اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۵۹۴
مایلی‌کهن نقشی در تصمیم خاکپور نداشته است

کاشانی: خاکپور گفت تو هم مانند مسئولان فدراسیون عِرقی به مربیان ایرانی نداری

مدیر تیم فوتبال امید کشورمان تأکید کرد، محمد مایلی‌کهن نقشی در استعفای محمد خاکپور از سمت سرمربی این تیم نداشته است.
۱۲:۴۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴
وانانیوز|

وانانیوز-حبیب کاشانی درباره اینکه پس از استعفای خاکپور با این مربی صحبت کرده است یا خیر، عنوان کرد: با خاکپور صحبتی نداشته‌ام اما شب گذشته محمد مایلی‌کهن متن نامه استعفای خاکپور را برای من خواند.

وی ادامه داد: خاکپور این نامه را روز چهارم مهرماه به مایلی‌کهن داده و از او خواسته بود تا پایان مسابقات غرب آسیا آن را نبیند. خاکپور در این نامه اعلام کرده بود که فدراسیون به مربیان ایرانی بها نمی‌دهد و عِرقی به مربیان ایرانی ندارد و گفته بود من (کاشانی) هم همسو با فدراسیون حرکت می‌کنم. خاکپور اعتقاد دارد چطور وینگادا در حالی که در تیم امید مسئولیت داشت و نتایج خوبی نگرفت، تا حد زیادی مورد توجه قرار می‌گیرد، اما این موضوع در مورد مربی ایرانی صدق نمی‌کند.

مدیر تیم فوتبال امید ایران اظهار داشت: همه امکانات برای تیم امید فراهم شده بود که اگر نگوییم بی‌نظیر، باید بگوییم کم‌نظیر بود. این امکانات از همه نظر قابل بررسی است؛ از جمله اعزام بازیکنان سرباز و دانشجو، اردوهای برون مرزی و ... با این وجود خاکپور اعتقاد داشت که به مربی ایرانی بهای لازم داده نمی‌شود و مبالغ قرارداد وی و دستیارانش قابل مقایسه با همتایان خارجی نیست.

کاشانی در پاسخ به این سؤال که مبلغ در نظر گرفته برای خاکپور چقدر بود، تصریح کرد: قرارداد یک ساله در نظر گرفته شده برای خاکپور 250 میلیون تومان بود و در صورتی که تیم امید موفق به صعود به المپیک شود به وی 250 میلیون به عنوان پاداش تعلق می‌گرفت. در مرحله اول مسابقات نیز برای این مربی 60 میلیون تومان حقوق و 40 میلیون تومان پاداش (در مجموع 100 میلیون تومان) در نظر گرفته شد که البته خاکپور آن را دریافت نکرد. او تا به امروز پاداش‌ها و پول توجیبی هم نگرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که در قرارداد خاکپور وجود داشت و موجب اعتراض او شد این بود که در بندی اعلام شده بود که اگر سرمربی تیم پس از پایان همکاری صحبتی علیه فدراسیون انجام دهد باید پولی که گرفته را پس دهد. خاکپور اعتقاد داشت این‌گونه موارد فقط شامل حال مربیان ایرانی می‌شود.

خاکپور نباید اجازه می‌داد طعم شیرین قهرمانی به کام مردم تلخ شود
مدیر تیم فوتبال امید ایران در پاسخ به این پرسش که آیا غیر از این موارد، موضوع دیگری در تصمیم خاکپور تأثیرگذار بوده است یا خیر، گفت: تا خود او صحبت نکند، چیزی مشخص نیست. حرف من این است که ای کاش خاکپور اجازه می‌داد 24 ساعت از خوشحالی مردم بابت قهرمانی در غرب آسیا می‌گذشت و بعد این مسائل را آن هم در فدراسیون فوتبال مطرح می‌کرد. در زمان خاکپور 23-24 مسابقه انجام دادیم و شاید یک باخت و یک مساوی آوردیم و در سایر بازی‌ها پیروز شدیم. خاکپور نباید اجازه می‌داد طعم شیرین قهرمانی به کام مردم تلخ شود.

خاکپور را فدراسیون فوتبال انتخاب کرد، نه من
کاشانی در پاسخ به این پرسش که سرنوشت استعفای محمد خاکپور چه می‌شود و آیا مربی دیگری هدایت تیم امید را در اختیار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: فردا با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و سپس علی کفاشیان جلسه دارم. انتخاب مربی در حوزه اختیارات و وظایف من نیست و خاکپور را هم فدراسیون انتخاب کرد، نه من. روزی که خاکپور نزد کفاشیان بود رئیس فدراسیون با من تماس گرفت و گفت خاکپور شرط گذاشته که شما باشید و من هم گفتم هر کمکی از دستم برآید انجام می‌دهم.

انتخاب من کرانچار بود
وی افزود: سال گذشته انتخاب من کرانچار بود، اما وقتی وزارت ورزش این موضوع را نپذیرفت من اعلام کردم که دیگر انتخاب سرمربی برعهده من نیست و خاکپور و کادرش را هم فدراسیون انتخاب کرد. من هم با توجه به دوستی 30 ساله‌ام با او اعلام کردم هر کمکی که از دستم برآید برای تیم امید انجام خواهم داد.

برای ما ادامه همکاری ما با خاکپور در اولویت قرار دارد
مدیر تیم امید درباره اینکه نظر شخصی‌اش در خصوص ماندن یا رفتن خاکپور چیست، اظهار داشت: باید قبول کنیم که تغییرات، مشکلاتی را به همراه خواهد آورد. با این وجود تیم امید براساس یک برنامه از پیش تعیین‌شده کارش را پیش می‌برد. همه چیز تا 22 دی که آغاز مرحله انتخابی المپیک 2016 است، مشخص شده و هر مربی دیگری هم بیاید در همین مسیر پیش می‌رود، چرا که دیگر فرصت کاری مانند استعدادیابی و ... وجود ندارد. برنامه ما کاملاً مدون و منظم است، اما اصل ماجرا این است که برای ما ادامه همکاری ما با خاکپور در اولویت قرار دارد. با این حال هیچ‌کس را نمی‌توان به زور وادار به کاری کرد و اگر خاکپور می‌خواهد برود ما نمی‌توانیم او را نگه داریم.

ابراز تمایل مربی خارج‌نشین برای هدایت تیم فوتبال امید ایران
کاشانی در پاسخ به این سؤال که از روز گذشته نام مربیانی چون قلعه نویی، ابراهیم‌زاده، اکبر محمدی، افاضلی و ... برای هدایت تیم امید مطرح شده است و آیا این موضوع را تأیید می‌کند به تسنیم گفت: من اسمی از فردی نمی‌آورم اما از روز گذشته تاکنون چندین نفر به من زنگ زدند و یا پیامک دادند و آمادگی‌شان را برای هدایت تیم امید اعلام کردند. حتی فردی که در خارج از کشور حضور دارد به من گفت می‌تواند سرمربی تیم امید شود.

من درباره انتخاب سرمربی تیم امید تصمیم‌گیرنده نیستم
وی در پاسخ به این پرسش که آیا نام این مربی افشین قطبی است، تأکید کرد: خیر و همان‌طور که گفتم نامی از فردی نمی‌آورم. افراد زیادی به ما معرفی شده‌اند اما من درباره انتخاب سرمربی تیم امید تصمیم‌گیرنده نیستم و فدراسیون فوتبال این کار را انجام می‌دهد.

مایلی‌کهن نقشی در تصمیم خاکپور نداشته است
مدیر تیم امید درباره اینکه برخی اعتقاد دارند مایلی‌کهن در استعفای خاکپور نقش اصلی را داشته است، عنوان کرد: من نمی‌توانم این موضوع را بپذیرم و اعتقاد دارم مایلی‌کهن در این ماجرا نقش نداشته است. خاکپور فرد مستقلی است و این کار را مستقلاً انجام داده است. با این حال انتظار داشتم به خاطر دوستی 30 ساله‌مان، خاکپور حتی اگر از من مشورت نمی‌گرفت حداقل بحث استعفای خود را با من در میان می‌گذاشت، نه اینکه من در فرودگاه از خبرنگاران و بازیکنان این موضوع را بشنوم.

امیدوارم راه حضور تیم امید در المپیک 2016 هموار شود
کاشانی در پایان به تسنیم گفت: تمام تلاش ما این است که بهترین تصمیم را بگیریم و امیدوارم فدراسیون فوتبال با بررسی همه جوانب تصمیمی بگیرد که راه حضور تیم امید در المپیک 2016 هموار شود.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین