اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۵۴۶۸

عملکرد کمانداران در مسابقات جهانی را آنالیز می کنیم

رئیس انجمن تیراندازی با کمان جانبازان و معلولین گفت: فشردگی مسابقات و همزمانی رقابت تمام کمانداران که برای اولین بار اتفاق می‌افتاد، یکی از دلایل ناکامی برخی از ملی‌پوشان بود.
۱۵:۳۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| مجید کهتری، رئیس انجمن تیراندازی با کمان جانبازان و معلولین، درباره عملکرد کمانداران کشورمان در رقابت‌های جهانی چین، گفت: در بخش تیمی کامپوند چه در سطح آسیا و چه در سطح جهانی مدال نداشتیم و خوشبختانه تیم کامپوند مردان و زنان و نیز تیم میکس کامپوند برای اولین بار صاحب مدال شدند. بانوان تیم ملی در تیم کامپوند علاوه بر کسب عنوان قهرمانی توانستند رکوردشکنی هم بکنند.

وی افزود:البته شانس کسب دو مدال طلای تیمی در کامپوند را هم داشتیم که با فاصله بسیار کم تبدیل به نقره شد و می‌توانست در رده‌بندی کلی جایگاه کشورمان را بالاتر ببرد. پس از پایان مسابقات عملکرد تک تک کمانداران اعزامی بررسی می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. فشردگی مسابقات و همزمانی رقابت تمام کمانداران که برای اولین بار اتفاق می‌افتاد، یکی از دلایل ناکامی برخی از ملی‌پوشان بود.

سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولین تصریح کرد: تعداد اعضای کادر فنی محدود است و برای تمام ورزشکاران نمی‌شود به صورت همزمان مربی در نظر گرفت. همزمانی مسابقات 12 کماندار با هم کار را دشوار کرده بود که البته این مساله یکی از دلایل نتیجه نگرفتن برخی از کمانداران است و سایر دلایل نیز بررسی می‌شود. ضمن اینکه تعدادی از نمایندگان کشورمان برای اولین بار بود که در چنینمیدانی حضور می‌یافتند و همانطور که قبلا هم گفته شد سطح این مسابقات و شرایط خاصی که بر آن حاکم است، ورزشکاران به ویژه نفرات جدید را دچار استرس و فشار می‌کند.

کهتری ادامه داد: هرچه تعداد میادینی که کمانداران در آن شرکت می‌کنند بیشتر باشد، از آن سو قدرت مقابله با شرایط سخت و مدیریت آن در مسابقات هم بیشتر می‌شود. به عنوان مثال کمانداری که در مقدماتی بسیار خوب عمل می‌کند و رکوردهای بالا می‌زند، به علت بی تجربگی در مسابقات حذفی از دور خارج می‌شود و این کماندار هر چه میدان بیشتری ببیند، تجربه بیشتری کسب می‌کند.

وی گفت: رکوردهای ملی‌پوشان در هشتاد درصد، فوق العاده بود. به ویژه در کامپوند بانوان و آقایان و به عنوان مثال رکورد عباسپور بسیار عالی و بی سابقه بود و همه خوب کار کردند. خانم نعمتی نیز در ریکرو بسیار خوب پیش رفت و با وجود آسیب دیدگی بعد از ریو توانست هم در مسابقات چک و هم در مسابقات جهانی عملکرد درخشانی داشته باشد.

رئیس انجمن تیر و کمان در پایان افزود: برای مسابقات جهانی تدارکات بسیار خوبی از سوی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک صورت گرفته بود و هیچ کمبود و مشکلی نبود. اگرچه مسابقات جهانی برای کسب تجربه نبود، اما با استفاده از نکاتی که از این رویداد ورزشی بدست آمد برای باز‌ی‌های پاراآسیایی و نیز قهرمانی جهان آتی که به منظور کسب سهمیه نیز هست، آماده می‌شویم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین