اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۴۶۱۱
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: وزیر ارشاد درباره کنسرت اصفهان تصمیم درستی گرفت
یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در برگزاری کنسرت‌ها باید ضوابط ملاک باشند نه سلیقه‌ها، اظهار کرد: برای اجرای کنسرت‌ها در سراسر کشور باید با الهام از قوانین موجود عمل کنیم و چنانچه نیز در این قوانین خلائی وجود دارد باید آنها را تکمیل کنیم.
۱۷:۱۶ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
وانانیوز|

غلامرضا منتظری با اشاره به ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع ممانعت از برگزاری یک کنسرت در اصفهان و دستور وزیر ارشاد در این زمینه با بیان اینکه «تصمیم وزیر به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه فرهنگ و هنر، تصمیم درستی بود»، تاکید کرد: برای عدم تکرار این مسائل ضوابط باید پیش بینی پذیر باشد و دیگر سلایق در مجموعه‌ها حکم‌فرما نشود.

وی با تاکید بر لزوم پیش بینی پذیر بودن مسائل در همه حوزه‌ها گفت: در همه عرصه‌ها به ویژه فرهنگی و هنر همه مسائل باید پیش بینی پذیر باشند چراکه پیش بینی پذیری اعتماد ایجاد می‌کند و اعتماد نیز سبب رشد و بالندگی می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید برای کنسرت‌ها ضوابطی را تعریف کنیم و این ضوابط ملاک باشند نه سلیقه‌ها که اگر ضوابط حاکم نباشند، امور قابلیت کنترل پیدا نمی‌کند و اگر سلیقه‌ها حکم فرما شوند، به جهت محتوایی نیز دچار آسیب خواهیم شد؛ بنابراین به نظرم برای اجرای کنسرت‌ها در سراسر کشور باید با الهام از قوانین موجود عمل کنیم و چنانچه نیز در این قوانین خلائی وجود دارد باید آنها را تکمیل کنیم.

منتظری با بیان اینکه «نباید به قوانین مصوب قبلی بسنده کنیم»، ادامه داد: ملاک بودن ضوابط به جای سلایق برای آن است که جامعه دچار تنش نشود و کسانی که می‌خواهند سرمایه گذاری کند، بداند که در افق پیش رو با چه برخوردی مواجه خواهند بود، در غیر این صورت انگیزه برای تولید در این زمینه کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: اجرای کنسرت از ضرورت‌های جامعه ماست و باید به اوقات فراغت مردم احترام بگذاریم و از آنها به صورت درست و بهینه استفاده کنیم. موسیقی مانند خوراک فرهنگی است و باید نسبت به تولید آن بر اساس همه شئونات، ضوابط و ارزش‌های اخلاقی که در جامعه وجود دارد، مبادرت شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه باید قوانین را تعریف و سپس بر اجرای‌ آن نظارت مطلق کنیم، گفت: در این حیطه تعطیلی‌ها و احیاهای دوباره مقداری بی اعتمادی ایجاد می‌کند اما  اگر چارچوب‌ها تعریف شوند، دیگر شاهد این برخوردها نخواهیم بود.

انتهای پیام

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: اخبار سیاسی
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری