اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۹۷۰۴
رسن که پیش از این قرارداد دو ساله‌اش را با پرسپولس بسته بود بلافاصله بعد از حضور در تهران به بیمارستان آتیه رفت تا در آزمایش‌های پزشکی لازم شرکت کند.
۱۹:۱۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| بشار رسن هافبک جوان و ملی پوش عراقی دیروز وارد تهران شد. رسن که پیش از این قرارداد دو ساله‌اش را با پرسپولس بسته بود بلافاصله بعد از حضور در تهران به بیمارستان آتیه رفت تا در آزمایش‌های پزشکی لازم شرکت کند. مدیر برنامه ایرانی رسن تاکید داشت کارهای مربوط به‌ آی تی سی او انجام شده و هیچ مشکلی برای قرار گرفتن نام این بازیکن در فهرست آسیایی پرسپولیس و صدور کارت بازی‌اش برای مسابقات لیگ برتر وجود ندارد. رسن بعد از آزمایش ‌ام آر‌ای به کمک مدیر برنامه‌هایش ارسلان مرتاض پاسخگوی سوالات ما بود. البته از آنجایی که اخلاق و رفتار این بازیکن با بیشتر بازیکنان عراقی تفاوت دارد او درباره مسائلی که درباره‌شان شک داشت جواب نداد و از پرسش‌های نسبتا حاشیه‌ای عبور کرد.


بعد از پایان بازی‌های لیگ عراق شرایط بدنی ات چطور است ؟
به احتمال زیاد از فردا (امروز) در تمرین‌های پرسپولیس حاضر می‌شوم. در حال حاضر اصلا مشکل بدنی ندارم و آماده‌ام اما یک مقدار خسته هستم و با دو سه روز استراحت همه چیز عادی و طبیعی خواهد بود.


یعنی می‌توانی مقابل سیاه جامگان بازی کنی؟
گفتم که با کمی استراحت و ریکاوری شرایط بازی را پیدا می‌کنم اما اینکه سرمربی بخواهد از من در آن مسابقه استفاده کند یا نه به نظر ایشان برمی‌گردد.


فکر می‌کنی با توجه به دیر اضافه شدنت به پرسپولیس به‌موقع با بقیه بازیکنان و تاکتیک‌های برانکو هماهنگ شوی؟
فکر می‌کنم بعد از بازی‌های هفته پنجم زمانی برای استراحت تیم‌ها باشد که در آن زمان می‌توانم با تیم هماهنگ شوم.


اما در آن مقطع بازی‌های تیم‌های ملی برگزار می‌شود و تو هم عضوی از تیم ملی عراق هستی. درست یک روز بعد از بازی پرسپولیس مقابل گسترش فولاد در تبریز تیم ملی عراق با سوریه در مالزی یک بازی تدارکاتی دارد.


خب من هنوز برنامه تیم ملی را نمی‌دانم‌. مشخص نیست که در بازی تدارکاتی تیم ملی حضور داشته باشم یا نه اما اگر تاریخ بازی‌های فیفا باشد با اجازه باشگاه پرسپولیس در بازی‌های تیم ملی کشورم حاضر می‌شوم.


چرا در تیم ملی عراق جزو بازیکنان اصلی نیستی؟
در تیم ملی بازیکنان شاخص زیادی حضور دارند و رقابت برای بازی کردن فشرده است. در پست من هم احمد یاسین باتجربه حضور دارد که در لیگ سوئد بازی می‌کند و قرارداد میلیون دلاری بسته است.


بازی با الاهلی نزدیک است. از این تیم چه شناختی داری؟
بازی‌های این تیم را دیده‌ام و بازیکنان کلیدی‌شان را می‌شناسم‌.‌ من بازی‌های قبلی پرسپولیس در لیگ قهرمانان را هم دیده‌ام و به نظرم پرسپولیس می‌تواند این حریف را هم از پیش رو بردارد.


با قهرمانی نیروی هوایی در لیگ عراق این تیم فصل بعد در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت. اگر نیروی هوایی با پرسپولیس همگروه شود این بازی برایت چه حسی خواهد داشت؟
مطمئنا بازی عجیب و ویژه‌ای برایم خواهد شد اما فعلا روی این فصل لیگ قهرمانان و قهرمانی با پرسپولیس تمرکز کرده‌ام.


یعنی به قهرمانی در آسیا خوشبینی؟
بله صد در صد. من برای قهرمانی در آسیا به پرسپولیس آمده‌ام‌. من در فوتبال عراق افتخارات زیادی به دست آوردم. بهترین بازیکن جوان سال شدم و به قهرمانی رسیدم اما می‌خواهم با پرسپولیس به قهرمانی آسیا برسم.


در آرایش مد نظر برانکو در کدام پست راحت تری یا آن را ترجیح می‌دهی؟
من سیستمی که آقای برانکو انتخاب کرده را دوست دارم و در چهار پست هافبک چپ و راست، هافبک پشت مهاجم و مهاجم دوم می‌توانم بازی کنم و برایم فرقی ندارد. هر کجا مربی بخواهد بازی می‌کنم.


از بین همبازیان جدیدت در پرسپولیس کدام نفرات را خوب می‌شناسی؟
وحید امیری را در تیم ملی دیده‌ام و بیرانوند را هم می‌شناسم که پرتاب دست‌های بلندی دارد. حسینی کاپیتان و دفاع میانی است. مهدی طارمی هم که خط حمله بازی می‌کند. او فوتبالیست خوبی است و گام‌های بلندی دارد. مهدی در دیدار دوستانه ایران و عراق خیلی خوب بازی کرد.


از برانکو چقدر شناخت داری؟
یکی از دلایلی که پرسپولیس را انتخاب کردم حضور آقای برانکو در راس کادر فنی بود. او مربی باشخصیتی است که همراه با تیم ملی کرواسی و ایران در جام جهانی حضور داشته و افتخارات زیادی دارد.


تو در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی بازی کرده‌ای اما حتما جو این ورزشگاه در زمان بازی‌های پرسپولیس برایت جالب خواهد بود.


بله. من در بازی با فولاد در ورزشگاه بودم و حس و حال خوبی برایم داشت. البته نیروی هوایی هم تقریبا به اندازه پرسپولیس در عراق طرفدار دارد و خوشحالم که در ایران هم برای یک تیم پرطرفدار بازی می‌کنم.


برای آمدن به ایران از کدام بازیکنان عراقی مشورت گرفتی؟
به غیر از مدیر برنامه هایم با نشات اکرم صحبت کردم. او در ایران بازی نکرده اما از تمام لیگ‌های منطقه شناخت خوبی دارد و با من ارتباط خوبی دارد.


با مروان حسین که او هم تازه به سپاهان آمده کری نداری؟
نه مروان در تیم پلیس بازی می‌کرد و من در نیروی هوایی. او فعلا در تیم ملی حضور ندارد و درباره فوتبال ایران با هم حرف نزدیم.


تو در تیم نیروی هوایی و تیم ملی عراق پیراهن شماره 13 را به تن می‌کردی که اینجا در پرسپولیس متعلق به ماهینی کاپیتان دوم تیم است. می‌خواهی چه شماره‌ای را انتخاب کنی؟
من شماره‌های بالا را دوست ندارم و احتمالا بین شماره 6 و 7 یکی را انتخاب می‌کنم.


کدام را بیشتر دوست داری؟
خیلی فرق نمی‌کند اما اگر خدا بخواهد شماره 7 را می‌خواهم.

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین