اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۳۴۹۸

خاطرات شی‌گیون از حضور در ورزشگاه آزادی بعد از ۱۶ سال

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایرلند از خاطرات حضور خود در ایران پس از ۱۶ سال صحبت کرد.
۱۹:۲۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶
وانانیوز| تیم ملی ایرلند بازی حساسی در مرحله پلی‌آف جام جهانی طی روزهای شنبه و سه‌شنبه مقابل دانمارک برگزار می‌کند که برنده این دیدارها می‌تواند راهی جام جهانی شود.

شی‌گیون گلر باتجربه ایرلندی‌ها سابقه حضور در چند دیدار پلی‌آف جام جهانی و جام ملت‌های اروپا را داشته، او برای حضور در جام جهانی ۲۰۰۲ همراه با تیم ایرلند به مصاف ایران آمد و همچنین سابقه رویارویی با بلژیک، فرانسه و استونی را در این مرحله داشته است.

یک رسانه ایرلندی طی مصاحبه‌ای مفصل در مورد خاطرات این رقابت‌ها به صحبت پرداخته و این گلر از خاطرات حضورش در تهران برای دیدار با تیم ملی ایران سخن گفته است. گیون به عنوان بازیکنی که در مقابل ایران نقش کلیدی داشت با مرور خاطراتش به خبرنگار ایرلندی گفت: بازی در ورزشگاه آزادی در یک فضای کاملاً خصمانه بود که در زندگی‌ام در چنین جوی بازی نکرده بودم، ما ۲ روز زودتر به تهران سفر کردیم تا آماده مسابقه شویم، زمانی که به ورزشگاه رفتیم دیدیم ۱۰۰ هزار نفر در آنجا حضور دارند و وقتی از اتوبوس پیاده شدیم رفتارهایی صورت گرفت که ما را شوک‌زده کرد. اشیایی به طرف ما پرتاب می‌شد که حتی می‌توانستیم برخی از آنها را در دست بگیریم. هیچ زنی اجازه ورود به ورزشگاه را نداشت و در ورزشگاه آزادی همه چیز سفت و محکم بود، واقعاً جو سنگینی در آنجا وجود داشت.

البته نباید کتمان کنم که فضای روی سکوها پر انرژی نشان می‌داد. وقتی ما داخل زمین شدیم جو عجیبی رقم خورد که نمی‌توانم به طور دقیق این حس را بیان کنم، واقعاً این جو ترسناک بود. در سال‌هایی که به میدان رفتم جوهای مختلفی را تجربه کردم اما جو ورزشگاه آزادی بسیار وحشتناک بود. این بازی سرنوشت تیم را رقم می‌زد و در چنین مسابقاتی باید کاملاً تمرکز داشت و تا آخرین لحظه حواس جمع بود چرا که کوچکترین اشتباه می‌توانست باعث رقم خوردن اتفاق تلخی شود. این ذات فوتبال است و من این مسئله را به خوبی می‌دانستم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین