اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۳۲۱

حسن زاده: پر‌سپولیس و استقلال فوتبال با کیفیتی را به نمایش می‌گذارند

بازیکن سابق استقلال می‌گوید بر خلاف سال‌های گذشته دو تیم از نظر کیفیت بازی دو تیم استقلال و پر‌سپولیس در سطح بالایی قرار دارد.
۱۲:۰۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴
وانانیوز|

وانانیوز-رضا حسن‌زاده درباره داربی هشتاد و یکم پایتخت اظها‌ر کرد: برای این بازی باید بازی استقلال – سپاهان، ملوان و پر‌سپولیس را بررسی کنیم. به نظر من استقلال در مقابل سپاهان در فاز دفاعی بسیار منسجم عمل کرد. د‌ر‌وازه‌بان‌، خط دفاعی و هافبک‌های دفاعی استقلال هماهنگ بودند. در آن سوی میدان هم بازیکنان جوان پر‌سپولیس نشان دادند که به پختگی لازم رسیده‌اند. هر دو تیم از نظر بدنی آماده بازی هستند و فکر نمی‌کنم در چند سال گذشته هر دو تیم در آمادگی بوده باشند.

 او ا‌ضافه‌ کرد‌: از طرفی استرسی عجیب در بازیکنان به وجود می‌آید که مانع از ارائه عملکرد همیشگی آنها می‌شود. در این بازی می‌توانیم شاهد بازی روان و هجومی باشیم. استقلال نشان داد در مقابل سپاهان با برنامه بازی می‌کند و برای گل نخوردن به میدان رفته است و در وهله دوم می‌خواهد به حریف گل بزند.

بازیکن سابق استقلال با بیان این که جو حاکم بر داربی با سایر بازی‌ها متفاوت است،خاطر‌ نشان کرد: اگر حاشیه‌ها اجازه دهد بازیکنان می‌توانند خودشان باشند و آنچه مربیان از آنها می‌خواهند را در زمین پیاده کنند. این بازی ویترین لیگ برتر ما است و دو تیم پر طرفدار در برابر هم قرار می‌گیرند. خیلی از کشورهای منطقه به این بازی نگاه می‌کنند و دو تیم هم می‌توانند نشان دهند که علاوه بر حضور تیم ‌ملی در رتبه نخست آسیا تیم‌های ایرانی هم پتانسیل‌ خوبی دارند. امیدوارم این بازی از نظر اخلاقی و فرهنگی الگو باشد و تماشاگران فقط تیم‌های خود را تشویق کنند.

 حسن زاده درباره خاطره برجسته‌ای که از این دیدارها به یاد دارد، گفت: یکی از خاطرات شیرین من به سال ۶۹ – ۷۰ بر می‌گردد که در آن دوران مشغول به خدمت سربازی بودم. قائم مقام پادگان آقای عادل خانی یک پر‌سپولیسی دو آتشه بود. از طرفی من هم استقلال دو آتشه بودم. روز پنجشنبه او به من گفت که روز جمعه ساعت شش صبح در پادگان حاضر باشم و اگر غیبت کنم مشمول سه یا چهار ماه اضافه خدمت می شوم. پس از این موضوع به منصورخان پورحیدری زنگ زدم و به او گفتم که قضیه از این قرار است او هم به من گفت که بی خیال پادگان شوم و خودم را برای بازی آماده کنم اما من زیر بار نرفتم و گفتم که اضافه خدمت را چه کار کنم؟

 او خاطر‌ نشان کرد: به همین دلیل روز جمعه رفتم پادگان حول و حوش ساعت ۱۴ بود عادل خانی آمد و گفت که می‌توانم به این بازی بروم به شرطی که چند توپ را به نفع پر‌سپولیس لو بدهم. بلافاصله خودم را به اردوی تیم رساندم و اتفاقا این بازی را با نتیجه‌ دو بر یک پیروز شدیم. فردای آن روز هم به پادگان رفتم تا با پر‌سپولیسی‌ها کل‌کل کنم. با تمامی این تفاسیر عادل خانی فرد نازنینی بود و به بسیاری از ورزشکاران کمک کرد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین