اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۸۳۹۴
سرمربی استقلال در بازی شب گذشته برابر استقلال خوزستان در هفته دوم لیگ برتر از سیستم جدید خود برای لیگ هفدهم رونمایی کرد.
۲۱:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| علیرضا منصوریان از سال گذشته که سرمربیگری استقلال را برعهده گرفت وعده بازی با سیستم 3 دفاعه را داده بود، سیستمی که مربیانی مثل آنتونیو کونته، آلگری و جدیدا گواردیولا هم از آن استفاده می کنند و مربی های بسیار موفقی هم در سطح دنیا محسوب می شوند.


استفاده سیستم 3 دفاعه باعث می شود تیم ها بتوانند با نفرات بیشتری در حملات شرکت کنند اما برای اجرای این سیستم تیم نیاز به 3 دفاع وسط کارآمد دارد که بتوانند ضمن پوشش مرکز خط دفاع سمت چپ و راست را هم تحت کنترل قرار بدهند تا نبود مدافع کناری حس نشود.


در بازی روز گذشته استقلال برابر استقلال خوزستان در هفته دوم لیگ برتر منصوریان برای اولین بار در دقایقی از بازی سیستم تیمش را 2-5-3 کرد، سیستمی که زمانی که استقلال در حمله بود آبی ها این آرایش را به خود می گرفتند. در این دقایق از بازی روزبه چشمی به عنوان مدافع مرکزی بازی می کرد و پژمان منتظری و مجید حسینی سمت راست و چپ دفاع را پوشش می دادند.


زمانی که استقلال در موقعیت حمله قرار داشت، وریا غفوری و میلاد زکی پور آزادانه در حملات شرکت می کردند و شاید به همین دلیل هم بود که وریا در طول بازی 2 بار در موقعیت گلزنی قرار گرفت و میلاد زکی پور هم بارها با سانترهای خود از سمت چپ استقلال را صاحب موقعیت گلزنی کرد و در کل آبی ها با این سیستم از نظر خلق موقعیت روز موفقی را پشت سرگذاشتند.


البته در مواقعی که استقلال به دفاع می رفت، سیستم این تیم همان 1-3-2-4 می شد تا آبی ها با بیشترین توان بتوانند کارهای دفاعی را پشت سربگذارند اما آنچه مسلم است منصوریان قصد دارد برای جذاب کردن تیم خود برای فصل جدید از سیستم 2-5-3 استفاده کند، سیستمی که اگر موفق به پیاده کردن آن بشود آبی ها برای فصل جدید حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری