اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۹۶۵۲
یونان با پیروزی در مقابل کرواسی عنوان قهرمانی نوزدهمین دوره مسابقات واترپلو قهرمان جوانان جهان(صربستان ۲۰۱۷) شد.
۱۳:۳۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| به نقل از سایت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، نوزدهمین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان جهان 5 تا 13آگوست 2017 (14 تا 22 مرداد 1396) به میزبانی صربستان برگزار و به پایان رسید. این دوره از رقابت‌ها با حضور 20 تیم پیگیری شد. دیروز(یکشنبه) با برگزاری 4دیدار تکلیف تیم‌های اول تا هشتم مشخص و پرونده نوزدهمین دوره مسابقات واترپلو جوانان جهان با قهرمانی یونان بسته شد.

ابتدا دو تیم ایتالیا و آمریکا برای جایگاه هفتم و هشتم به مصاف هم رفتند. این دیدار با نتیجه 14 بر 8 بسود ایتالیا به پایان رسید. در ادامه دو تیم اسپانیا و مونتنگرو در مقاب هم صف آرایی کردند. این دیدار نیز با نتیجه 13 بر 9 به صود منتنگرو به پایان رسید و مونتنگروپنجم و اسپانیا ششم شد. اما دو تیم مدعی صربستان و مجارستان که به ترتیب با شکست در مقابل یونان و کرواسی از راه‌یابی به فینال باز مانده بودند در دیدار رده بندی در مقابل هم به آب زدند.دو تیم در یک بازی پایاپای و نزدیک همانطور که انتظار می‌رفت برگزار شد. جوانان صربستان در پایان این بازی موفق شدند با اختلاف یک گل مجارستان را شکست دهند و مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کنند. این بازی با نتیجه 11 بر 10 به سود صربستان به پایان رسید.

فینال این دوه از مسابقات که بین دو تیم یونان و کرواسی برگزار شد بدون شک یکی از زیبا ترین دیدار های این رقابت‌ها بود. دو تیم در یک رقابت نزدیک و تنگا تنگ با هم مساوی پیش می‌رفتند. کرواسی در بیشتر مواقع از حریف خود یک گل پیشی میگرفت اما جوانان یونان موفق به تساوی نتیجه می‌شدند. در ثانیه‌های پایانی بازی کرواسی با اختلاف یک گل از حریف خود جلو بود اما جوانان یونانبا به ثمر رساندن یک گل نتیجه را به تساوی کشاند و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. بازی در وقت‌های قانونی با نتیجه 7 بر 7 به پایان رسید.

در ضربات پنالتی تیم یونان با درخشش دروازباناین تیم و گل کردن هر پنج ضربه پنالتی خود در جایگاه نخست این دوره از مسابقات ایستاد و مدال طلا را بر گردن آویخت. تیم کرواسیدو ضربه از پنج ضربه پنالتی خود را خراب کرد و در مجموع بازی با نتیجه 12 بر 10 به سود یونان به پایان رسید تا دست کرواسی از کسب عنوان قهرمانی کوتاه بماند مدال نقره این مسابقات را کسب کند.

در پایان این رقابت‌هافرانک کوبرنیک از کرواسی بعنوان بهترین دروازبان وکریستین منچک از مجارستان با به ثمر رساندن 26 گل بهترین بازیکن برترین گلزن ایندوره از مسابقاتمعرفی شدند.

* جدول رده‌بندی نوزدهمین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان جهان - صربستان 2017

1- یونان
2- کرواسی
3- صربستان
4- مجارستان
5- مونتنگرو
6- اسپانیا
7- ایتالیا
8- آمریکا
9- روسیه
10- کانادا
11- استرالیا
12- چین
13- ژاپن
14- هلند
15- مصر
16- ایران
17- آرژانتین
18- نیوزلند
19- پورتوریکو
20- آفریقای جنوبی

* برترین‌هاینوزدهمین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان جهان - صربستان 2017

بهترین دروازه‌بان: فرانک کوبرنیک (Fran Cubranic) از کرواسی

بهترینبازیکن: کریستین منچک (Kristian Manhercz) از مجارستان

برترینگلزن: کریستین منچک (Kristian Manhercz) با 26گل از مجارستان

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین