد: از من چنین سؤالی نپرسید و هر سؤالی را که مربوط به خود من می‌شود پاسخ می‌دهم.

اسلامیان در واکنش به اینکه آیا کی‌روش در فوتبال ما خواهد ماند یا خیر، گفت: بله، کی‌روش به کار خود ادامه خواهد داد و ما چاره‌ای جز این نداریم که از او و تیم ملی حمایت کنیم، ضمن اینکه پیروانی نیز قبول کرده کنار ایشان به تیم ملی کمک کند. همه ما در حال حاضر وظیفه داریم که به تیم ملی کمک کنیم. تیم ملی آبروی تک تک ما است و موفقیت این تیم شادی مردم را به‌همراه خواهد داشت، همان‌طور که در جام جهانی دیدیم شور و شعف مردم را در حمایت از تیم ملی.

وی در خصوص اظهار نظر وزیر ورزش مبنی بر "کی‌روش کارفرما است و همه ما کارگر او" نیز تصریح کرد: بحث کارفرما و این‌گونه مسائل نیست. تیم ملی قراردادی با سرمربی خود امضا می‌کند و طبق برنامه او جلو می‌رود مثل هر کار دیگری، به‌طور مثال در صدا و سیما هر فیلم تهیه‌کننده دارد و بقیه برنامه‌های او را اجرا می‌کنند. در حال حاضر ما باید تلاش کنیم حواشی اطراف تیم ملی کم شود تا از رقبا عقب نمانیم. اخیراً سفری به آذربایجان داشتم و دیدم در باکو مبلغ 4، 5هزار میلیارد تومان خرج ساخت یک ورزشگاه می‌شود، این یعنی اینکه حتی چنین کشورهایی نیز برای موفقیت در ورزش فوتبال سرمایه‌گذاری کلان می‌کنند.

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال افزود: فضا، فضای رقابتی است و همه کشورها با سرمایه‌گذاری‌های کلان در حال پیشرفت هستند. ما استعدادهای زیادی در کشورمان داریم. اگر از آنها درست استفاده شود می‌توان به موفقیت زیادی برسیم. اخیراً دیدید که پرسپولیس با حمایت هوادارانش چقدر انرژی گرفت و توانست از گروه خود نیز صعود کند.

اسلامیان در پاسخ به این سؤال که به‌چه‌منظور در جلسه با کی‌روش شرکت کرده بود، گفت: من نایب‌رئیس فدراسیون هستم و به‌دعوت کفاشیان به این جلسه آمدم.

وی در واکنش به این سؤال "آیا شما تنها کسی هستید که علیه وزیر صحبت کردید؟" گفت: نه، من مخالف کسی نیستم، چرا شما این صحبت را مطرح می‌کنید؟

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین