اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۷۰۰۸

واکنش داور بازی دانشگاه‌آزاد و مهرام به صحبت‌های رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال

واکنش داور بازی دانشگاه‌آزاد و مهرام به صحبت‌های رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال
داور دیدار چهارم دانشگاه آزاد و مهرام به صحبت‌های رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال در خصوص برخی اتفاقات این بازی واکنش نشان داد.
۱۲:۴۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۶
وانانیوز|
محمدرضا صالحیان یکی از داوران جدال چهارم مهرام و دانشگاه آزاد در واکنش به صحبت‌های روز گذشته امیرحسین واحدپور، رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال متنی را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد که به شرح زیر است:

هدف از نوشتن این چند خط فقط و فقط آگاهی بخشی و پاسخ گویی به خویشان تنی در خانواده بسکتبال است و امید بسیار دارم طرح این مسائل فنی، محیطی آرام و امن را برای ادامه بازی‌های حساس لیگ فراهم آورد.
در خصوص مصاحبه ریاست محترم کمیته داوران، در مورد اعلام اشتباه خطای فنی، پس از مطالعه چند باره ماده ۳۶ در قانون بسکتبال سال ۲۰۱۷ و استعلام از اساتید خبره داوری بسکتبال، نظریه ۳ تا ۵ ثانیه فاقد پشتوانه قانون در بسکتبال، خالی از محتوا و مردود میباشد. این تنها نظر و خواست ایشان است و نه طبق قانون. هر کدام از اعضاء خانواده بسکتبال استحضار دارند مشت زدن به توپ و کوبیدن آن به زمین، با هر عنوان و تحت هر شرایطی یک خطای فنی است. همچنین اعتراض و پرخاش حتی به بازیکن خودی نیز حرکت ناشایست و خلاف روحیه ورزشی بوده و طبق ماده ۳۶ قوانین خطای فنی میباشد که چنین تصمیمی نیز از طرف داور اتخاذ شده است.
در خصوص اعلام تخلف خیلی سختگیرانه! اگر تخلف طبق موارد قانون اعلام شده است، مطرح کردن سخت و یا سهل گیری و یا طرح موضوع خارج از ابعاد قانون، ایجاد شبهه مسلم است؛ بنابراین طبق ماده ۱۵.۱.۱ تا زمانیکه در شوت، توپ به سمت حلقه‌ی حریف رها نشود یا مدافع توپ را نگیرد مالکیت تیمی ادامه داشته و در نتیجه شمارش ۳ ثانیه برای بازیکنان حمله ادامه می‌باید. عدم اعلام تخلف در منطقه رنگی به طور قطع متضرر شدن تیم مقابل را به دنبال دارد.
شایان گفتن است رئیس محترم کمیته مسابقات آقای باقری، پس از پایان بازی، در رختکن داوران، پاس بودن حرکت بازیکن تیم دانشگاه آزاد را تائید نمودند، بنابراین شبه اندازی و طرح اعلام اشتباه تخلف ۳ ثانیه "خیلی سخت گیرانه" پشتوانه مناسب قانونی ندارد نتیجه اینکه این نظریه‌ی آقای رئیس هم مردود میباشد.
اینجانب، برای روشنتر شدن، تائید یا تکذیب این موضوع جامعه آگاه و همیشه پیگیر خبرنگاران را به اساتید داوری بسکتبال ارجاع میدهم، کسانی که حضور ایشان در رویداد‌های مهم بین المللی متضمن صلاحیت ایشان در اعلام رای است؛ از جمله آقایان نصرت الله جعفریان، هروس آوانسیان و ورژ آبکاریان تا با بیان نقطه نظرات خویش نقاط مبهم مسئله را روشن نمایند.
در پایان، اذعان میدارم طرح این مسائل غیر حرفه‌ای و به دور از شان مسئول کمیته داوران فدراسیون بزرگی، چون بسکتبال است و همگان اطلاع دارند که قضاوت در بسکتبال وظیفه‌ای بسیار دشوار بوده و ما به عنوان داور هرگز بدون اشتباه نبوده، نیستیم و نخواهیم بود، اما قویا تاکید میکنم یکایک ما می‌کوشیم عادلانه و با کیفیت این وظیفه خطیر را به انجام برسانیم و ارائه‌ی یک بازی زیبا و مترقی بسکتبال نتیجه همکاری خوب هر سه تیم حاضر در زمین است.

ارادتمند

محمدرضا صالحیان
داور بین المللی بسکتبال
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین