اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۲۸۳۱۳
بیوگرافی مریلا زارعی
مریلا زارعی بازیگر خوب کشورمان تا کنون در فیلم‌های بسیار زیادی بازی کرده و سه بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از جشنواره فیلم فجر شده است.
۱۶:۰۶ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

بدون شک یکی از معروف‌ترین ‌بازیگران زن ایران مریلا زارعی است که در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی درخشیده است. اگرچه این هنرپیشه محبوب به واسطه بازی خوب و مسلطش در ذهن‌ها ماندگار است، اما کمتر کسی هست که از زندگی شخصی او چیزی بداند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بیوگرافی این بازیگر آشنا شوید.

از کودکی تا ازدواج

مریلا زارعی 25 فروردین ماه 1353 در تهران زاده شد، اما اصالتا اهل نطنز اصفهان است. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه علوی اسلامی گذراند و علاقه به بازیگری در همین دوران در او شکل گرفت. او در مصاحبه‌ای گفته است که پدرش در سن 5 یا 6 سالگی کتاب‌های فلسفه ‌اش را در اختیار مریلای کوچک قرار می‌داده و مادرش از او می‌خواسته تا زیر کلماتی که تمام حروفشان را بلد است خط بکشد.

او تحصیلات خود را در رشته صنایع غذایی در دانشگاه آزاد تا مقطع لیسانس ادامه داد و اولین تجربه بازیگری‌اش در سن 20 سالگی در فیلم سلام سینما ساخته محسن مخملباف بود. سادگی، قاطعیت و رفتار متین مریلا زارعی او را به یکی از بازیگران بی حاشیه و بسیار باشخصیت سینمای ایران تبدیل کرده است.

در مورد زندگی خصوصی‌اش اطلاعات زیادی در دسترس نیست؛ جز اینکه او خواهر بزرگ‌تر ملیکا زارعی یا همان خاله شادونه مجری برنامه کودک است. برخی منابع غیرمعتبر نام همسر او را مهدی رجبی اعلام کرده‌اند، اما ظاهرا خانم زارعی ازدواج نکرده و مجرد هستند.

فیلم‌شناسی مریلا زارعی

مریلا زارعی تا کنون در حدود 50 فیلم سینمایی و بیش از 15 سریال حضور داشته و نقش‌های بسیار متفاوتی را بازی کرده است. تسلط و قدرت بازیگری خانم زارعی به گونه‌ای قابل توجه است که در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی و به خصوص چندین دوره از جشنواره فیلم فجر کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن یا نقش مکمل بوده است.

جوایز و افتخارات

بازی خیره‌کننده در فیلم دو زن تهمینه میلانی را می‌توان شروع دوره شکوفایی و شناخته شدن مریلا زارعی دانست. او برای بازی در فیلم‌های سربازهای جمعه مسعود کیمیایی، شیار 143 نرگس آبیار و زیر سقف دودی پوران درخشنده موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و همچنین برای بازی در سریال مانکن در شبکه نمایش خانگی برنده جایزه حافظ شده است.

مریلا زارعی در تلویزیون

از سال 1374 مریلا زارعی با سریال کارآگاه به کارگردانی حسن هدایت وارد تلویزیون شد و بازی او در سریال‌های ولایت عشق مهدی فخیم‌زاده، پلیس جوان سیروس مقدم و همچنین کلاه پهلوی سید ضیاءالدین دری را می‌توان از ماندگارترین نقش‌های او در سریال‌های صدا و سیما دانست.

مریلا زارعی در شبکه نمایش خانگی

تا کنون مریلا زارعی با سه سریال مانکن، نوبت لیلی و جیران در شبکه نمایش خانگی حضور داشته است و خبرها حاکی از آن است که در سریال شانس که برای این پلتفرم‌ها در سال 1401 ساخته شده نیز نقش کاپیتان را دارد که هنوزاین سریال پخش نشده است.

آخرین سریال مریلا زارعی در شبکه نمایش خانگی سریال جیران بوده است که در آن نقش مهد علیا یعنی مادر ناصرالدین شاه را ایفا کرده است. خانم زارعی قدرت و سیاست مهد علیا در تصمیم‌های اساسی شاه را به خوبی در این سریال نشان داده است. ابتدا قرار بود شبنم مقدمی این نقش را بازی کند که با انصراف او، مریلا زارعی عهده‌دار آن شد.

حواشی مریلا زارعی

مریلا زارعی بارها حمایت خود را از دولت و مسئولان جمهوری اسلامی نشان داده و صراحتا موضع خود را اعلام کرده است. او در راهپیمایی روز قدس سال 1393 حضور داشت اما در کمپینی که اصغر فرهادی و نسرین ستوده در فیس بوک در مورد بحران غزه به راه انداختند و بیش از 40 هزار نفر از افراد معروف و سرشناس در سراسر جهان به آن پیوستند شرکت نکرد؛ چرا که معتقد بود این کمپین دوپهلو است و موضع مشخصی ندارد. مریلا زارعی در مصاحبه با روزنامه شرق گفت که ما باید دقیقا از جنایات رژیم صهیونیستی نام ببریم و نگران واکنش‌های جهانی و احتمال ممنوعیت شرکت در جشنواره‌های جهانی نباشیم.

همچنین در اکرام فیلم هناس به کارگردانی حسین دارابی در سال 1400 که فیلمی در مورد زندگی شهید داریوش رضایی نژاد از دانشمندان هسته‌ای ایران است گفت که اشتباهات اشخاص را نباید به پای سیستم بگذاریم و از خون شهدا نگذریم.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: مریلا زارعی
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین