اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۶۹۰
تغییرات به سود تیم امید نیست

کاشانی: از کفاشیان خواهش می‌کنم خاکپور را حفظ کند

مدیر تیم فوتبال امید کشورمان تأکید کرد، در مقطع زمانی فعلی تغییرات در کادر فنی این تیم به سود امیدهای فوتبال ایران نیست.
۱۰:۲۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-حبیب کاشانی پس از پایان جلسه‌اش با کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: ابتدا فرا رسیدن ایام محرم را تسلیت عرض می‌کنم. ما تقریباً جلسات مستمری را در سال گذشته با کمیته ملی المپیک برگزار کردیم. این جلسه نیز از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

وی افزود: در جلسه امروز گزارشی از مسابقات غرب آسیا و برنامه‌های تیم فوتبال امید در ماه‌های آینده به آقای هاشمی عرض شد. موضوع استعفای خاکپور نیز مطرح شد. البته این جلسه تنها مختص به استعفای خاکپور نبود، چرا که جلسات ما در سال گذشته نیز به صورت مستمر برگزار می‌شد.

مدیر تیم فوتبال امید ایران با اشاره به آنچه که در جلسه‌اش با هاشمی مطرح شده است، گفت: کار فدراسیون فوتبال انتخاب سرمربی توسط کمیته فنی است و کمیته ملی المپیک دخالتی در این زمینه ندارد. تنها موضوع، مشورتی است که بین طرفین صورت می‌گیرد. ما امروز گزارشی از مسابقات غرب آسیا و همچنین برنامه‌های تیم امید در آبان و آذر و اینکه قرار است با تیم‌های استرالیا و ترکیه بازی کنیم، ارائه کردیم.

وی ادامه داد: در رابطه با استعفای خاکپور نظر مشورتی کیومرث هاشمی حفظ کادر فنی فعلی است و پیشنهاد داد که فدراسیون فوتبال به اتفاق کمیته فنی جلسه‌ای برگزار کرده تا نظرات خاکپور را بشنوند و آنچه که باعث تضییع شدن حق خاکپور شده است، برطرف کنند. به همین دلیل در اسرع وقت خدمت کفاشیان می‌رسم تا با سرعت و دقت این جلسه برگزار شده و خدشه‌ای به تیم امید وارد نشود.

کاشانی خاطر نشان کرد: ما برای لحظه‌ها نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم. خاکپور سال‌ها برای فوتبال ما زحمت کشیده و تغییرات مشکلاتی را ایجاد می‌کند. در واقع اگر او و کادر فنی‌اش نخواهند ادامه همکاری بدهند، مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به حرف و حدیث‌های پیش آمده پس از استعفا خاکپور عنوان کرد: طبیعتاً وقتی اتفاقی می‌افتد و حول و حوشی آن حرف و حدیث ایجاد می‌شود بهتر است آدم‌ها صریح مطالب خودشان را بگوند تا گمانه‌زنی‌ها ایجاد نشود. آنچه را که به من مربوط است می‌گویم، اما خاکپور خودش باید چیزی را که به او ربط دارد، بگوید. من از روز پنجشنبه تا الان با خاکپور صحبتی نکرده‌ام. تنها دو پیامک به من رسیده است که این پیامک‌ها هر روز به من داده می‌شود، ولی صحبتی میان ما رد و بدل نشده است.

مدیر تیم فوتبال امید ایران خاطر نشان کرد: ما 30 سال است که با هم دوست هستیم و یک سال است که همکاریم. خاکپور مدرک مربیگری B را دارد و مشکلی از این بابت ندارد، اما آن چیزی که قبل از رفتن به مسابقات غرب آسیا مطرح شد این بود که خاکپور گفت با مربیان ایرانی تحقیرآمیز برخورد می‌شود. او سؤال کرد که آیا با خارجی‌ها هم این‌گونه برخورد می‌شود؟

کاشانی افزود: خاکپور در قراردادش بندی را خواند که در آن نوشته شده بود اگر بر فرض تیم امید به المپیک صعود کند، در صورتی که انتقادی شود پولی که در دوره مربیگری‌اش گرفته است، باید پس بدهد. او این بند را خواند و به همین دلیل محمد مایلی‌کهن و خود خاکپور آن را امضا نکردند. ای کاش این بند را از اول عنوان می‌کردند، نه اینکه هفت ماه از کار ما بگذرد. به جرأت می‌توانم بگویم که خاکپور یک ریال هم پول نگرفته و علاوه بر آن پاداش و پول توجیبی دریافت نکرده است. قراردادی که برای او تنظیم کردیم ماهی 15 میلیون تومان به اضافه 40 میلیون پاداش است که هنوز چیزی دریافت نکرده. خاکپور اعتقاد دارد که وقتی وینگادا به ایران می‌آید، 360 هزار دلار حقوق اوست و برایش هم راننده می‌گیرند، پس چرا نباید شأن مربی ایرانی حفظ شود. در نامه‌ای که محمد مایلی‌کهن خواند گفته شده که من همگام با فدراسیون شده‌ام و اقبالی به مربیان ایرانی ندارم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا خاکپور چنین برداشتی از شما داشته است، گفت: خاکپور شاید وضعیت موجود را دیده و این برداشت را کرده است. اگر بخواهیم تفکرات را در فدراسیون تغییر بدهیم زمان می‌برد تا نگاه‌ها بخواهد عوض شود. 22 دی‌ماه هم به زودی فرا می‌رسد و ما باید خودمان را برای مسابقات انتخابی آماده کنیم. در این برهه کمیته ملی المپیک، ارتش، ناجا و ... همه چیز را وسط گذاشته‌اند تا تیم امید به المپیک صعود کند. ما بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های عربی و اروپایی برگزار کردیم و نتیجه‌اش این بود که در میان 10 کشور که 9 کشور آن عربی بودند، توانستیم قهرمان غرب آسیا شویم.

مدیر تیم فوتبال امید با اشاره به مسابقات غرب آسیا در قطر تصریح کرد: در آنجا همه چیز علیه ما بود. در بازی اول به خاطر شرایط آب و هوایی بازیکنان دوونیم کیلو وزن کم کرده بودند. می‌گویند تیم‌های یمن و سوریه ضعیف بودند در صورتی که ایران به همراه امارات، عربستان، سوریه و یمن در جمع تیم‌های حاضر در مرحله نهایی مسابقات زیر 23 سال آسیا قرار دارند. ضمن اینکه ایران در این رقابت‌ها 40، 50 درصد تیم خود را همراه نداشت. ما ساعت 4:30 بعدازظهر با رطوبت 70 درصد بازی می‌کردیم و بازیکنان دوونیم کیلو وزن کردند. اگر من دوونیم کیلو وزن کم کنم به این دلیل است که وزنم زیاد است، اما استاندارد بازیکنان این نیست که به یک باره دوونیم کیلو وزن کم کنند.

کاشانی خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که تیم حفظ شود و من خواهشم از کفاشیان این است که جلسه‌ای برگزار کند تا خاکپور حفظ شود، چون تغییرات به سود ما نخواهد بود.

وی در مورد برنامه‌های تیم امید در ماه‌های آینده گفت: امیدوارم که هر چه خیر و صلاح ما باشد، اتفاق بیفتد. خاکپور چه در دوره‌ای که بازی می‌کرد و کاپیتان تیم ملی بود و چه الان از حواشی دور بوده و به متن می‌پرداخته است. امیدوارم او با درایت و دقت بتواند به کارش ادامه دهد.

مدیر تیم امید تصریح کرد: در آبان ماه در امارات باید با تیم‌های استرالیا و عراق بازی کنیم و آذرماه با ترکیه و ازبکستان دیداری را برگزار کنیم که البته ممکن است تغییراتی صورت بگیرد، چون باید با فیفا دی هماهنگ باشیم. تلاش می‌کنیم که اواخر آذر نیز در کیش با کره شمالی دیدار دیگری برگزار کنیم. همچنین یک اردوی دیگر باقی مانده که هنوز زمان برگزاری آن مشخص نشده است. زمانی که تاریخ برگزاری اردو مشخص شد، آن را اعلام خواهیم کرد.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین