اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۸۳۸۲

خسروی: فغانی پنالتی شیک و درستی برای سوریه گرفت

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: فغانی در بهترین قسمت زمین قرار داشت و یک پنالتی شیک برای سوریه گرفت که حتی ناظر داوری هم آن را تأیید کرد.
۲۰:۳۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| علی خسروی در گفت‌وگویی، در خصوص فضای ایجادشده پس از قضاوت علیرضا فغانی در بازی‌ تیم‌های سوریه و استرالیا گفت: باید بگویم متأسفانه فضای مجازی تبدیل به محیطی برای انتقام‌گیری افراد از یکدیگر شده است. پنالتی در بازی سوریه و استرالیا گرفته شده و این موضوع هیچ ارتباطی به فوتبال ایران ندارد، اما متأسفانه شاهد هستیم که عده‌ای فحاشی‌های بدی در فضای مجازی انجام می‌دهند. من بارها فیلم آن صحنه را دیدم و باید بگویم که فغانی در بهترین نقطه ایستاده بود. دفاع استرالیایی شانه به شانه مهاجم سوری نبود و از پشت روی حریف سوار شد. چیزی که مشخص است این است که مدافع استرالیایی به صورت عمدی مهاجم سوری را هل می‌دهد. داور هر کسی می‌خواهد باشد، باشد. آن صحنه پنالتی بود. فغانی هم به دلیل جاگیری صحیح آن صحنه را پنالتی گرفت. شاید تلویزیون مالزی برایش مهم نبود که آن صحنه را از زوایای گوناگون نشان دهد اما جالب است که برای یکسری از مردم ما این موضوع خیلی مهم شده که این‌گونه رفتار می‌کنند.

کارشناس داوری کشورمان در پاسخ به این سؤال که اگر در آن صحنه شما داور بودید چه می‌کردید، افزود: اگر من هم بودم صد درصد پنالتی را تشخیص می‌دادم. حتی اگر پسرم هم داور بازی بود من نظرم را می‌گویم و این‌طور نیست که به خاطر فغانی حرفی بزنم. هیچ داوری سابقه و اعتبارش را به خاطر کس دیگر زیر سؤال نمی‌برد. خیلی جالب است که برخی از همکاران خود ما هم چنین صحبت‌هایی انجام دادند. این در حالی است که ناظر داوری برای فغانی آرزوی موفقیت کرده است و هیچ بازخورد منفی تا ۴۸ ساعت بعد از بازی از سوی فیفا یا AFC نشان داده نشده است. فغانی یک سرمایه برای داوری ما به حساب می‌آید و نباید سرمایه‌سوزی کنیم. متأسفانه شرایط به‌گونه‌ای است که حتی ما هم می‌ترسیم کارشناسی داوری انجام دهیم؛ چراکه انواع و اقسام فحاشی‌ها نصیب ما می‌شود. ما قبلاً به فحاشی برای تیم‌های داخلی عادت داشتیم اما الان برای منچستر یونایتد و یوونتوس هم به ما فحاشی می‌شود.

خسروی تصریح کرد: به ما چه ارتباطی دارد که در بازی استرالیا و سوریه چه شده است؟ یک داور به‌عنوان نماینده فیفا قضاوت کرده و در ۴۸ ساعت بعد از بازی هیچ بازخورد منفی نداشته است، اما در ایران یکسری افراد بیش از اندازه به داور بازی گیر داده‌اند. به نظرم کسانی باید در این خصوص صحبت کنند که آگاهی و اطلاعات در این سطح را داشته باشند. ما با این کار به بیگانگان خوراک می‌دهیم تا سرمایه داخلی را بسوزانند. به صورت تلفنی و با تهدید و تهمت انواع و اقسام فحاشی‌ها به سمت ما سرازیر می‌شود، واقعاً ما به کجا می‌رویم. به نظر من پلیس فتا باید به این موضوع ورود کند و اجازه این همه فحاشی را ندهد. من بازهم تکرار می‌کنم که فغانی یک پنالتی شیک را گرفت چراکه خود او فوتبالیست خوبی بوده و خوشحالم که ناظر داوری هم قضاوت داوری را تأیید کرده است.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین