اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۳۷۳۴

صحبت‌های جالب دروازه‌بان خارجی پرسپولیس از ایران

صحبت‌های جالب دروازه‌بان خارجی پرسپولیس از ایران
دروازه‌بان ذخیره و کروات تیم فوتبال پرسپولیس گفت:ایرانی‌ها مردمانی بسیار مودب هستند، برای کروات‌ها احترام قائلند، برای تیم خود حاضرند جان‌شان را فداکنند.
۱۱:۴۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۶
وانانیوز|

بوژیدار رادوشویچ، در گفت‌وگویی با سایت ۲۴ ساعت کرواسی در مورد مسائل مربوط به حضورش در فوتبال کشورمان صحبت کرده است.

وی اظهار داشت:در ایران کروات‌ها خیلی محبوب هستند.در این کشور مربیان کروات زیادی حضور یافته‌اند که از جمله اولین‌ آنها، استانکو پوکله‌پوویچ بوده که توانسته از خود چیزهایی را به ارث گذارد.وقتی مردم متوجه می‌شوند من از اسپلیت می‌آیم، فوری در مورد او سئوال می‌کنند و برایش فوری آرزوی شفا سریع می‌کنند.اکنون در‌ آنجا حرف اول را بی‌شک برانکو ایوانکوویچ می‌زند و وینکو بگوویچ و میروسلاو بلاژویچ هم جایگاه ارزشمندی دارند.

 

او افزود:برانکو بی‌شک معروف‌ترین مربی کروات نزد ایرانیان است.شاید بتوان گفت که یکی از ۵ مربی محبوب ایرانی‌ها است که به زندگی آنجا خو گرفته است.شاید او بزرگترین مربی است که در آنجا کار کرده است.او تیم را پیش‌برده، به نیمه نهایی جام حذفی رسانده،‌برنده سوپر جام شده و قهرمانی گرفته است.

 

رادوشوویچ  در مورد تیم باشگاهی اش گفت:پرسپولیس محبوب‌ترین و بزرگترین باشگاه در آسیا است.من هم خیلی افتخار می‌کنم که توانستم به یک چنین تیمی وارد شوم. قبل از آمدن هم می‌دانستم چه فضایی در انتظارم هست.در این تیم با علیرضا بیرانوند رقابت می‌کنم که در ۹ بازی گل نخورد.ما در رقابت هستیم.سرمربی از این رقابت راضی است و ایگور پانادیچ به عنوان مربی دروازه‌بانی نیز از این وضعیت رضایت  دارد و هواداران نیز مرا دوست دارند.باشگاه هم به من اطلاع داده قراردادم را تمدید خواهد کرد.

وی همچنین گفت: در مقطعی به صربستان رفتم و اکنون امیدوارم در ایران هم بتوانم موفق شویم.اینجا بازیکنان حداکثر برای یک سال می‌مانند.در حالیکه دوست دارم بمانم و بیشتر فعالیت کنم.

این بازیکن  در این مصاحبه به نکاتی دیگر در ارتباط با حضورش در فوتبال ایران و حمایت هواداران اشاره کرد و اظهار داشت در صفحه اینستاگرام، ۲۵۰ هزار نفر از ایرانیان او را همراهی می‌کنند.

 

رادوشویچ عنوان کرد:وقتی بحث فوتبال مطرح است، ایرانیان فوق‌العاده هستند.آنها مردمان کاملا مودب هستند که فوتبال برای آنها همه چیز است.به خصوص برای هواداران باشگاهی که اینطور است.به خصوص که حاضرند برای بازیکن و باشگاه از جان خود بگذرند.باور کنید با گفتن این حرف‌ها، مبالغه نمی‌کنم.هواداران به من همان نگاهی که به یک ستارگان دیگر تیم دارند، می‌کنند.از نظر آنها ستاره‌ها در حد مسی و رونالدو ارزش دارند. تیمی که برنده دربی بشود، از خیلی چیزها راحت می‌شود. ۲ هفته قبل و بعد از دربی، موضوع، اصل بازی میان هواداران نیست بلکه به چیزهای خارج از محدوده فوتبال پرداخته می‌شود.اگر بازنده شوید، هواداران احساس نابودی می‌کنند و غمگین هستند.

 

گلر خارجی ادامه داد:به هواداران احترام می‌گذارم.دوست دارم به زبان فارسی مسلط شوم و از یادگیری آن هم لذت می‌برم.بازیکنان نزد هواداران آنقدر محبوب هستند که گاه در کافه یا رستوران‌ها به آنها اجازه پرداخت هزینه خوراک خود را نمی‌دهند.به محض این که در رستورانی حاضر شوند، خود تبلیغی برای آنجا صورت می‌گیرد و فردا یک میلیون نفر به آن کافه رستوران می‌روند.

رادوشوویچ همچنین گفت: هواداران زن مقابل درب کمپ تمرینی منتظر می‌مانند و می خواهند با بازیکن عکسی به یادگار بگیرند.به طور کلی هواداران ایرانی شور و هیجان زیادی دارند و فریاد می‌زنند.خانم ها هم حجاب دارند و موهای خود را می پوشانند.همسر من همراهم در ایران است و خیلی سریع خودش را با مقررات اینجا وفق داد.هیچ مشکلی هم در بین نیست.فقط تابستان‌های اینجا تا حدی گرم می‌شود.

در این مصاحبه دروازه‌بان خارجی پرسپولیس در مورد زندگی در تهران و مشکل ترافیک هم حرف زد و گفت:از کمپ تمرینی تا محل زندگی، در شرایط عادی حدود ۲۰ دقیقه راه با خودرو است.اما گاهی همین فاصله به بیش از ۲ ساعت هم می‌رسد.محبوب‌ترین خودرو سایپا مثل یوگو سابق ما است که با حدود ۶ تا ۷ هزار دلار می‌توان آن را خرید.ب.ام.و، پورشه، مرسدس بنز هم همینطور محبوب هستند اما بندرت در خیابان‌ها دیده می‌شوند.قهوه از کشورمان گران‌تر است اما چای تقریبا مجانی تمام می شود.ایرانیان اکثرا چای می‌نوشند و خوب غذا می‌خورند.حال که بحث خوراک پیش آمد، همه غذاهای آنجا را دوست دارم،‌از جوجه‌کباب، برنج و کباب که کیفیت بالایی دارد و حاوی مواد خوراکی زیادی هستند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین