اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۸۵۷۲

با کدام منطق باید میان برترین‌های جهان باشیم؟

با کدام منطق باید میان برترین‌های جهان باشیم؟
سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر گفت: امکانات ما با دنیا قابل مقایسه نیست و با کدام منطق باید میان برترین‌های جهان باشیم؟
۱۱:۲۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶
وانانیوز|

پیمان فخری در گفت‌وگویی، در مورد عملکرد تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در جام جهانی مجارستان اظهار داشت: از بچه‌ها راضی بودم، اما می‌توانستیم بهتر از این هم نتیجه بگیریم. همین که رنکینگ ششمی خود در دنیا را حفظ کردیم خوب است. 8، 9 تیم رقابت سختی در مسابقات جهانی با یکدیگر دارند که یکی از آنها ایران است. همه تیم‌ها از لحاظ فنی در شرایط یکسانی قرار دارند، اما ما از لحاظ امکاناتی قابل مقایسه با آنها نیستیم.

وی ادامه داد: در جام جهانی قبلی چهارم دنیا شدیم و روس‌ها نتوانستند به نیمه نهایی بیایند و در این دوره آنها به جمع 4 تیم رسیدند و ما نتوانستیم. قرار نیست در هر دوره شما صاحب عنوان شوید. تمام دنیا در حال کار کردن هستند و امکانات دارند اما با کدام حساب و کتاب ما باید اینجای دنیا باشیم؟اصلا قابل مقایسه نیستیم.اینکه گفته شود بچه‌ها اغنا شده‌اند، اصلا درست نیست، چون در تمرینات می‌بینم که با چه انگیزه‌ای کار می‌کنند. شرایط ورزش حرفه‌ای همین است و پایین، بالا می‌شود. باید روزتان باشد. همین فرانسه به کره‌ که قهرمان دنیاست تنها با یکی دو ضربه می‌بازد و این شرایط برای همه تیم‌ها وجود دارد.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر با اشاره به نتیجه علی پاکدامن گفت: علی در این مسابقات خیلی خوب بود و در میان 200 شمشیرباز یازدهم شد. او فقط  به شاتماری مجار که رنک 2 دنیا را در اختیار دارد و میزبان هم بودند، باخت و یازدهم شد.

فخری در مورد اینکه چرا مجتبی عابدینی مانند گذشته نمی‌تواند نتیجه بگیرد و آیا مشکل خاصی وجود دارد یا خیر، گفت: مجتبی می‌توانست بهتر باشد. خیلی راضی کننده نبود و خودش را دست کم گرفت. او باید جبران کند، چون فرصت‌های زیادی را در حال از دست دادن است. کاری نیست که نکرده باشم و دیگر نمی‌دانم باید چه‌کار کنم. او باید از لحاظ روحی و روانی خود را تقویت کند.با تمام این شرایط مطمئن باشید عابدینی به روزهای خوبش باز می‌گردد. فراز و نشیب‌های زیادی پیدا کرده است و آن هم به دلیل انتظارات زیادی است که از او وجود دارد و بار سنگینی روی دوش این شمشیرباز است.

وی در مورد وضعیت رهبری و فرزاد باهر در این رقابت‌ها گفت: رهبری باز هم خوب نبود اما باهر خیلی خوب بازی کرد و مقابل آمریکا هر سه بازیکن این تیم را شکست داد. در بازی با آلمان  که باختیم رهبری در ترکیب بود، اما برای دیدار با آمریکا او را تعویض کردیم و با حضور باهر شرایط بهتر شد.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر در پایان گفت: در مجموع بچه‌ها خوب بودند اما ما یک مقدار توقع مان بالاست. با هر کارشناسی در دنیا صبحت کنید می گوید ایران عالی است. باید برای رقابت‌های آینده چند جوان را معرفی کنیم. یکی از مربیان به من می‌گوید که چرا جوان‌ها نمی‌برید، اما از حالا نمی‌توان این کار را انجام داد و نباید از حالا همه کارت هایمان را رو کنیم.
انتهای پیام/ا

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین