اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۱۸۲۶

فیزو برای افزایش سهم دختران در یونیورسیاد تلاش می‌کند

دارنده نخستین مدال بازی‌های آسیایی اینچئون از تلاش فدراسیون جهانی ورزشی دانشجویان برای حضور بیشتر دختران در یونیورسیاد خبر داد.
۱۰:۱۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| نجمه خدمتی گفت: مهم ترین موضوعی که در نشست های کمیته برابری جنسیتی فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی (FISU)مورد بحث و برسی قرار گرفت ایجاد فرصت از سوی کشورهای عضو برای حضور بیشتر دختران در رقابت های یونیورسیاد بود.

وی افزود: بر اساس گزارش کمیته برابری جنسیتی سهم مشارکت زنان در این 2015 و 2017 حدود 46 درصد بوده است که این سطح مشارکت بالاترین نرخ مشارکت زنان در طول دوره های مختلف یونیورسیادهای ورزشی بوده است.

این تیرانداز 21 ساله بیرجندی با اشاره به حضور در سمینارهای فیزو عنوان کرد : در این سمینارها مسولان کمیته برابری جنسیتی در خصوص برنامه ها و فعالیت هایی که طی دو سال گذشته در زمینه توسعه ورزش دانشجویی برای مشارکت بیشتر دختران در رقابت های دانشجویی انجام شده بود ، گزارش هایی ارایه کردند .

خدمتی در خصوص مقایسه میزبانی دو دوره یونیورسیاد دانشجویان کره جنوبی و چین تایپه باتوجه به داشتن تجربه حضور ر درهر 2 گفت : کره میزبان خوبی بود اما چین تایپه به دلیل برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت دادن خدماتی چون رفت و آمد ورزشکاران به محل رقابت ها و بالعکس با توجه به اهمیت زمان برای ورزشکاران ، تغذیه و سایر برنامه ها، میزبان به به مراتب بهتری است.

خدمتی تیراندار رشته تفنگ بادی کشورمان پس از کسب پنج مدال انفرادی و تیمی در جریان بیست و هشتمین یونیورسیاد دانشجویان در گوانگجو کره جنوبی به عضویت فیزو در آمد و پس از کاندیدا شدن برای کمیته های مختلف این نهاد بین المللی به عضویت دو کمیته "دانشجویان " و " برابری جنسیتی " در آمد.

او به عنوان نماینده ایران و دختران دانشجوی مسلمان جهان به عضویت فیزو در آمده است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین