اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۶۰۹۴

کنایه پورموسوی به کمالوند بعد از پیروزی در آبادان

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان، گفت: فراز کمالوند با توجه به هزینه‌هایی که انجام دادند و بازیکنان گرفتند باید حداقل کسب سهمیه کند. او با توجه به اینکه تحت فشار است، آن حرف‌ها را در مورد بازی زده است.
۱۸:۲۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| فولاد خوزستان امسال تحت هدایت سیدسیروس پورموسوی در لیگ برتر حضور یافته و تا به اینجا که 7 هفته از مسابقات لیگ برتر گذشته با کسب 13 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته است.

فولاد خوزستان در 2 بازی اخیر خود به پیروزی رسیده و شرایط خوبی دارد.

پورموسوی در گفت‌وگویی، در مورد شرایط تیمش صحبت‌های زیر را انجام داد.

در مورد پیروزی مقابل صنعت نفت صحبت می‌کنید؟

ابتدا خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم در یک بازی حساس و سخت مقابل تیم بزرگ صنعت نفت که به خوبی ساپورت شده و هزینه کرده است برنده شدیم. صنعت نفت بازیکنان ممتاز خارجی دارد، ‌آنها هواداران بسیار پرشوری دارند اما خوشبختانه ما برنده شدیم این پیروزی را به کارگران صنایع فولاد که در این گرما کنار کوره‌‌ها عرق می‌ریزند تقدیم می‌کنیم. به مجموعه بزرگ فولاد و مدیریت باشگاه این پیروزی را تقدیم می‌کنم ما با همدلی بیشتر می‌توانیم فولاد را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم؛ همچنین از هیات مدیره و مدیریت باشگاه به خاطر حمایت‌هایی که از تیم دارند تشکر می‌کنم. بعد از پیروزی مقابل سپاهان، پیروزی مقابل صنعت نفت اهمیت زیادی داشت و توانستیم به جایگه خود در جدول بهبود ببخشیم. باید از بازیکنان تقدیر و تشکر کنیم که با همه وجود زحمت کشیدند. حتی نیمکت نشینان ما انگیزه زیادی داشتند و نفس کشیدن و ضربان قلبشان با بازیکنان حاضر در زمین تفاوتی نداشت.

به نظر می‌رسد پس از شکست مقابل ایران جوان شرایط تیم بهبود پیدا کرده است.

صحبت‌های فنی را درمورد بازی با ایران جوان انجام دادم علاوه بر آن مسائل اینکه ما سه هفته مسابقه‌ای نداشتیم شرایط را برایمان سخت کرد. در تعطیلات اردویی برگزار نکردیم و در گرمای اهواز تمرین می‌کردیم بازی دوستانه و با کیفیتی نداشتیم چرا که تیم‌های لیگ یک و لیگ دو هم درگیر مسابقات بودند. در مقابل تیم‌های لیگ یکی در شرایط بهتر و آماده‌تر به میدان آمدند. آن شکست بازیکنان ما را از خواب بیدار کرد تا جدی‌تر و محکم‌تر به کار خود ادامه دهیم.

 فراز کمالوند اعلام کرده نتیجه بازی باید 5 بر یک می‌شد و اینکه آنها مالکیت توپ را 80 به 20 در اختیار داشتند.

باید اعلام کنم فراز کمالوند با توجه به هزینه‌هایی که در صنعت نفت انجام داده و بازیکنانی که جذب کرده حداقل باید کسب سهمیه کند به همین خاطر او زیر فشار است و مجبور است این حرف‌ها را بزند. کسی که مقابل تلویزیون نشسته بود متوجه می‌شد ما در نیمه اول علاوه بر گلی که زدیم موقعیت‌های دیگری هم داشتیم. در نیمه اول ضربات ایستگاهی بسیار خوبی بدست آوردیم، یک شوت سنگین رحیم زهیویزد در نیمه دوم با توجه به شرایط بازی وقتی تیمی روی به بازی مستقیم می‌آورد تیم دیگر ناخواسته عقب می‌نشیند. اگر آنها موقعیت تک به تک داشتند می‌توانستیم حرفی بزنیم اما آنها فقط بازی مستقیم داشتند و به دنبال توپ سوم بودند. شوت‌هایشان هم که از کنار دروازهعبور می‌کرد. اگر کمالوند بازی را یکبار دیگر نگاه کند متوجه می‌شود که ما چیزی کم نگذاشتیم و حتی در برخی از دقایق برتر بودیم.

در این بازی علیه هواداران شما سنگ پرانی شد و حتی قصد داشتید در نیمه دوم به بازی ادامه ندهید در این مورد صحبت می‌کنید؟

شب قبل از بازی قرار بود 10 درصد از ورزشگاه و پشت نیمکت تیم‌مان به هواداران فولاد اختصاص یابد وقتی برای گرم کردن وارد زمین شدیم فهمیدیم هواداران خود را پشت نیمکت ما جای می‌دهند. در این ارتباط گله خود را اعلام کردیم و گفتیم سال قبل هم هواداران دو تیم نزدیک به هم نشستند و درگیری‌هایی نیز بوجود آمد به هر حال هواداران جوان هستند و ممکن است تحت تاثیر جو قرار بگیرند. متاسفانه 10 درصد هواداران ما رعایت نشد،‌بعد از اتفاقاتی که افتاد در نیمه دوم وقتی قصد ورود به زمین داشتیم گفتند با توجه به اینکه امنیت نیست هوادارانمان را از ورزشگاه خارج کردند. گفتم اگر چنین اتفاقی رخ داده ما بازی نمی‌کنیم آنها اصلا اجازه‌‌ای ندارند که هوادار ما را خارج کنند و ما بدون حضور آنها بازی را ادامه دهیم و مورد دوم این بود که ما خواستار تامین جانی هواداران بودیم وقتی به هوادار سنگ می‌خورد و کسی حمایتی نمی‌کند هر اتفاقی امکان دارد رخ دهد. فوتبال آنقدر ارزش ندارد که بخواهیم به خاطر آن شاهد اتفاقات ناگوار باشیم. مردم آبادان خیلی بزرگوار هستند آنها بازیکنان بزرگی در این فوتبال داشتند که اسطوره بودند مرد اخلاق پرویز دهداری را داشتند که خود ما قبل از بازی با تندیس او عکس یادگاری گرفتیم. انتظارمان این بود که مسئولان انتظامی سخت‌گیری می‌کردند و فاصله هواداران رعایت می‌شد امیدواریم این رفتارها تکرار نشود حضور هواداران به فوتبال جذابیت می‌دهد. هواداران اصلی هر باشگاهی نباید اجازه دهند آن تعداد هوادار محدودی که قصد دارد ایجاد مشکل کنند به هدف خود برسند. صنعت نفت از تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار است باید از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنند. من به عنوان سرمربی تیم باید به حمایت از هوادارانمان جلوی انجام بازی را می‌گرفتم اگر سخت‌گیری نمی‌کردم هواداران ما را از ورزشگاه خارج می‌‌کردند دوست داشتم هوادارانمان در ورزشگاه بمانند تا درگیری‌ها به بیرون کشیده نشود. اگر اصرار نمی‌کردم ابتدا هوادارانمان از ورزشگاه می‌رفتند و دیگر نبود و دوم اینکه امکان بروز هر اتفاقی بیرون از ورزشگاه بود. از رفعتی ناظر بازی هم تشکر می‌کنم او آمد اعلام کرد هوادار را باز می‌گرداند و تامین امنیت آنها را برعهده خواهد گرفت.

زمان بازی شما مقابل استقلال خوزستان به طور دقیق مشخص نیست و شایعاتی درمورد تغییر آن به گوش می‌رسد.

این برای دومین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد که ما نمی‌دانیم بازی ما روز سه‌شنبه برگزار می‌شود یا پنج‌شنبه. می‌گویند اگر ملی پوش داشته باشیم بازی سه‌شنبه و ا گر ملی‌پوش نداشته باشیم بازی پنج‌شنبه برگزار می‌شود. در سری قبل که این اتفاق افتاد صحبت کردیم دوستان ناراحت شدند و گفتند سید دوباره به ما حمله کرد. امروز شنبه است می‌خواهیم تکلیفمان را بدانیم اگر ملی‌پوش داریم این مساله را اعلام کنند. الان من نمی‌دانم باید به بازیکنان فشار بیاورم یا نه، اگر در این مورد جوابی بدهند تشکر می‌کنیم فقط تکلیف ما را روشن کنند. روز بازی اهمیت دارد چرا که باید برنامه‌ریزی کنیم.

 این هفته در دربی خوزستان با استقلال خوزستان روبرو می‌شوید با توجه به سابقه شما در این تیم و همکاری با عبدالله ویسی حساسیت این مسابقه بسیار زیاد است. در این مورد چه نظری دارید؟

روزهای بسیار خوبی با استقلال خوزستان داشتم کارمان را از لیگ یک با ا ین تیم شروع کردیم و به لیگ برتر آمدیم و قهرمان شدیم و به آسیا رفتیم. روزهای بسیار خوبی را در این باشگاه داشتم و استقلال خوزستان همیشه در قلب من جای دارد. سه سال دستیار ویسی بودم و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. البته بازی شرایط خاص خودش را دارد. هر کسی دوست دارد تیمش برنده شود. دنبال این هستیم که احساسات و علاقه شخصی غلبه نکند. فوتبال حرفه‌ای است ما روند رو به رشدی داریم. تلاش می‌کنیم در این بازی با دست پر میدان را ترک کنیم.

 ویسی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس اعلام کرد با پورموسوی رفیق هستم اما اگر او و روشنایی مشکلی دارند این مساله را خودشان حل کنند.

با ویسی بچه محل بودیم، با یکدیگر همبازی بودیم البته من خیلی در باشگاه‌ها حضور نداشتم و بیشتر تیم‌های محلات بود که البته آن زمان مسابقات محلات از باشگاهی هم گرمتر بود. در چند کلاس مربیگری با یکدیگر بودیم و به عنوان دستیار هم با ویسی کار کردم در بحث جذب پیمان شیرزادی سوء تفاهماتی بوجود آمد چند نفر در این موضوع موش دواندند و تحریکاتی کردند. گفتند علی اصغر عاشوری و غیره را هم به فولاد برده‌‌اند. علی اصغر عاشوری و ... را به فولاد برده است. از روز اول که به فولاد آمدم بهمن روشنایی و علی پورکیانی و جواد نعمت‌نژاد در جریان کامل بودند. به هر حال بعد از شش هفت بار که کنار یکدیگر بودیم باید آنها در را در جریان می‌گذاشتم تا فردا سوء تفاهمی نباشد 13 خرداد با فولاد قرارداد بستم و یک روز قبل این مساله را به انها اعلام کرده بودم باشگاه استقلال خوزستان کاملا بالاتکلیف بود و امکان انحلالش وجود داشت. هیچ کس این باشگاه را ساپورت نمی‌کرد این مسائل گذشت تا اینکه در مراسم شهید حججی عبدالله ویسی را دیدیم. ما با یکدیگر صحبت و درد دل کردیم و سوء تفاهمات رفع شد. روشنایی هم دیروز پیروزی ما را مقابل صنعت نفت تبریک گفت دست او درد نکند روشنایی هم بزرگ ما بوده و یک مقدار از ما دلگیر شده که ان‌شاءالله یکدیگر را می‌بینیم و این ناراحتی‌ها را از دل هم در می‌آوریم.

و صحبت پایانی...

از بار دیگر از هوادارانمان تشکر می‌کنم آنها سنگ تمام گذاشتند،‌هواداران با وجود اینکه گاهی در برخی از شهرها مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرند از حمایت خودشان دست برنمی‌دارند دیروز که می‌خواستیم از آبادان خارج شویم شاید حدود 10 دقیقه جاده را بسته بودند و تیم را تشویق می‌کردند باید قدر این هوادار را دانست ما هرچه داریم از این هواداران است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین