اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۱۷۱۳

کار در تیم‌های پایه نباید به صورت جزیره ای باشد

سرمربی تیم زیر 17 سال ایران گفت: بازی مقابل تیم ملی نوجوانان سوریه تجربه بسیار خوبی برای بازیکنان زیر 16 سال ما بود و آنها توانستند در این بازی روحیه پیروزی طلبی خود را نشان دهند.
۱۴:۰۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| عباس چمنیان در گفت‌وگویی، در مورد پیروزی 2 بر یک تیم ملی فوتبال زیر 16 سال ایران در یک دیدار دوستانه مقابل تیم سوریه، گفت: بازی خوبی بود. این اولین بازی تدارکاتی بازیکنان زیر 16 سال بود. این بازی جنبه بین المللی داشت با تمام نقاط قوت و ضعف درس و تجربه بسیار خوبی برای ما و بازیکنان بود. امیدوارم بتوانیم در فرصت باقی مانده تا شروع مسابقات مقدماتی نقاط قوت‌مان را تقویت و نقاط ضعف‌مان را پوشش دهیم.

وی افزود: اکثر این بازیکنان تجربه چنین بازی نداشتند. آنها فرصت بازی مقابل یک تیم خارجی را پیدا کردند. فردا هم یک بازی دیگر داریم که بدون شک بهتر کار خواهیم کرد. تیم روحیه پیروزی طلبی داشت و در اولین بازی دوستانه بین المللی توانستند برنده شوند. یک تعداد از بازیکنان نشان دادند در آینده می‌توانند به ما کمک کنند و یک عده دیگر هم باید شرایط خود را بهبود ببخشند. درس بسیار خوبی از بازی با سوریه گرفتیم.

سرمربی تیم نوجوانان در مورد اینکه مسئولیت بخش Cهرم آموزشی طراحی شده از سوی کارلوس کی‌روش در تیم‌های پایه را بر عهده دارد، عنوان کرد: این کار خیلی وقت است که آغاز شده و خبری که روز گذشته منتشر شد از این اتفاق رونمایی کرد. برنامه‌ ریزی‌های ابتدایی انجام شده بود. در جلساتی که با کارلوس کی‌روش داشتیم پلن فدراسیون نگاه توام با ثبات و آینده نگرانه است که مهدی تاج، محمدرضا ساکت، کمیته جوانان و کمیته فنی این نگاه واحد را دارند.

چمنیان در ادامه خاطرنشان کرد: در رده پایه باید به صورت هماهنگ پیش رفت و نباید کار به صورت جزیره‌ای باشد. مثل تمام دنیا که یک سیستم شبکه‌ای مشخص کردند و از رده سنی 12 سال تا بزرگسال را زیر نظر دارند چنین برنامه‌ای در ایران هم در حال رخ دادن است. کی‌روش به لحاظ فنی می‌تواند به پیشبرد این طرح کمک کند. برنامه‌ریزی از قبل شده بود. خودم سال قبل بعد از اینکه به جام جهانی صعود کردیم دائم از یک پلن بلند مدت حرف می‌زدم. یک ماه پیش جلسه‌ای با حضور همه مربیان تیم‌های ملی و کارلوس کی‌روش داشتیم. طرح این هرم که از سوی کی‌روش تنظیم شده در آن جلسه مطرح شد. در مورد اینکه بازیکنان قرار است بر اساس هرم و ماتریکسی که طراحی شده از رده سنی 12 تا بزرگسال بر اساس سه بخش A,B,C کار خود را دنبال کنند صحبت کردیم. روز گذشته این خبر به طور رسمی اعلام شد. کی‌روش در کنار این کار حضور دارد و به امید خدا با همانگی که بین کی‌روش، مارکار آقاجانیان و بنده ایجاد می‌شود امیدواریم بتوانیم این سه رده را به شکلی مناسب جلو ببریم.

وی در پایان، یاد آور شد: تیم زیر 16 سال فردا در دیدار دوستانه دوم به مصاف سوریه می‌رود. از 10 شهریور تیم زیر 17 سال به اردو می‌رود قرار است طی روزهای 19 و 21 شهریور دو بازی دوستانه بین تیم زیر 16 سال و زیر 17 سال برگزار کنیم. همچنین تیم زیر 17 سال در سه بازی سخت به مصاف تیم‌های لیگ برتری برود.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین