اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۹۴۷۱

ورزش زورخانه ای باید در کشورهای شایسته برگزار شود

سرپرست فنی مسابقات کشتی پهلوانی جنوب آسیا گفت: در این مسابقات خیلی حرص خوردم وقتی کم کاری میزبان را دیدم دوست دارم هر جا هستم مسابقات در سطح بالا برگزار شود که متاسفانه در نپال این اتفاق رخ نداد.
۱۴:۰۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| اولین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی امروز عصر در کاتماندو به پایان می رسد. اکبر فلاح سرپرست فنی مسابقات کشتی پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی فارس در مورد سطح این مسابقات گفت: فکر می کردیم این مسابقات سطح فنی بالایی داشته باشد و کشتی گیران خوبی در آن حضور داشته باشند که این اتفاق رخ نداد.رک بگویم که سطح مسابقات بالا نبود و میزبانی هم وظیفه اش را خوب انجام نداده و امکانات کمی در اختیار ورزشکاران قرار داده است و از میزبان گلایه مندیم. با این حال همه در تلاش هستند تا مسابقات خوب برگزار شود. بخصوص هیات ایرانی حاضر در نپال دست به دست هم داده اند تا کار به خوبی انجام شود و پیش برود.
وی افزود:امیدوارم در مرتبه بعدی کشوری میزبان مسابقات شود که توانایی خوبی در برگزاری مسابقات داشته باشد و ورزش کشتی و زورخانه ای نمود پیدا کند. اگر بخواهیم در این کشورها مسابقات برگزار کنیم، این ورزش نابود می شود و از بین می رود. باید کشورهای شایسته تر را برای میزبانی انتخاب کنیم. البته روی هم رفته مسابقات بد نبوده است.
قهرمان اسبق کشتی جهان در مورد اینکه از نظر پیکرشناسی ساختار بدنی ورزشکاران جنوب آسیا به کشتی پهلوانی ما می خورد یا نه عنوان کرد: برخی از کشتی گیران این دوره از مسابقات آمادگی جسمانی ندارند و برخی کشتی گیرهای تکنیکی و تاکتیکی هم نیستند و فقط به این مسابقات آمده اند. باید به کشتی گیران این کشورها آموزش بدهیم تا آنها بدانند که برای حضور در مسابقات باید چه شرایط جسمانی داشته باشند تا با بدن آماده در مسابقات شرکت کنند.
فلاح با اشاره به استقبال کم مردم نپال از بازی ها گفت: حضور تماشاگران در سالن شور و حالی به ورزش پهلوانی می دهد ولی در نپال استقبال زیادی از این بازی ها نشد. خوشبختانه مرشدهایی که از ایران آمده اند زحمت زیادی در سالن کشیده اند و به این رقابت ها شور خاصی داده اند اما میزبان مسابقات کم کاری می کند.
وی در مورد میزبانی نپال و کشتی گیران شرقی گفت: نپال در میزبانی مسابقات مردود شد. ورزشکاران نپال هم در سطح خوبی نبودند و حیف است در این کشور سرمایه گذاری کنیم. باید در کشوری سرمایه گذاری برای کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای شود که بتوانیم برداشت خوبی کنیم. به اعتقاد من از ورزشکاران نپالی چیزی در نمی آید. میزبان خوبی هم نبودند. کاش حداقل در میزبانی نشان می دادند که به این ورزش علاقمندند و حتی اگر ورزشکاران شان توانایی زیادی نداشته باشند. به نظرم حیف است برای این کشور میزبانی گذاشته اند. فلاح در مورد اینکه همکاری اش با فدراسیون جهانی زورخانه ای و کشتی پهلوانی ادامه خواهد داشت یا نه گفت: من دوستانه آمده ام و در این رقابت ها با جناب مهرعلیزاده بیشتر دوست شدم. با این حال قراردادی ندارم و شاید بروم و دیگر نتوانم با این فدراسیون همکاری کنم. قراردادی با فدراسیون جهانی ندارم و همه کارم دوستانه بود با این حال همیشه دوست دارم کارم را به نحو احسن انجام بدهم. در این مسابقات خیلی حرص خوردم وقتی کم کاری میزبان را دیدم دوست دارم هر جا هستم مسابقات در سطح بالا برگزار شود که متاسفانه در نپال این اتفاق رخ نداد.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین