اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۷۴۹
چرا با اعتراض به مربی ایرانی اعتبار بدهیم تا شأن او حفظ شود

اسدی: من هم جای خاکپور بودم با این شرایط قرارداد امضا نمی‌کردم

دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید که خاکپور به جای استعفا و اعتراض با اعتبار دادن به مربیان ایرانی شأن آنها را حفظ کند.
۱۰:۴۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-استعفای محمد خاکپور از سرمربیگری تیم امید همه را شوکه کرد، شوکی که برنامه‌های فدراسیون را هم مختل کرده است و حالا از رئیس فدراسیون فوتبال گرفته تا دبیرکل آن به دنبال راه‌حلی برای این مسئله هستند. مسئله‌ای که علیرضا اسدی می‌گوید باید به آن نگاه مثبت داشت. علیرضا اسدی  درباره استعفای محمد خاکپور و مسائل و حاشیه‌های آن صحبت کرده است، صحبت‌هایی که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

در خصوص استعفای محمد خاکپور که این روزها بحث اول فدراسیون فوتبال است، صحبت کنید.

پیش از هر چیزی باید محتوای این استعفا بیرون بیاید، چون من نمی‌دانم این استعفا چیست. باید ببینیم چه مسائلی در متن استعفای خاکپور مطرح شده و بعد از آن محتوای آن را تحلیل کرده و ببینیم چه چیزی از آن خارج می‌شود. هر اتفاقی که رخ می‌دهد باید به سمت منافع ملی باشد و کسانی هم که زحمت کشیده‌اند شأن و حقوق‌شان رعایت شود و فدراسیون هم در این بین منفعت خود را داشته باشد.

 احتمال قطع همکاری با خاکپور وجود دارد؟

پیش از اینکه اتفاقی رخ بدهد و بخواهیم تصمیمی بگیریم، باید جلسه‌ای برگزار شده و مسائل را در این جلسه بررسی کنیم. این جلسه هم به زودی برگزار خواهد شد.

 به نظرتان دلیل این استعفا چه بود و چرا خاکپور در چنین شرایطی تصمیم به این کار گرفت. بعد از قهرمانی تیم در غرب آسیا تقریباً همه شوکه شدند ...

بالاخره هرکدام از این برخوردها پیامی دارد و باید ببینیم پیام آن چه چیزی است. استعفا دادن همیشه منفی و بد نیست و شاید پیام مثبتی داشته باشد. شاید این پیام در جهت منافع ملی باشد. باید به دنبال پیام آن باشیم. شاید منافع ملی، منافع تیم امید، منافع محمد خاکپور و فدراسیون فوتبال در این استعفا باشد. هرگز نباید به این موضوع به دید منفی نگاه کنیم.

 موضوع دیگری در این بین مطرح شد و حبیب کاشانی اعلام کرده است خاکپور ناراحت بود که در مقایسه‌اش با وینگادا شأن او حفظ نشده است. شما با این موضوع و مقایسه موافقید؟

اگر بحث مقایسه‌ای باشد، باید همه را ببینم که شرایط‌شان به چه شکل است. باید دید از روز اول که صحبت شده است، چه شرایطی وجود داشته و همان شرایط را در نظر گرفت. باید به نوع قرارداد توجه داشت.

 خب مشکل همین جاست که هنوز قراردادی بین فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم امید امضا نشده است.

این خودش نقص است، چون اگر کاری صورت می‌گیرد، باید قرارداد وجود داشته باشد. وقتی یک نفر می‌آید و خدمتی را انجام می‌دهد، باید کارهای حقیقی، حقوقی و تمام مسائل او را در نظر گرفت و این مسائل هم فقط در قرارداد ذکر می‌شود. چرا تا الان هیچکدام از این کارها را انجام ندادند و قراردادی امضا نشده است؟ بالاخره هر کسی زحمت می‌کشد، باید قرارداد هم داشته باشد.

 به نظرتان این نقص از سوی چه کسی رخ داده است؟

دنبال مقصر نیستیم. ضمن اینکه زمان حضور خاکپور در تیم امید، من در فدراسیون فوتبال نبودم.

 گویا مسئله‌ای که باعث شده خاکپور از امضای قرارداد طفره برود، وجود برخی بندها در قرارداد این مربی است. گفته می‌شود در قرارداد او آورده‌اند که حق صحبت درباره تیم ملی بزرگسالان و کادرش را ندارد و حق صحبت در خصوص فدراسیون فوتبال را هم ندارد. اگر هم یک سال بعد از پایان قرارداد درباره فدراسیون فوتبال مصاحبه‌ای انجام دهد، باید تمام پول دریافتی‌اش را پس بدهد. این بندها از نظر شما درست است؟

به نظرم اگر این مسائل وجود داشته که من بعید می‌دانم چنین چیزی در قرارداد آمده باشد، هیچ‌کس نباید تن به امضای چنین قراردادی بدهد. مگر می‌شود به کسی بگوییم صحبت نکند و اگر اینطور باشد من واقعاً تعجب می‌کنم. اگر چنین چیزی در قرارداد آمده، من هم جای خاکپور بودم چنین قراردادی را امضا نمی‌کردم، چون یک فرد آزاد هستم و باید حق داشته باشم هر حرفی را بزنم.

 خب همین اتفاق هم رخ داده و خاکپور قراردادش را تا این لحظه امضا نکرده است.

خب وقتی قراردادی را امضا نکرده، پس رابطه‌ای هم ندارد. حال سؤال اینجاست که چرا خاکپور با این شرایط به کارش ادامه داده است. رابطه بین دو نفر یا بین دو ساختار باید بر مبنای یک قرارداد باشد تا حدود اختیارات در آن گفته شود. اگر این قرارداد وجود داشته باشد و موردی به وجود بیاید مجبور می‌شویم طبق آن پیش برویم. اگر هم اشکالی در بندهای قرارداد وجود داشته باشد، از ابتدا نباید آن را قبول کرده و کار آغاز شود. 

 در چنین شرایطی شما چه تحلیلی دارید و به نظرتان رفتن خاکپور به سود تیم امید است یا او باید حمایت شده و به کارش ادامه دهد؟

این مسائل و رفتن خاکپور هیچ‌کس را خوشحال نمی‌کند. او برای تیم امید زحمت کشیده، توانمندی‌اش را نشان داده، بازیکن ملی بوده و افتخارات زیادی کسب کرده، در خوشی و ناخوشی کنار تیم امید بوده است و حالا درست نیست با او قطع همکاری کنیم. بعد از این همه مدت و رساندن تیم به مرحله نهایی انتخابی المپیک این خاکپور بود که توانست تیم را قهرمان غرب آسیا کند و فکر نمی‌کنم برای کسی خوشایند باشد که در چنین شرایطی با وی قطع همکاری کنیم. اصلاً چرا باید به این شرایط برسیم که جدا شویم؟ پس تفاهم برای چیست؟

ما باید برای رسیدن به نقطه مشترک تلاش کنیم، چون اگر به نقطه مشترک نرسیم همه ضرر می‌کنند. نقطه مشترک جایی است که همه به منفعت می‌رسند. از فدراسیون فوتبال گرفته تا تیم امید، محمد خاکپور، بازیکنان، کادرفنی، تماشاگران، تیم ملی و همه ارکان فوتبال از رسیدن به نقطه مشترک نفع می‌برند. خاکپور هم یک سال عمر خود را برای این تیم گذاشته است. کادرفنی و بچه‌های تیم امید هم همین‌طور و سر چیزی که مشخص نیست، چیست نباید این مسائل به وجود بیاید.

 موضوع دیگری که مطرح می‌شود، این است که خاکپور استعفا کرده تا اعتراضش را بابت حفظ نشدن شأن مربی ایرانی نشان دهد؟

شأن مربی ایرانی باید حفظ شود، اما چرا با جدایی شأن او را حفظ کنیم؟ شأن مربی ایرانی در خیلی چیزهای دیگر از دست می‌رود. چرا می‌آییم و با اعتراض این موضوع را نشان می‌دهیم؟ بیاییم قبل از اعتراض به مربی ایرانی اعتبار بدهیم تا شأن او حفظ شود. مگر مربیان ایرانی ما چه چیزی از خارجی‌ها کم دارند؟

 خروجی این اتفاقات چه چیزی خواهد بود؟

همیشه و در همه جا اختلاف به وجود می‌آید و باید این اختلاف‌ها را به جنبه مثبت دید. حالا قهرمان ملی ما حرفی برای گفتن دارد و باید گوش کنیم و ببینیم چه چیزی می‌گوید. باید نظرات را به هم نزدیک کنیم تا همه از منافع ملی بهره‌مند شوند.

 موضوع حق پخش تلویزیونی به کجا رسید؟

چیز خاصی در این خصوص نشنیده‌ام، اما با نتایج خوبی که تیم‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان به دست آورده‌اند باید شرایط خوبی ایجاد شده باشد.

 بحث انتخابات هیئت رئیسه سازمان لیگ چه شد، قرار بود مهرماه تاریخی برای برگزاری انتخابات تعیین شود که گویا هنوز اتفاقی رخ نداده و مهرماه هم رو به پایان است.

قرار است در این خصوص جلسه بگذارند. هنوز که چیزی مشخص نشده است.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین