اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۹۵۲۸
هرچند در طول سال هایی که قرارداد بازیکنان به شکل نجومی بالا رفته است همیشه اعتراض به این موضوع وجود داشته است اما آنها در طول فصل مجبور هستند پول هایی پرداخت کنند.
۱۸:۰۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز|

بازیکنانی که در لیگ ایران شاغل هستند معمولا در هر فصل مجبور هستند پول‌هایی به نهاد‌های مختلف پرداخت کنند، پول‌هایی که خیلی از آن‌ها در فوتبال دنیا مرسوم است، اما بسیاری از پول‌هایی که آن‌ها مجبور هستند بپردازند در هیچ کجای دنیا پرداخت می‌شود.


با پول‌هایی که بازیکنان مجبور هستند پرداخت کنند اگر فرض کنیم بازیکنی قراردادش با باشگاه مقصد ۵۰۰ میلیون تومانی است، مجبور است در کمترین حالت حدود ۱۷۵ میلیون تومان از قراردادش را بابت هزینه‌های مختلف به مدیربرنامه، سازمان لیگ و اداره مالیات پرداخت کند. با این شرای برای بازیکنی که قرارداد ۵۰۰ میلیون تومانی امضا می‌کند، ۳۲۵ میلیون تومان پول می‌ماند تازه این به شرطی است که باشگاه پول بازیکن تمام مبلغ قرارداد خود را دریافت کند و البته از سوی باشگاه با جریمه انضباطی روبرو نشود.


پرداخت ۲۰ تا ۲۵ درصد به مالیات


بازیکنان فوتبال ایران مجبور هستند بابت قراردادی که امضا می‌کنند هر سال ۲۰ تا ۲۵ درصد (بسته به رقم قراردادشان) به اداره مالیات پرداخت کنند، چه تمام قرارداد خود را گرفته باشند چه نگرفته باشند و به همین دلیل است که بسیاری از آن‌ها در مصاحبه هایشان عنوان می‌کنند که مجبور هستند بابت پولی که نگرفته اند مالیات بدهند. در سال‌های گذشته رایزنی‌های زیادی شده است که بازیکنان برطبق دریافتی هایشان پول دریافت کنند، اما تا این لحظه این اتفاق نیفتاده است.


۶ درصد پول نامشخص به سازمان لیگ


تمامی بازیکنان و مربی‌های لیگ برتری مجبور هستند در همان ابتدای عقد قرارداد ۶ درصد از مبلغ قراردادشان را به سازمان لیگ بدهند، بدون این که خودشان بدانند این پول را چرا پرداخت می‌کنند. مدیران سازمان لیگ در توضیح این پول می‌گویند برای ارائه خدمات به بازیکنان و مربی‌ها این پول‌ها را دریافت می‌کنند در حالی که نه هرگز به شکایت آن‌ها از باشگاه‌ها رسیدگی می‌شود و نه سازمان لیگ خدمات خاصی برای آن‌ها در نظر می‌گیرد.


۷ تا ۱۰ درصد به مدیر برنامه


بازیکنانی که با باشگاه‌ها قرارداد امضا می‌کنند بسته به توافق با مدیربرنامه هایشان باید بین ۷ تا ۱۰ درصد از قراردادشان را به مدیربرنامه اش بدهد، رقمی که البته بازیکنان در همه جای دنیا ملزم به پرداخت آن هستند.


۲.۵ میلیون تومان عجیب برای صدور کارت بازی


عجیب‌ترین پولی که بازیکنان باید به سازمان لیگ پرداخت کنند ۲.۵ میلیون پول بابت پول صادر شدن کارت بازی است، آن هم کارتی که شبیه آی دی کارت‌های معمولی خبرنگاران است و اصلا مشخص نیست چرا بازیکنان مجبور هستند این مقدار پول را پرداخت کنند.


۸.۵ میلیون برای خروج از استان


این پول را آن دسته از بازیکانی باید پرداخت کنند که نقل و انتقالات می‌خواهند از یک استان به استان دیگر منتقل شوند و باید این مبلغ را به هیئت فوتبال استان مبدا پرداخت کند. این دسته از بازیکنان مجبور هستند ۸.۵ میلیارد پول پرداخت کنند، قانونی که فقط در ایران اجرا می‌شود و کسی هم نمی‌داند این پول چرا پرداخت می‌شود و دقیقا صرفل چه اموری برای بازیکنان می‌شود.


۲.۵ میلیون تومان برای ایفارک


از دیگر پول‌های عجیبی که بازیکنان پرداخت می‌کنند ۲.۵ میلیون تومان برای انجام تست‌های پزشکی استدر حالی که بعید است حضور آن‌ها در ایفمارک هزینه زیادی برای این نهاد در پی داشته باشد و البته به نظر در سایر کشور‌ها انجام تست پزشکی بر عهده خود باشگاه‌ها است.

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین