اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۶۷۲۲

برخی حاضر به دیدن پیشرفت داوری فوتبال ایران نیستند

برخی حاضر به دیدن پیشرفت داوری فوتبال ایران نیستند
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در هفته نوزدهم لیگ برتر داوران اشتباه‌ فاحش و تاثیرگذاری مرتکب نشدند.
۱۱:۰۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۶
وانانیوز|

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگویی، در مورد نحوه قضاوت داوران در هفته نوزدهم لیگ برتر، اظهار داشت: در هفته نوزدهم داوران اشتباه داشتند اما تا آنجایی که فیلم‌ها را مرور کردیم شاهد اشتباه فاحش و تاثیرگذاری از داوران نبوده‌ایم. فیلم سه بازی را تا کنون دیده‌ایم که داوری آنها مشکلی نداشته است. بازی پرسپولیس و سیاه‌جامگان واستقلال و سایپا را مرور کردیم که داوری در این مسابقات هیچ اشکالی نداشت. فیلم سایر بازی‌ها را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم اما تا جایی که به ما گزارش شده اشتباه فاحشی در هفته نوزدهم شاهد نبودیم. 

وی در مورد اینکه برخی از پیشکسوتان داوری نسبت به کمیته داوران و مسئولان کمیته داوری فوتبال کم لطف هستند، گفت: متاسفانه برخی فقط انتقاد می‌کنند و نکات مثبت و پیشرفت‌های داوری را نمی‌بینند. ما برای اولین بار در تاریخ فوتبال‌مان در فوتسال آسیا 7 داور الیت داریم، 4 داور الیت پسر و 3 داور الیت خانم. زری فتحی، مریم پورجعفریان و گلاره ناظمی سه داور الیت خانم ما هستند. جالب است بدانید خانم زری فتحی تست آمادگی جسمانی‌اش از داوران آقا هم در آسیا بهتر بوده است. او 52 دور 75 متر دویده است. در حالی که می‌توانست 32 دور بزند. او یک استثنا در داوری فوتسال آسیاست.

اصفهانیان تصریح کرد: در بخش فوتبال هم زمانی فقط علیرضا فغانی را به عنوان داور الیت داشتیم اما اکنون 5 داور الیت داریم. بیژن و پیام حیدری، موعود بنیادی‌فر و اکرمی داوران الیت ما هستند و احتمال دارد کاظمی هم به زودی به جمع داوران الیت ما اضافه شود. اگر اینها پیشرفت در داوری نیست پس چیست. اما برخی کم‌لطف هستند و می‌گویند کمیته و مسئولان داوری برنامه‌ای ندارند. این را هم بگویم که تعداد داوران بین‌المللی هر کشور از سوی فیفا انتخاب می‌شود و ایران در کنار 4 کشور دیگر بیشترین سهمیه داوری را دارد. بحث الیت شدن داوران یک موضوع است و بحث دیگر آن این است که خود داور بتواند در مسابقات بین‌المللی توانایی‌هایش را نشان دهد تا بتواند تبدیل به یک داور درجه A شود. 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد بیانیه‌ای که بیک‌زند یکی از داوران تهرانی منتشر کرده، اظهار داشت: این داور پارسال جزو داوران دعوت شده نبود و هیأت فوتبال تهران هم او را به ما به دلیل اینکه 36 سالش بود معرفی نکرد و از پارسال بیرون بوده است. ما اظهارات این فرد را در یک برنامه تلویزیونی بررسی کردیم و از این داور به رئیس فدراسیون فوتبال و دبیرکل گزارش دادیم تا آنها پرونده این داور را به کمیته اخلاق یا انضباطی ارجاع دهند.

اصفهانیان در مورد اظهارات نادر جعفری یکی از کارشناسان داوری در یکی از برنامه‌های تلویزیونی گفت: آقای جعفری در برنامه‌ تلویزیونی مدعی شده چون در زنجان برنامه‌ای مشاهده نکرده کلاس را ترک کرده و به تهران آمده در حالی که او زمانی که قصد ترک کلاس در زنجان را داشت به فلاح همکارم و همچنین خودم گفت که مشکل خانوادگی برایم پیش آمده و باید به تهران بروم و اگر این کار را نکنم مشکل اساسی برای خانواده‌ام پیش می‌آید ولی در برنامه تلویزیونی حرف‌های دیگری می‌زند. آیا فقط برای او برنامه‌ای وجود نداشته است؟ 60 ناظر در آنجا حضور داشتند. ظاهرا او به دلیل اینکه باید امتحان می‌داد و تدریس می‌کرد و کار را سخت دیده کلاس را ترک کرده اما در برنامه تلویزیونی یک حرف می‌زند و به من هم یک  حرف دیگری و می‌گوید مشکل خانوادگی داشتم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین