اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۸۸۵۳

نقطه‌ای تاریک در استقلال؛ جفا در حق اسطوره‌های استقلال

تصمیم خروج مجتبی از فهرست این سوال را در ذهن مخاطب فوتبال ایجاد می‌کند که چرا جباری آمد و چرا قرار است برود.
۲۰:۲۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| مجتبی جباری رفتنی است. این را می‌توانی از نحوه حرف زدن مدیرعامل استقلال بفهمی. در ذهن آقای رییس خبرهایی است و قصد دارد با مجتبی خداحافظی کند و جانشین او را از همین حالا پیدا کرده است. شماره هشت با استقلال خیلی زود به خط پایان رسید و حالا باید منتظر برگه تسویه حسابش باشد؛ اتفاقی که حتی بدبین‌ترین استقلالی‌ها هم نمی‌توانستند پیش بینی کنند. کاملا واضح است کنار گذاشتن جباری کار مدیرعامل استقلال بوده و حالا هم علاقه‌ای به بازگشت او ندارد. مجتبی باید چمدان‌های خود را برای رفتن ببندد و منتظر اتفاقات بعدی باشد. البته تصمیم آقای رییس در جای خود جای بحث و بررسی دارد و ماجرای رفت و آمد مجتبی جباری را باید واکاوی کرد که چطور حاضر شدند با بازیکنی که به قول خودشان مصدوم بود قرارداد ببندند و خیلی زود او را کنار بگذارند.


این روزها خبر از حذف و اضافه شدن بازیکنانی است که به صلاحدید مدیرعامل استقلال قرار است در فهرست جابه‌جا شوند و در این میان مجتبی جباری که ماندنش در تیم استقلال عمر زیادی نداشت به احتمال زیاد جمع استقلالی‌ها را ترک می‌کند. تصمیم خروج مجتبی از فهرست این سوال را در ذهن مخاطب فوتبال ایجاد می‌کند که چرا جباری آمد و چرا قرار است برود.


سال‌ها است که مشکل مصدومیت‌های پی‌درپی این بازیکن سوژه رسانه‌ها است و همه می‌دانند که جباری حتی چندین سال پیش که سن و سال کمتری داشت بازیکن 90 دقیقه‌ای نبود و استقلالی‌ها با همین ذهنیت با او قرارداد می‌بستند و حتی در قرارداد این بازیکن قید می‌شد که به تعداد بازی‌هایی که برای استقلال انجام می‌دهد پول خواهد گرفت. شاید هم به همین دلیل بود که قبل از رفتنش به قطر در دفتر فتح‌ا... زاده مدیرعامل وقت استقلال، درگیری بین جباری و فتح‌ا... زاده پیش آمد و خبرش رسانه‌ای شد. هیچ کس در این فوتبال نیست که نداند مجتبی جباری سالیان سال است که به دلیل چند عمل جراحی که روی پای خود انجام داده است نمی‌تواند بازیکن 90 دقیقه‌ای باشد و تیم‌هایی که او را جذب می‌کنند با علم به این موضوع فقط به خاطر توانایی‌ها و تجربه بالایی که دارد مجتبی را جذب می‌کنند تا در شرایط حساس بتواند به تیم خود کمک کند.


بعید است افتخاری این مسائل را نداند اما از آنجایی که در ابتدای فصل استقلال به دلیل یکسری از مسائل بدون در نظر گرفتن مسائل اصلی بازیکن جذب کرد، افتخاری نخواست و یا نتوانست جلوی یکسری از جریانات را بگیرد و حاصل این بی تدبیری امروز این است که طرفین وارد جنگ رسانه‌ای شده‌اند و علیه یکدیگر مصاحبه می‌کنند. مجتبی چند وقت پیش گفته بود که افتخاری او را آورده است تا در کنارش عکس بگیرد. به همین دلیل روز گذشته مدیرعامل استقلال در پاسخ به جباری در جمع خبرنگاران گفت: «حتما مجتبی جباری، افتخاری را نمی‌شناسد. من سال 1996 سرپرست تیم ملی بودم و بازیکنان بزرگی مثل دایی، عابدزاده، کریم باقری، خداداد عزیزی و ... در کنار ما بودند. 5 سال با آنها زندگی کردیم. دنبال این نیستم که بخواهم با عکس گرفتن کنار جباری خودم را معرفی کنم. نمی‌دانم چه جوابی بدهم. تنها چیزی که من نیاز ندارم، این عکس‌ها است.

این رسم است که بازیکن وقتی می‌خواهد قرارداد امضا کند، با مدیرعامل عکس بگیرد. من عکس‌هایی را منتشر می‌کنم که هواداران متوجه ‌شوند چه سوابقی دارم. هرچند که نیازی به این چیزها نداریم. من دنبال این چیزها نیستم؛ 30 سال است در فوتبال حضور دارم، هیچ وقت از خودم چیزی نگفتم و تعریف نکردم و نیازی ندیدم از خودم عکسی پخش کنم. همه عکس‌ها را به‌عنوان امانت پیش خودم نگه داشتم و به‌عنوان عملکردم حفظ کردم اما هیچ وقت از این عکس‌ها به سود خودم استفاده نکردم. من نمی‌خواهم وارد این بحث‌ها شوم. الان بیش از هر چیز به آرامش نیاز داریم. من یک بار توضیح دادم که کمیته پزشکی ما درباره جباری گزارش تهیه می‌کند تا وضعیت او روشن شود. از ابتدای فصل زانوی او ورم کرده و باید ببینیم شرایطش چه می‌شود.»


اینکه افتخاری در لابه لای حرف‌های خود به این نکته اشاره می‌کند که زانوی جباری ورم کرده، نشان از این دارد که در جذب این بازیکن چقدر بی تدبیری به خرج داده‌اند که بعد از گذشت چند هفته و تغییر مربی متوجه شدند که جباری مصدوم است و نباید با او ادامه دهند.
افتخاری اما در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد جباری می‌گوید: «من هیچ وقت به مسائل موجود درباره جباری جوابی ندادم و از اول فصل هم همه چیز را به منصوریان سپردم. اینقدر مشکلات داریم که نباید وارد بحث جباری شویم. من در مقامی نیستم که بخواهم بگویم چه کسی بیاید و چه کسی نیاید. سرمربی باید تصمیم بگیرد که جباری باشد یا خیر.»


هرچند برای متشنج نشدن جو افتخاری می‌گوید که باید دوباره از مجتبی آزمایش پزشکی بگیرد و این در حالی است که امین نوروزی در مورد جباری اینطور می‌گوید: «چنین اخباری اصلا صحت ندارد. زمانی که جواب آزمایش ایفمارک آمد من تمام مدارک را به هیات مدیره و کادرفنی دادم و اصلا دخالتی در این موضوع نداشتم.»


او در پاسخ به این سوال که آیا مخالف حضور جباری در استقلال بوده یا نه هم می‌گوید: «وظیفه من کارهای پزشکی باشگاه است و اینکه بازیکنی باشد یا نباشد اصلا در حیطه وظایفم نیست و در آن دخالت نمی‌کنم.» ماجرای جذب مجتبی جباری می‌تواند یک نقطه تاریک در کارنامه کاری مدیرانی باشد که بی‌توجه به تمام مسائل یکی از سهمیه‌های استقلال را پر کردند و حالا قصد دارند بازیکن جدیدی را به جای او بیاورند.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین