اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۱۸۳۲

کاروان ورزشی ایران با سربلندی به خط پایان نزدیک شد

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خوشحالم که کاروان ورزشی ایران با سربلندی کارش را به خط پایان نزدیک کند.
۱۱:۱۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| مجتبی صدیقی درباره ارزیابی اش از عملکرد کاروان ایران در مسابقات دانشجویان جهان گفت: خوشحالم که کاروان ما در این دوره هم توانست با سربلندی کارش را به خط پایان نزدیک کند. امیدوارم امروز هم این شرایط ادامه یابد. قبلا هم گفته بودیم کاروان ما در دوره قبل هم به موفقیت خوبی رسید و رتبه نهم را کسب کرد. امیدواریم امسال هم در همین سطح کارمان را به اتمام برسانیم.

وی که با خبرنگاران اعزامی در محل دهکده مسابقات یونیورسیاد 2017 گفت وگو کرد، افزود: این دوره در 4 رشته جدید شرکت کردیم که کسب تجربه بود. این نشان داد که می توانیم در عرصه های جدید مثل تیراندازی با کمان، ووشو، شمشیربازی و بدمینتون موفق باشیم. در این چارچوب حضور دختران دانشجو هم ویژگی خوب دیگری بود. 30 درصد کاروان ایران را دختران تشکیل دادند و آنها هم متناسب با شرایط خوب درخشیدند.

این مقام افزود: ما هم در عرصه ورزش همگانی و ملی کار می کنیم و هم در عرصه های بین المللی حضور داریم. این باعث می شود دانشجویان حضور در عرصه های جهانی را هم تجربه کنند و پرچم ایران را به اهتزاز در آورند. امیدوارم این برنامه ریزی ادامه یابد و با کاروان های بزرگتری در عرصه های جهانی حاضر شویم.

صدیقی با بیان اینکه با برنامه ریزی های دوستان در فدراسیون ورزش های دانشگاهی و بضاعت محدودی که از نظر تعداد شرکت کننده داشتیم، نتایج خوبی به دست آوردیم، خاطرنشان کرد: امسال در هشت رشته در مسابقات شرکت کردیم. کشورهایی بودند که با چند صد نفر شرکت کرده بودند. اینکه بچه ها با این محدودیت شرکت کردند و نشان دادند ورزش دانشگاهی هم حرفی برای گفتن دارد، جای شکر دارد. ما در خیلی از رشته ها چهره های ملی و بین المللی نداشتیم و یونیورسیاد برای آنها فرصتی برای کسب تجربه بین المللی بود. ما در ورزش های جمعی توفیق زیادی در یونیورسیاد نداشتیم اما امسال والیبال خیلی خوب درخشید و امیدواریم به قهرمانی هم برسد.

وی از همدلی و همزبانی اعضای کاروان ایران به عنوان یکی از عوامل اصلی موفقیت ایران یاد کرد و گفت: در مجموع کاروان بی حاشیه ای داشتیم. امیدوارم با برنامه ریزی های بهتر و تلاش بیشتر از این هم بهتر ظاهر شویم. در این 2 دوره اخیر کارنامه خوبی را از خود بر جای گذاشتیم. البته ما در کنار یونیورسیاد، در عرصه های دیگر بین المللی حضورهای تخصصی و تک رشته ای مثل فوتسال، کشتی و شطرنج هم داریم. اینها به عنوان بخشی از ورزش دانشجویی باید جایگاه خودش را داشته باشد.

صدیقی یادآور شد: همچنین به ورزش همگانی و رقابت های ملی هم توجه داریم. امسال برای اولین بار المپیاد همگانی را برگزار کردیم و دانشگاه ها هم حضور خوبی داشتند. همدلی خوبی هم بین بخش های مختلف آموزش عالی وجود داشت. اینها همه اعضای فدراسیون ورزش های دانشگاهی هستند و باید حضورشان هم اینجا مشترک باشد.

پیکارهای یونیورسیاد از تاریخ 28 تیر آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد یافت.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین