اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۴۸۱

طاهری: مگر کی‌روش را نیاوردیم که ۲۴ سال فاصله را کاهش دهد؟!

کارشناس فوتبال ایران گفت: از لحاظ سخت افزاری خیلی با ژاپن فاصله داریم اما مگر او را به ایران نیاوردیم که ۲۴ سال فاصله را کم کند؟
۱۳:۱۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-بیژن طاهری در مورد تساوی تیم ملی ایران و ژاپن در یک دیدار دوستانه عنوان کرد: در مسابقه مقابل ژاپن عملکرد بهتری نسبت به دیدار مقابل عمان داشتیم. البته ژاپن آن تیم با کیفیت سابق نبود. فکر می کنم تیم ملی ایران در یکی دو سال اخیر به وضعیت بهتری رسیده و شرایطش رو به رشد است. دیروز در دیدار به ظاهر دوستانه عملکرد خوبی داشت اما در کل باید یادآور شویم که ژاپن آن تیم با طراوت سابق نبود.

وی در مورد اینکه خیلی‌ها پس از تساوی مقابل عمان نسبت به تیم ملی ناامید شده‌اند، اظهار داشت: شرایط آن طور نیست که نتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم. گوام، ترکمنستان و عمان در آن اندازه نیستند که نتوانیم تا دور بعد صعود کنیم. مطمئن باشید تیم ما راهی مرحله بعد می‌شود ولی در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی کار بسیار سختی داریم.

کارشناس فوتبال ایران در رابطه با اینکه کارلوس کی‌روش اعلام کرده ایران ۲۴ سال از ژاپن دور است، عنوان کرد: این مسئله از لحاظ سخت‌افزاری سخت است اما ما کارلوس کی‌روش را آوردیم که خودمان را به ژاپن برسانیم. شما ۲۴ سال را به ۴ سال تبدیل کن تا ما بیش از این عقب نیفتیم. شما ببینید ژاپن نشان داد کیفیت سال‌های قبل را ندارد. آنها دیگر آن تیم سرعتی سابق نیستند حالا نمی‌دانم چطور این تیم چند بازیکن در بوندس‌لیگا دارد شاید کیفیت بوندس‌لیگا هم پایین آمده است.

وی تأکید کرد: ما خیلی عقب هستیم اما فوتبال آسیا هم خیلی پیشرفت نکرده است. یک زمان عربستان در آسیا حرف اول را می‌زد اما وقتی آنها نسلشان تغییر کرد دیگر نتوانستند آن تیم سابق شوند. روزکاری ما به فوتبال آسیا بازیکن صادر می‌کردیم که این برگرفته از پتانسیل جمعیت و زمین‌های خاکی زیاد بود فکر می‌کنم باز هم شرایط فوتبال ایران رو به رشد ایت و شاهد حضور بازیکنان قوی در فوتبال ایران خواهیم بود.

طاهری در پاسخ به این سؤال که افشین پیروانی اعلام کرده مربیان باخت خود را گردن تیم ملی نیندازند و اردوها خیلی زیاد نبوده است، گفت: چه لزومی داشت تیم را به امارات ببریم تا با شرایط آب و هوایی عمان تطبیق پیدا کند و بعد از اینکه با عمان مساوی کنیم بگوییم آب و هوا روی کار ما تأثیر منفی گذاشته است. ما یک هفته به امارات رفتیم تا آب و هوا کارمان را سخت‌ نکند اگر می‌خواستیم این بهانه را بیاوریم اصلاً‌ به اردوی یک هفته‌ای نمی‌رفتیم. تعطیلات لیگ خیلی زیاد است و اینکه مربیان به این مسئله انتقاد می‌کنند بهانه آوردن نیست.

وی در پایان در مورد گلی که روز گذشته ایران روی اشتباه حقیقی خورد گفت: هر دروازه‌بانی اشتباه می‌کند نباید با یک اشتباه دروازه‌بان را نابود کرد. در فوتبال تا اشتباهی اتفاق نیفتند گلی رد و بدل نمی‌شود. مگر ژاپن روی گل اشتباه نکرد. نباید این حرف‌ها را بیان کنیم.

 

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین