اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۱۲۵۸

وزیر خارجه قطر: مخالف هرگونه نفوذ منفی و مداخله در منطقه و کشورهای عربی بوده‌ایم

وزیر امور خارجه قطر با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت: موضع قطر در خصوص مقابله با نفوذ ایران در منطقه همواره روشن و شفاف بوده و در ابراز نگرانی‌هایمان در این زمینه بسیار صریح بوده‌ایم.
۱۳:۴۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶
وانانیوز| محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود در دوحه در پاسخ به سوالی درباره آنچه واشنگتن افزایش نفوذ ایران در منطقه می‌خواند و اینکه آیا قطر آن را یک تهدید می‌داند، به طرح ادعاهایی علیه کشورمان پرداخت.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، آل ثانی گفت: در رابطه با سوال شما درباره مقابله با نفوذ ایران در منطقه باید بگویم که از نظر من، موضع قطر شفاف بوده است. پیش از این بحران (قطر) و در جریان این بحران و حتی پس از آن، ما مخالف هرگونه نفوذ منفی و مداخله در منطقه و کشورهای عربی بوده‌ایم. ما در ابراز این نگرانی‌هایمان درباره ایران و هر کشور دیگری که چنین نفوذ منفی دارد، بسیار صریح و روشن بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که بحران کنونی به واقع تلاش‌های ما برای حل این مساله در منطقه را تضعیف و تلاش‌هایمان برای مقابله با تروریسم را نیز تضعیف کرده است.

وزیر امور خارجه قطر در ادامه ادعاهای خود گفت: قطر همواره یک سیاست کاملا شفاف در قبال جنبه‌های مختلف با ایران داشته است، اما ما کماکان معتقد هستیم که تمام این مشکلات در منطقه باید از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود. این نه تن‌ها موضع قطر، بلکه موضع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) در آخرین دیدارمان در دسامبر ۲۰۱۶ در بحرین بوده است.

تمامی رهبران حاضر در این نشست تاکید داشتند که باید با ایران تعامل کرد، از طریق یک گفت‌وگوی جدی مبتنی بر اصول عدم مداخله در امور یکدیگر و توقف هرگونه نفوذ منفی در منطقه.

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره کمک ایران به دولت عراق برای باز پس گیری کرکوک، با ادعای اینکه ایران در عراق حضور دارد، گفت که با این حال، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق به طور کامل کشور خود را تحت کنترل دارد. او به طور کامل بر تحرکات و عملیات نظامی خالص مسلط است و آن را تحت کنترل دارد.

تیلرسون در بخش دیگری از این نشست درباره بحران قطر نیز گفت که طرف‌های مناقشه هنوز آماده گفت‌وگو نیستند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
مرکز آهن
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین