اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۷۵۹
کمک 132 میلیونی کمیته ملی المپیک هنوز به دست‌مان نرسیده است

کاشانی: شاید اعضای هیئت رئیسه از ما خوش‌شان نمی‌آید/ مرا نمی‌خواهند، بگویند کاشانی التماس دعا!

مدیر تیم فوتبال امید گفت: اگر مرا نمی‌خواهند بگویند آقای کاشانی التماس دعا و من هم می‌روم.
۱۵:۲۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-حبیب کاشانی در نشست خبری امروزش که به صورت مشترک با محمد خاکپور برگزار شد بود، اظهار داشت: در مورد قرارداد خاکپور باید بگویم که این مسئله در حیطه فدراسیون فوتبال بود و بعد از اتفاقات اخیر کادر فنی جلسه‌ای برگزار کرد، که به اعتقاد من این جلسه باید زودتر برگزار می‌شد.

بند 13 قرارداد کادر فنی تیم امید سؤال برانگیر به نظر می‌رسید
مدیر تیم امید افزود: در خصوص قرارداد کادرفنی تیم امید سه بحث وجود داشت. ابتدا بحث زمان آن بود که اعضای کادرفنی اعلام کردند قرارداد آنها باید از قبل از فروردین‌ 94 و زمان آغاز به کارشان باشد، نه اینکه از اول فروردین 94 که مسابقات آغاز شده است. مسئله دوم این بود که از سوی فدراسیون اعلام شده بود که قراردادها را ارسال خواهند کرد تا کادرفنی آن را امضا کند، اما کادرفنی معتقد بود که باید مانند دیگر مربیان ملی، آنها نیز به فدراسیون فوتبال بروند و قراردادشان را امضا کنند و مسئله سوم هم در خصوص بند 13 قرارداد بود که این بند سؤال‌برانگیز به نظر می‌رسید. بند 13 حس خوبی به طرف دوم قرارداد نمی‌داد که در این خصوص آقای کفاشیان اعلام کرد که این بند را در قرارداد ندیده بود و شاید مسئولان کمیته جوانان از برخی قراردادهای دیگر الگوبرداری کرده اند. از همین رو قرار شد این بند و سایر مسائل که وجود داشت اصلاح شود. ما هم اظهارات کفاشیان را مستند دانسته و روی قول او حساب کردیم. خوشبختانه مسئله خاصی هم نبود و همه چیز به صورت دوستانه حل شد.

تلاش برای امضای قرارداد اسپانسری با یک بانک
کاشانی درباره اینکه تیم فوتبال امید ایران چه ارتباطی با شهرداری دارد که کنفرانس‌هایش در شهرداری برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد برخی از هزینه‌های تیم تحت مدیریت او توسط شهرداری تهران تأمین می‌شود، گفت: ابتدا باید بگویم برگزاری کنفرانس‌ها در شهرداری منطقه 9 به دلیل موقعیت جغرافیایی آن بوده و ضمن اینکه تمام هزینه‌های برگزاری کنفرانس نیز بر عهده شهرداری است، اما قرارداد اسپانسری بین ما وجود ندارد. در حال حاضر در تلاش هستیم تا اسپانسری برای تیم امید پیدا کنیم و از همین رو چند جلسه‌ای با مدیرعامل بانک شهر برگزار کردم تا بین ما قرارداد اسپانسری بسته شود، همان‌طور که تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال یکی از بانک‌ها را اسپانسر خود کرده‌اند، ما هم خواستیم که یکی از بانک‌ها اسپانسرمان شود تا بتوانیم بدون دغدغه تیم امید را به مسابقات اعزام کنیم و بعد از 40 سال به المپیک برسیم.

کمک 132 میلیونی کمیته ملی المپیک هنوز به دست‌مان نرسیده است
وی با اشاره به اردوهای خارج از کشور عنوان کرد:‌ در اردوهای خارج از کشور باید برای هر نفر بین 80 تا 105 دلار هزینه شود که این مبلغ سنگین است. تلاش می‌کنیم تا از منابعی برای تأمین هزینه‌ها استفاده کنیم. تا به امروز کمیته ملی المپیک 132 میلیون تومان به ما کمک کرده که هنوز به دست‌مان نرسده است و در فدراسیون فوتبال بلوکه شده است. اگر این کمک‌ها برسد می‌توانیم هزینه‌های‌مان را بدهیم. در این مدت مبالغی نیز تهیه شد و توانستیم به اعضای کادرفنی بدهیم. مربی که فرزندش دانشجوست، نیاز به حقوق دارد، اما جالب است که مبالغ تهیه شده و اختصاص داده شده به تیم امید از آن کسر شده است. این پول در فدراسیون بلوکه شده و به ما گفتند که تیم امید از ما بستانکار شود، در صورتی که چنین کاری برای ما سخت است. سالیانه مبالغی به تیم امید داده می‌شود و با وجود دستورات موکد علی کفاشیان به دست ما نرسیده است.

دیگر آن فضا که سرمربی تیم امید را باید چه کسی انتخاب کند، وجود ندارد
مدیر تیم فوتبال امید ایران درباره اینکه تیم تحت مدیریت او تاکنون برنامه‌های ویژه‌ای داشته است و اردوها و تمرینات این تیم بی‌سابقه بوده و آیا در این بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک هم کمکی کرده‌اند یا نه، گفت: ما باید تلاش‌مان این باشد که نگاه ملی داشته باشیم. خارج از تیم امید، فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان باید این نگاه را داشته باشند و خوشبختانه همین‌طور هم شده است. دیگر آن فضا که سرمربی تیم امید را باید چه کسی انتخاب کند، وجود ندارد یا اینکه اینگونه نیست اگر اسم تیم المپیک است چه کسی باید این تیم را هدایت کند. با انتخاب خاکپور و کادر ایرانی بسیار خوب این اتفاق افتاد و باید بدانیم که وضعیت فدراسیون فوتبال در این بین خاص است.  به طور مثال ما یک بازی و برای تورنمنت قطر از VIP فرودگاه امام عبور کردیم که اکنون در نامه‌ای که از فدراسیون فوتبال به ما رسیده که سهمیه عبور تیم امید از VIP قطع شده و این مژده بسیار خوبی است. ما فقط یک بار مانند تیم ملی بزرگسالان و برای اینکه دغدغه رفت و آمد نداشته باشیم و دغدغه بار وجود نداشته باشد از VIP رده شده بودیم که این سهمیه ما را قطع کرد. با این حال باز هم نگران نیستیم و تا به امروز همه آنهایی که قول کمک داده بودند کمک کردند.

تا به امروز شأن تیم امید رعایت نشده است
کاشانی ادامه داد: به نظرم محمد خاکپور شکسته نفشی می‌کند و معتقدم شخص من هنوز نمره قبولی نگرفته‌ام چون شأن تیم امید، جوانان و نوجوانان بالاتر از این است و این‌گونه نیست که با یک کفش و یا چمدان بخواهیم روحیه بازیکنان را بالا ببریم، چون تمام این نیازها، نیازهای اولیه است و ما باید به گونه‌ای دیگری به این تیم‌ها شخصیت بدهیم. من با کوروش برمک که صحبت می‌کردم اعلام کرد با پول خیریه‌ای که از مردم و حامیان تیم جوانان جمع‌آوری شده بود، برای بازیکنان این تیم کفش و چمدان خریداری شد که با تحویل این امکانات به بازیکنان تیم جوانان آنها بسیار روحیه گرفتند. به نظرم می‌توان حمایت‌های بهتری از این تیم انجام داد هرچند ما هم می‌دانیم که بخشی از پول‌های فدراسیون فوتبال به علت تحریم بولکه شده است یا اینکه در بسته شدن قرارداد با اسپانسر لباس گاهی اوقات به مشکل می‌خوریم و تحویل به موقع صورت نمی‌گیرد یا مسئله گمرک آن حل نشده است. می‌دانیم که این مشکلات وجود دارد و  به این موضوع ایرادی وارد نیست، اما باید شأن و شخصیت تیم‌های و کادرفنی آنها رعایت شود که به نظرم تاکنون این شأن تیم امید رعایت نشده است، آن زمان که ما به تیم امید وارد شدیم پول توجیبی برای هر یک از بازیکنان 20 دلار بود در حالی که بازیکنان تیم ملی 100 دلار پول توجیبی می‌گرفتند. مشخص است که بازیکن تیم امید برای یک اردوی 10 روزه حاضر نمی‌شود 200 دلار پول توجیبی بگیرد، تیمی که باید شأن و شخصیت آن حفظ شود و همین الان نیز 70-80 درصد بازیکنان آن در تیم بزرگسالان حضور دارند.

امیدهای فوتبال ایران در آینده بازیکنان بزرگی می‌شوند
وی تاکید کرد: اینکه کی‌روش که یک مربی بسیار باسابقه است به صورت بداهه هفت هشت نفر از بازیکنان تیم امید را به تیم بزرگسالان دعوت می‌کند نشان‌دهنده استعداد خوب آنهاست. مطمئن باشید این بازیکنان که اکنون در تیم امید هستند بازیکنان بسیار بزرگی خواهند شد، کادرفنی تیم امید برای انتخاب تک تک این بازیکنان زحمت کشیده است و خود من در اردوها شاهد بودم که اعضای کادرفنی تا ساعت دو سه و یا حتی تا چهار صبح بیدار ماندند تا وضعیت بازیکنان را پیگیری کنند. هر وقت هم در تهران بودیم جلسات مختلفی بین کادرفنی، کمیته فنی و کادر سرپرستی انجام شده است تا بهترین وضعیت برای تیم امید صورت بگیرد. همین الان که 27 نفر در لیست خاکپور حضور دارند به این صورت نیست که ما برای 27 نفر اقدام کرده باشیم بلکه برای 35 نفر ویزا گرفتیم تا آمادگی لازم را داشته باشیم. این بازیکنان یا دانشجو و یا سرباز هستند که برای گرفتن ویزا و خروج از کشور باید 45 روز قبل نامه‌نگاری کنیم، اما با اقداماتی که صورت گرفته و آقای اخوت شاهد آن بوده مشکلی از این بابت نداریم. نیروی انتظامی تا پایان مسابقات انتخابی المپیک مجوز خروج از کشور این بازیکنان را داده است، نظام وظیفه و سپاه پاسداران و ارتش که این سربازها را در اختیار دارند کارهای خروجی بازیکنان را به فدراسیون سپرده‌اند و همین حالا که تیم می‌خواهد به اردو برود ما مشکلی برای گرفتن خروجی برای بازیکنانی مانند اخباری، آقایی و ... که سرباز هستند، نداریم.

پیغام یک مربی لیگ برتری به کاشانی در شب بازی فینال غرب آسیا
مدیر تیم امید با بیان اینکه امیدهای فوتبال ایران برای رفتن به المپیک نیاز به همکاری دارند، خاطرنشان کرد: ما باید منافع ملی را به همه چیز ترجیح بدهیم. من، شما و این آقا و آن آقا باید منیت را کنار گذاشته و به فکر منافع ملی باشیم. اینجا اسمی از کسی نمی‌برم، اما شب بازی فینال ما در غرب آسیا یکی از مربیان لیگ برتری به من پیام داده که بازیکن من در بازی فردا در ترکیب حضور نداشته باشد، چون جمعه باید در لیگ بازی کنیم. آیا این منافع ملی است؟ این منافع ملی نیست وقتی ما با 9 تیم عربی که از بین آنها 6 تیم در مرحله انتخابی المپیک حریفان ما هستند رقابت می‌کنیم، نباید چنین دیدی داشته باشیم و باید به منافع ملی فکر کنیم. باید طوری رفتار کنیم که تیم امید موفق باشد.

نباید فاصله‌ای بین تیم‌های ملی وجود داشته باشد
کاشانی درباره حمایت‌هایی که از تیم امید صورت گرفته است، گفت: ما مجموعاً برای قهرمانی در مسابقات غرب آسیا 500 دلار به بازیکنان پاداش دادیم، در حالی که بازیکنان تیم ملی بزرگسالان برای پیروزی مقابل گوام و هند 300 دلار و برای بازی خارج از خانه 400 دلار پاداش گرفته‌اند. مشخص است که بازیکن تیم من حاضر است روی نیمکت تیم ملی بنشیند و 600 تا 700 دلار پاداش بگیرد که مجموعاً بعد از بازی‌ها 25 میلیون تومان گرفته باشد. مطمئناً در چنین شرایطی بازیکن تیم امید به قطر نمی‌آید که 500 دلار پاداش بگیرد، حتی اگر شما هم باشید در این بین منافع خود را در نظر می‌گیرید. همه اینها فاصله است، اما نباید چنین فاصله‌هایی وجود داشته باشد. اگر تیم ملی برای دوری از مشکلات سفر از CIP فرودگاه عبور می‌کند این اتفاق برای تیم امید هم باید بیفتد. اگر قرار به پرداخت عددی بود و یا مشکل دلاری وجود داشت، کاملاً درست است. اما چه ایرادی دارد که تیم امید هم برای سفرها از CIP عبور کند؟ آیا قرار است فقط عبور و مرور ما از CIP قطع شود؟!

اگر مرا نمی‌خواهند، بگویند کاشانی التماس دعا!
وی افزود: اگر مرا نمی‌خواهند بگویند آقای کاشانی التماس دعا و من هم می‌روم، اما باید همه چیز را در نظر گرفت. همین حالا که محمد خاکپور در تیم امید حضور دارد، بیزینس و درآمدهای شخصی داشت که آنها را  رها کرده و دیگر بیزینس خود را انجام نمی‌دهد تا تیم امید به موفقیت برسد. او حتی درآمد فوتبالی هم ندارد و از زمان آغاز کارش با تیم امید ریالی نگرفته است. خاکپور نه پول قراردادش را گرفته است و نه پاداش و نه پول توجیبی. ما در پاکت هم پولی به او نداده‌ایم. خاکپور هیچکدام از این پول‌ها را نگرفته است، اما باز هم با تمام توان کار می‌کند. کادرفنی تیم امید هم الان هشت ماه است که پولی نگرفته‌اند، اما سروصدایی ایجاد نشده در حالی که اگر یک نفر از کادرفنی تیم بزرگسالان سه ماه پول نگیرد اعلام می‌شود که چرا این اتفاق افتاده است و کادرفنی باید برای تأمین درآمدهای زندگی‌اش حقوق بگیرد. این درست است اما کادرفنی تیم امید هم باید هزینه‌های خود را فراهم کند. سعید عزیزیان، هادی طباطبایی خانواده دارند و نیاز است که درآمد داشته باشند.

شاید اعضای هیئت رئیسه از ما خوش‌شان نمی‌آید
مدیر تیم فوتبال امید کشورمان افزود: ما یک مسئولیتی را پذیرفته‌ایم تا آنچه مردم از ما می‌خواهند به اجرا بگذاریم. شاید اعضای هیئت رئیسه از ما خوش‌شان نمی‌آید. ما نمی‌توانیم خودمان را تحمیل کنیم، اما تا زمانی که تعهد داریم باید نیازهای تیم امید را برآورده کنیم.

یکی از عکاسان به نمایندگی از همه عکاسان به حبیب کاشانی اعلام کرد که نبود عکس در مسابقات غرب آسیا وجهه خوبی نداشت و بهتر است یک عکاس به نمایندگی از عکاسان در تورنمنت‌ها حضور داشته باشد. مدیر تیم امید در پاسخ به این عکاس گفت: از علیپور و رسایی می‌خواهم که پیگیر باشند که ما چه هزینه‌ها و سوبسیدهایی می‌توانیم بدهیم که با یک تیم رسانه‌ای خوب در مسابقات انتخابی شرکت کنیم.

مربی بدنساز تیم امید متخصص فوتبال است
وی در مورد قرارداد کن استیو، مربی بدنساز خارجی تیم امید گفت: قراردادی که با این مربی بستیم یکی از بهترین قراردادهای بسته شده است. همان‌طور که می‌دانید قرارداد مربیان خارجی باشگاه‌ها فرق دارد و باید برای آنها منزل، راننده و مترجم تهیه شود. برای ما این اتفاق میمون افتاد که بتوانیم با استفاده از مکاتبات خاکپور یک مربی بدنساز حرفه‌ای به کشور بیاوریم که فوتبالی است، ما بعضا مربیان بدنسازی داریم که مختص بسکتبال و والیبال هستند، اما این مربی مختص فوتبال است.

مدیر تیم امید افزود: قرار بر این شد که قرارداد کاملی با این مربی امضا کنیم. به این مربی براساس روزهایی که در اردو حضور می‌یابد، پول خواهیم داد. مجموع قرارداد او 300 هزار دلار است و روش کار به این صورت است که هر زمان که اردویی آغاز شد وی شرکت می‌کند و پس از پایان اردو به کشورش بازمی‌گردد. ما نیز طبق همان روزهایی که در اردو حضور دارد به او پول پرداخت می‌کنیم. برای ما مهم رضایت کادرفنی است تا بتوانیم نیازهای آنها را برآورده کنیم.

کاشانی با اشاره به سرمایه‌گذاری در تیم‌های پایه گفت: در جلسه‌ای که با کفاشیان و رئیس فدراسیون هلند و آلمان داشتیم، رئیس فدراسیون آلمان به ما گفت چکیده صحبت‌های من این خواهد بود که تحول فوتبال ما از زمانی آغاز شد که تمرکز را روی بازیکنان 10 تا 14 ساله گذاشتیم و ثمره آن تحول و جهش فوتبال ما بود.

وی با اشاره به اردوی تیم امید در امارات گفت: عراق از ما تقاضای پول کرد، اما با توجه به جایگاه خود امکان این کار برای‌مان فراهم نبود و به همین خاطر آن را کنسل کردیم. برای بازی با کره شمالی اعلام کردیم که حاضریم هزینه اقامت این تیم را بپردازیم، چون نیاز داریم با تیم‌های شرق آسیا بازی کنیم. ما برای اینکه هر تیمی را دعوت کنیم باید هزینه اقامت آن را پرداخت کنیم. با توجه به اینکه اردوی ما در امارات برگزار می‌شد، عراق از ما پول می‌خواست که با مشورت کادرفنی از این کار امتناع کردیم. در اردوی امارات استقلال خوزستان هم حضور خواهد داشت که درخواست بازی کرده و باید نظر کادرفنی را جویا شویم.

مدیر تیم امید خاطرنشان کرد: ما با تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی مکاتبه کردیم که با تیم‌های‌شان بازی کنیم اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. اگر عراق پای حرف خود ایستاد و با ما بازی کرد که هیچ اما اگر این اتفاق نیفتاد براساس نیاز کادرفنی بازی تدارکاتی برگزار می‌کنیم.

سال گذشته گفتند یک ریال هم بودجه نداریم و حسابی روی کمیته ملی المپیک باز نکردیم
کاشانی در پاسخ به این سوال که چرا کمیته ملی المپیک نمی‌خواهد به تیم امید کمک کند، گفت: ما جزو فدراسیون فوتبال هستیم و وظیفه فدراسیون است که ابتدای سال برنامه‌ریزی را اعلام کند. با توجه به اینکه برنامه از ابتدای فروردین تا 22 دی‌ماه برای شروع مسابقات مرحله دوم انتخابی المپیک مشخص بود باید فدراسیون برنامه‌ریزی‌ها را برای هزینه‌ها و امکانات انجام می‌داد. سال گذشته گفتند یک ریال هم بودجه نداریم و حسابی روی کمیته ملی المپیک باز نکردیم. امسال گفتیم که با توجه به اینکه تیم در آستانه بازی‌های المپیک است عوایدی حاصل شود، اما متأسفانه تا امروز یک ریال هم از کمیته ملی المپیک به ما نرسیده است. قرار 132 میلیون تومان به ما کمک شود، اما چون گفتند ایران تحریم است این پول در فدراسیون بلوکه شده است.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین