اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۸۷۵۸
سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران از دید نویسنده ایرانی وب‌سایت سوئدی در فوتبال ملی کشورمان یک انقلاب و تحول جدی ایجاد کرده است.
۱۱:۴۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| نویسنده ایرانی وب سایت svenskafans سوئد در گزارشی از عملکرد سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است. وی معتقد است که تیم ملی ایران تحول جدی و انقلاب کرده است.
در سال 2006، علی دایی، بزرگ‌ترین گلزن فیفا شناخته شد.109 گل زده در لباس تیم ملی رکورد بزرگی بود که کسی رویای دست یافتن به آن را نداشت.

در ادامه گزارش می‌خوانید: از آن به بعد، ستاره های ایرانی در سطح بالای اروپا بازی کردند و فوتبال حرفه‌ای را تجربه کردند. این به این معنی بود که هواداران فوتبال به رسمیت شناخته می‌شدند و مردم از فوتبال لذت می‌بردند. پس از آن شاهد حضور جواد نکونام با موفقیت‌های قابل ذکر در اوساسونا و یا درخشش جادوگر، علی کریمی بودیم.

اگر آن اتفاقات رخ نمی‌داد اتمروز این همه جوئان مستعد در فوتبال اروپا نمی‌درخشیدند. امروز کارلوس کی‌روش یک مربی موفق است که یکی از تیم‌های ملی خوب و قدرتمند تاریخ فوتبال ایران را ساخته و در اختیار گرفته است. یکی از بزرگ‌ترین افتخارات کی‌روش هدایت بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین تیم ملی تاریخ پرتغال است، جایی که روی کاستا و لوئیس فیگو در آن عضویت داشتند. او دستیاری فرگوسن را نیز از افتخارات خود می‌داند و همیشه از آن سال‌ها به عنوان سال‌های طلایی دوران مربیگری خود یاد می‌کند.

از آوریل 2011 با فوتبال ایران کار بزرگ خود را استارت زد و شاید بتوان پروژه ایرانی کی‌روش را با پروژه‌های مشابه و موفقی چون یواخیم لو در آلمان (یازده سال)، لگربک (ده سال)، دل بوسکه (هشت سال) و برتی فوگس (8 سال) مقایشه کرد.

راه کی روش در فوتبال ایران برای رسدین به جام جهانی 2018 بسیار ساده و بی دردسر بود، البته کی‌روش در فوتبال ایران دردسر کم ندارد و معمولا گاه باید یک ئتنه از همه اعضای تیم ملی دفاع کند، او گاهی در نقش وکیل بازیکنان و کادر فنی و پزشک و تدارکات ظاهر می‌شود.

تصمیمات سخت وعجیب که کی‌روش گرفته که شاید در گذشته برخی معتقد بئودند برخی تصمیمات این مربی پرتغالی اشتباه است و به ضرر تیم تمام خواهد شد اما در این موارد چاره ای نداشته، باید اوضاع را مدیریت می‌کرده است، کنار گذاشتن رحمتی یکی از این اتفاقات بود.

هواداران کی‌روش در ایران کم نیستند، او تیم ملی فوتبال ایران را 2 بار به جام جهانی رسانده و اکنون وعده صعود از گروه را داده است، او بسیاری از بازیکنان جوان و دورگه فوتبال ایران را در آمریکای شمالی و اروپا شناسایی کرده است.

کی‌روش در شناسایی استعداداهی جوان نیز بسیار موفق عمل کرده است. در این خصوص می‌شود به مثال مهمی همچون سردار آزمون اشاره کرد. کی‌روش اعتماد به نفس بازیکنان فوتبال ایران را نیز بالا برده و به آنها فوتبال حرفه‌ای آموخته است.

البته کی‌روش تا کنون چند بار تهدید به ترک تیم ملی کرده و با مقامات فدراسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ این کشور بارها دچار مشکل شده است.

در هر حال خروجی این فراز و نشیب‌ها، تعداد قابل توجهی از بازیکنان جوان هستند که در مکتب کی روش رشد کرده و این برای آینده فوتبال ایران بسیار خوب است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین