اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۹۰۲۰

این ذهنیت تیمی را در مدت فعالیتم در فدراسیون ندیده بودم

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، گفت: در شرایطی که مسئولان آلمانی خیلی عصبی و ناراحت بودند گفتند ایران عالی کار می‌کند و باورمان نمی‌شود که تیم آلمان نمی‌تواند برنامه‌های خود را اجرا کند.
۱۸:۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| فریدون معینی در گفت‌وگویی،‌ درمورد پیروزی 4 بر صفر تیم فوتبال نوجوانان ایران مقابل آلمان گفت: عملکرد روز گذشته دور از انتظار نبود. این با تلاش و زحمت همه افرادی که درگیر این رقابت‌ها هستند بدست آمد. برنامه فدراسیون تلاش استعدادیاب‌ها در سطح کشور، مربیان پایه باشگاهی و بخصوص کادر فنی این تیم سهم عمده‌ای در این موفقیت داشتند. تیم فوتبال نوجوانان خیلی هوشمندانه ظرف یکسال کار کرد و کادر فنی توانستند نگرش بازیکنان را تغییر دهند.

وی افزود: وضعیتی که نوجوانان در حال حاضر دارند وظیفه آنها خیلی سخت می‌کند. مربیان پایه باید بدانند استعدادهای نابی در این کشور حضور دارند که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند. شرایط تیم نوجوانان به شکلی است که همه روی آنها حساب باز کرده‌اند. ما شکل تیمی بسیار خوبی داریم در دفاع کاملا مسلط و با دیسیپلین هستیم. در میانه میدان کار بازیکنان عالی است و به تیم‌ها فضا و اجازه کار نمی‌دهند. در بخش حمله بازیکنان ما به خوبی اضافه می‌شوند و خیلی با برنامه کار می‌کنند. در هر سه بخش زمین قوی کار می‌کنیم و این مساله تصادفی نیست.

سرپرست کمیته جوانان یادآور شد: تیم فوتبال نوجوانان در مسیر خوبی قرار دارد که برای این اتفاق زحمت زیادی کشیده شده. نگرش بازیکنان کاملا تغییر کرده است در ا ین مدت که در فدراسیون حضور دارم تیمی با این طرز تفکر ندیده بودم. در ادامه شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود. اینکه تیمی مثل آلمان مقابل ما فرصت گلزنی پیدا نکند آسان بدست نمی‌آید. ما مقابل این تیم حداقل 10 موقعیت مسلم گلزنی داشتیم. در کل تاریخ یکبار با آلمان روبرو شده بودیم که آن هم با شکست دو بر صفر سال 98 بزرگسالان بازمی‌گردد. نتیجه دیروز نشان می‌دهد کشور ما سرشار از استعداد است فقط ما وظیفه داریم به این استعدادها کمک کنیم و آنها را کشف کنیم.

معینی در پاسخ به این سوال که شاید برخی فکر کنند آلمان ضعیف بوده که نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد اظهار داشت: اصلا چنین نظریه‌ای را نمی‌توانم بپذیرم، دیروز چند مسئول آلمانی کنار ما نشسته بودند روز اول که با آنها سلام و علیک کردیم جوابمان را سرسنگین دادند و نگاهی از بالا به پایین داشتند. دیروز که سه گل از حریف پیش افتاده بودیم از آنها سوال کردم چه اتفاقی افتاده که آ‌لمان اینطور شده. در شرایطی که آنها خیلی عصبی و ناراحت بودند گفتند ایران عالی کار می‌کند و باورمان نمی‌شود که تیم آلمان نمی‌تواند برنامه ‌های خود را اجرا کند. بازیکنان ما خودشان را باور کرده‌اند و ترسی از لحاظ فکری و ذهنی ندارند. ما مقابل گینه هم خوب بازی کردیم و مقابل فرانسه و مکزیک در دیدارهای دوستانه بسیار خوب بودیم.

وی افزود: مهارت تیمی ما بسیار بالا رفته در دفاع منظم و در انتقال توپ سریع هستیم، وقتی بازی را نگاه می‌کنیم می‌بینیم تیم نوجوانان چقدر قشنگ در دفاع جمع می‌شود و در دفاع چقدر زیبا به حمله می‌رود. عباس چمنیان برای ایجاد این ذهنیت زحمت زیادی کشیده و در جلساتی فنی بارها این مسائل را تاکید کرده است. همین باعث شده که ذهنیت بازیکنان تغییر کند و فقط به فوتبال و پیشرفت فکر کنند.

معینی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شانس بالای ایران برای انتخاب به عنوان تیم اول گروه تیم نوجوانان در بازی با کاستاریکا از ترکیب دوم خود استفاده خواهد کرد اظهار داشت: کاستاریکا تیم خوبی است در این تورنمنت تیم‌های انگلیس،‌اسپانیا و برزیل را بسیار خوب دیدم. کشورهای افریقایی وضعیت خوبی دارند اما از استراتژی بهره نمی‌برند. تیم‌های افریقایی از نظر تکنیکی و بدنی بسیار قوی هستند اما از لحاظ اجرای تیمی با مشکل روبرو هستند آنها هنوز به سطح اروپا و حتی ایران نرسیده‌‌اند ما از آنها جلو زده‌ایم که این اتفاق هم راحت بدست نیامده است.

سرپرست کمیته جوانان در ادامه تاکید کرد: فکر می‌کنم مقابل کاستاریکا هم می‌توانیم موفق شویم واقعا وقتی تلاش کادر فنی را می‌بنیم از این مساله لذت می‌برم. آنالیزور ما آنان را به خوبی آنالیز می‌کند. کادر فنی به خوبی مسائل را تبیین می‌کند. واقعا در شرایط که ما با کمبودها از لحاظ بودجه و امکانات روبرو هستیم چنین عملکردی بسیار خوب و قابل قبول است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
مرکز آهن
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین