اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۹۷۸۰
در روزهای نزدیک به انتخابات کمیته ملی المپیک، بازهم اختلافات بین روسای سئول‌نشین افزایش یافته است. به نظر می‌رسد در این دوره خبری از روح پهلوانی نیست و سیاست بیش از گذشته در ورزش رخنه کرده است.
۱۲:۳۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| انتخابات کمیته ملی المپیک دی‌ماه امسال برگزار می‌شود، این در حالی است که طبق روال هر دوره در این زمان اختلافات کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بالا گرفته است.

جرقه این چالش ها از اساسنامه بود. ماجرا ابتدا از اساسنامه مشترک فدراسیون‌های ورزشی آغاز شد؛ زمانی که کیومرث هاشمی با ارسال نامه‌ای به روسای فدراسیون‌ها از آنها خواست تا زمان تایید اساسنامه، انتخابات‌شان را برگزار نکنند. اگرچه مدتی کوتاه برگزاری انتخابات برخی فدراسیون‌ها مانند ژیمناستیک به تعویق افتاد اما با روی کار آمدن مسعود سلطانی‌فر و محمدرضا داورزنی در وزارت ورزش برگزاری انتخابات بدون هیچ مشکلی در دستور کار قرار گرفت.

این اختلافات به اینجا ختم نشد؛ چرا که مدتی بعد با اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک که در جلسات آن 2 معاون وزیر هم حضور داشتند، در زمان ارسال این اساسنامه به هیات دولت از سوی وزارت ورزش تغییراتی در خصوص خزانه‌داری شکل گرفت به طوری که هاشمی با ارسال نامه‌ای محرمانه این نکته را گوشزد کرد که هرگونه تغییرات باید به تصویب هیات اجرایی برسد، اگرچه وزارت ورزش نیز در پاسخ به کمیته اعلام کرد تغییرات در راستای منشور المپیک است.

* ادامه جنجال با نامه کمیته به فدراسیون جهانی تیراندازی

اختلافات کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در اینجا به پایان نرسید و ارسال نامه کمیته به فدراسیون جهانی مبنی بر اینکه مهدی هاشمی همچنان رئیس فدراسیون تیراندازی ایران است، چالش بین دو ساختمان خیابان سئول را بیشتر کرد.

کمیته ملی المپیک که پیش از این به درخواست فدراسیون جهانی پاسخی نداده بود و خواستار بررسی شرایط تیراندازی بود، هفته جاری آب پاکی را روی دست وزارت ورزش ریخت و اعلام کرد مهدی هاشمی را به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی به رسمیت می‌شناسد.

* سیاست ریشه اصلی چالش کمیته و وزارت؟

اقدامی که کمیته ملی المپیک در این موضوع ویژه انجام داد، به مذاق مسئولان وزارت ورزش خوش نیامد و آنها اعتقاد دارند در این موضوع قطعا مسائل سیاسی دخیل است. بعد از رسانه‌ای شدن نامه کمیته به فدراسیون جهانی، معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در تماسی تلفنی خواستار توضیح در این باره شد، اما هیچ پاسخی از کمیته ملی المپیک دریافت نکرد تا همچنان ابهامات و پرسش‌های پاسخ داده نشده باقی بماند.

اختلاف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک موضوع جدیدی نیست و از سالها قبل شاهد چالش بین دو نهاد بوده‌ایم؛ هر چند هر وزیری که پا به ساختمان سئول گذاشت در ابتدا تعامل را در رأس برنامه‌های خود قرار داد اما در نهایت هیچ وقت این تعامل بین دو نهاد دیده نشد به طوری که در سالهای قبل شاهد این اختلافات و چالش‌ها حتی در مسابقات بین‌المللی بودیم.

حالا هم فرصت زیادی به انتخابات کمیته باقی نمانده، از طرفی مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش برای رأی اعتماد به مجلس خواهد رفت. حالا باید دید وزیر ورزش در 4 سال آینده چه برنامه‌ای برای حل اختلافات دارد؟

انتهای پیام/س

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری