اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۲۷۵۱

باشگاه نفت از جانب وزارت نفت و مالک هیچ پیگیری انجام نداده است

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: به لحاظ اینکه بعضی از فدراسیون‌های ورزشی ما در حال برگزاری مسابقات بین‌المللی هستند نگاه وزارت ورزش در این چارچوب این است که به این فدراسیون‌ها کمک کند.
۲۰:۰۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
وانانیوز| محمدرضا داورزنی در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی شطرنج جام پایتخت در جمع خبرنگاران ورزشی اظهار داشت: به لحاظ اینکه بعضی از فدراسیون‌های ورزشی ما در حال برگزاری مسابقات بین‌المللی هستند نگاه وزارت ورزش در این چارچوب این است که به این فدراسیون‌ها کمک کند تا بتوانند در برگزاری میزبانی‌های مختلف به نحو احسن برگزار کنند که فدراسیون شطرنج در این یک ساله شرایط خوبی را برای میزبانی ایجاد کرده است وزارت هم سعی کرده تمام منابع را تأمین کند. امروز هم اختتامیه جام پایتخت بود که از طرف وزارت به این مسابقات آمدیم تا یک خسته نباشید به تمام عواملی که زحمت کشیدند تا این مراسم و مسابقات برگزار شود.

داورزنیدر ادامه در خصوص بدهی‌های چند سال اخیر فدراسیون شطرنج و اینکه از طرف فدراسیون جهانی به فدراسیون شطرنج فشار وارد شده بود، اظهار داشت: در خصوص این موضوع نسبت به برخورد فدراسیون جهانی زیاد راضی نیستیم به هر حال کشوری که قرار است میزبانی را قبول کند دوست دارد از طریق مارکتینگ و اسپانسر و حق پخش شرایط مالی را تأمین کرده تا بتواند یک میزبانی خوب را برگزار کند.

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی برای میزبانی ۶۵۰ هزار دلار از فدراسیون ایران خواسته بود با توجه به تعهداتی که بین فدراسیون شطرنج ایران و فدراسیون شطرنج جهانی منعقد شده بود قرار بود این پول تأمین شود. ما راضی نبودیم که فدراسیون تحت فشار قرار بگیرد. سیاست وزارت این است که قبل از میزبانی تمام نیازها و منابع مالی تأمین شود و بعد میزبانی را بپذیرند. فدراسیون جهانی هم فشاری که به فدراسیون شطرنج آورد مبنیبراینبود که ۶۵۰ هزار دلار پرداخت شود که ما به صورت قسط‌بندی ابتدا ۴۰۰ هزار دلار را پرداخت کردیم که برای جوایز و یکسری از مسائل میزبانی بود و بعد فدراسیون جهانی باز هم فشار آورد و ما ۲۰۰ هزار دلار را تأمین کردیم و فکر می‌کنم فقط ۵۰ هزار دلار باقی مانده است. سیاست وزارت این است که تمام اعتبارات را برای تمام فدراسیون‌ها تأمین کند با توجه به مشکلات زیادی که بعضی از فدراسیون‌ها دارند. به هر حال باید قبل از اینکه تعهدی داده شود از همه لحاظ بازنگری شود چه از لحاظ بودجه و اسپانسر تا خلف وعده به وجود نیاید چون برای کشور خوب نیست. هر فدراسیونی باید بداند که خودش درآمدزایی کند و از طریق اسپانسر منابع مالی خود را تأمین کند.

داورزنی در مورد حل مشکلات 4 باشگاه پرسپولیس، استقلال، نفت و تراکتور و اختلافاتی که با AFC داشتند، گفت: همانطور که می‌دانید این 4 باشگاه متاسفانه با مشکلاتی روبرو هستند. البته 3 باشگاه پرهوادار برای حل مشکلات خود جلساتی با فدراسیون و وزارت ورزش داشته و تا حدی این مشکلات مرتفع شده اما از باشگاه نفت کسی مراجعه نکرده تا این موضوع را پیگیری کند. در 15 سال گذشته این مشکل همواره وجود داشته و مدیران پس از حضور در باشگاه‌ها فقط به دنبال جذب بازیکن و گذراندن فصل بودن و نوع اتفاقاتی که در این چند سال رخ داده، باعث تلمبار شدن بدهی‌های فراوانی شده که حتی با عدم پرداخت مالیات این موضوع پیچیده‌تر شده است. گرچه حتی مقداری از بدهی‌ها پرداخت شده که جایی ثبت نشده است.

وی افزود: مدیران و دوستان گذشته زحمات زیادی کشیدند و در این اواخر مقداری از این بدهی‌ها با ورود کمیته انضباطی پرداخت شده و مقداری از پرونده‌ها حل شده است.

داورزنی در مورد اشکالات عمده‌ای که 3 باشگاه با AFC دارند، گفت: تعامل خوبی بین فدراسیون، وزارت و باشگاه‌ها صورت گرفته و با کمک دولت مقداری از بدهی‌ها پرداخت شده و مقداری اختلاف حساب در بحث اختلاف مالیاتی و اینطور مسائل وجود دارد که برطرف خواهد شد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: در مورد ضرب‌الاجل AFC که بیشتر مربوط به پرونده‌های مربیان و بازیکنان خارجی بود، این بدهی‌ها پرداخت و تسویه شده و حتی در مواردی باشگاه‌ها با جرائمی روبرو شدند.

وی در مورد تعداد پرونده‌های موجود در وزارت ورزش، گفت: در حال حاضر 37 یا 45 پرونده وجود دارد که البته اینها اعدادی تقریبی است و فدراسیون با سه باشگاه در پی این هستند که قسمتی دیگر از این مشکلات را حل کنند تا پرونده‌ها بسته شود. تلاش ما این است که با کمک وزارتخانه این موضوع خیلی زود برطرف شود و حتی با حضور اسپانسر این مسائل ریشه‌ای برطرف شود.

داورزنی در مورد مشکلات باشگاه نفت تاکید کرد:‌ باشگاه نفت ازجانب وزارت نفت و مالک فعلی هیچ پیگیری انجام نداده و تمام این پرونده‌ها بلاتکلیف است.

وی در پایان در مورد ثبت‌نام سرپرست‌های موقت فدراسیون‌ها در انتخابات فدراسیون‌ها،‌ گفت:‌منهای فدراسیون بوکس و چوگان که به صورت سرپرستی اداره می‌شوند، دیگر فدراسیون‌ها مشکلی ندارند و تا پایان آذر ماه پس از ثبت‌نام گزینه‌ها رئیس فدراسیون‌ها انتخاب می‌شوند تا آنها برای حضور در مسابقات 2020 و بازی‌های آسیایی مشکلی نداشته باشند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین