اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۳۶۰۸

کی‌روش اهل توصیه نیست و عابدزاده لیاقتش را داشت

دروازه بان اسبق تیم ملی گفت: در شخصیتی که از کی روش سراغ داریم هرگز نمی توان باور کرد او با توصیه یا دستور کسی، بازیکنی را به تیم ملی دعوت کند که امیر عابدزاده دومی اش باشد.
۱۳:۲۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
وانانیوز| انتشار فهرست نهایی تیم ملی برای اعزام به اردوی اتریش و دیدارهای دوستانه مخاطبان فوتبالی را به یاد روزهای اوج تیم ملی با دروازه بانی احمدرضا عابدزاده انداخت. اینکه کی روش امیر پسر عابدزاده را به اردوی تیم ملی دعوت کرد البته با واکنش هایی از سوی برخی پیشکسوتان دروازه بانی همراه بود.

بهروز سلطانی در گفت و گو یی، درباره بحث دروازه بانی تیم ملی و نفراتی که به اردوی این تیم دعوت شده اند حرف زد.

متن صحبت های وی در ادامه می آید:

*دعوت از دروازه بانان زیاد به اردوی تیم ملی کار خوبی است یا نه؟

- اتفاقا این حرکت کی روش خیلی خوب بود. این باعث می شود موجی از انگیزه و اراده بین دروازه بانان ایجاد شود و همه برای خودشان این شانس را در نظر بگیرند که می توانند به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

* با این حال به نظر می رسد او نفر اصلی اش را انتخاب کرده است؟

- طبیعی است که او بیرانوند را برای این کار در تیم ملی انتخاب کرده ولی به اعتقاد من دعوت از دروازه بانان جوان باعث می شود تا آنها هم کار یاد بگیرند و هم آینده تیم ملی را تضمین و تأمین کنند.

* منظورتان کدام دروازه بانان است؟

حسین حسینی و امیر عابدزاده قطعا در آینده دستکش اصلی دروازه بانی تیم ملی را بر دست خواهند کرد. حسینی دروازه بانی با جایگیری های خوب، خروج های به موقع و باهوش است و با امیر هم کار کرده ام و او را می شناسم.

* برخی گفتند او به خاطر اسم فامیلی اش دعوت شده است. این را قبول دارید؟

- به هیچ وجه! کی روش اینقدر شخصیت بزرگی دارد که هرگز این قبیل توصیه ها را نمی پذیرد. او آدمی نیست که به دستور یا با رابطه کسی را به اردوی تیم ملی دعوت کند. امیر عابدزاده یک سال در تیم امید پرسپولیس شاگردم بود می دانم که دروازه بان خوبی است. نقطه قوتش هم در کار با پاست.

* سایر دروازه بانان دعوت شده را چطور ارزیابی می کنید؟ مستحق این دعوت بودند؟

- مظاهری هم از دروازه بانان خوب لیگ است. لک هم با اعتماد به نفس بالایی کار می کند. من اعتقاد داشتم فروزان را هم باید دعوت می کرد که این اتفاق نیفتاد. اخباری هم دروازه بانی را خوب می داند و جوان آینده داری است.

* تیم ملی با کدام دروازه بانان به جام جهانی می رود؟

- فکر می کنم کی روش کنار بیرانوند حسین حسینی را می برد. اگر هم می خواهد آینده دروازه بانی را بسازد می تواند یک گلر جوان دیگر مانند امیر عابدزاده را به همراه داشته باشد تا کنار تیم تجربه اندوزی کند. جام جهانی میدان بزرگی است.

* چرا بیرانوند بدون سید جلال حسینی ضعیف کار می کند؟

- دروازه بان بیش از هر چیز آرزو می کند 4 مدافع مقابلش از بهترین ها باشند که در پرسپولیس این اتفاق برای بیرانوند افتاده است و من معتقدم او فقط به سید جلال وابسته نیست. اما در کل باید از حاشیه هایی که اطرافش را فراگرفته دوری کند. این سال منتهی به جام جهانی است. بیرانوند باید قدر این فرصت را بداند وگرنه ممکن است تا آخر عمر دیگر چنین فرصتی نصیبش نشود. مطرح کردن بحث تراکتورسازی در این برهه فقط به خودش لطمه می زند.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین