اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۸۳۳۰
مربی معروف فوتبال آلمان که سابقه قهرمانی اروپا با بورسیادورتموند و بایرن مونیخ دارد، می‌گوید تازه‌وارد کلمبیایی باواریایی‌ها، لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو نیست.
۱۵:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| در شرایطی که امشب دورتموند و بایرن در سوپر جام آلمان مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند، اوتمار هیتسفلد در مورد این مصاف و مسائل دو تیم صحبت کرده است.

*مقایسه اوبامیانگ و لواندوفسکی

وی در ابتدای گفت‌وگوی خود که با یکی از سایت‌های ورزشی آلمان انجام گرفته، اوبامیانگ و لواندوفسکی، فورواردهای گابنی و لهستانی دو تیم را با هم مقایسه کرده است.

او اظهارداشت:اوبامیانگ برای دورتموند ارزشمند از لواندوفسکی برای بایرن است. چون لواندوفسکی را مونیخی‌ها می‌توانند با توماس مولر، جایگزین کنند.در حالیکه اوبامیانگ در بورسیا،جانشین ندارد.

هیتسفلد ادامه داد:دورتموند این فصل نیز قوی‌ترین رقیب بایرنی‌ها است.واقعا از ماندن اوبامیانگ در دورتموند خوشحال شدم.با او، دورتموند 20 درصد قوی‌تر خواهد بود.حضورش باعث رونق بیشتر در بوندس‌لیگا است و به نظرم هانس یواخیم واتسکه،‌مدیر تجاری دورتموند اقدام به جایی در زمینه کرد.

*خامس،مسی و رونالدو نیست

در این مصاحبه مربی اسطوره‌ای در مورد خامس رودریگس، تازه‌وارد کلمبیایی بایرنی‌ها که از رئال مادرید برای 2 فصل قرض گرفته شده،‌ نیز نظر داد:خامس بازیکنی خارق‌العاده است که به پیشرفت بایرن کمک می‌کند. چرا که آلترناتیو بسیار خوبی است.اما باید در نظر داشت، او لیونل مسی یا کریس رونالدو نیست.

وی ادامه داد:مسی و رونالدو در لالیگا حضور دارند و بوندس‌لیگا بعد از لیگ فوتبال اسپانیا، دومین لیگ برتر اروپا است.بوندس‌لیگا حتی از لیگ برتر انگلیس نیز بهتر است.

او در مورد این ادعا دلیل خود را چنین بیان کرد:انگلیسی‌ها رقم‌های بسیار سنگینی برای نقل و انتقالات می‌پردازند.با این پرداخت‌ها، بازیکن بهتر نمی‌شود.بلکه برعکس، این ارقام سنگین، مثل سنگی جلوی پای بازیکن می‌‌افتد که فشار بیشتر را بر بازیکن وارد می‌کند.در انگلیس پروژه استفاده از جوانان خودی، شکست خورده است.در حالیکه به جای این کار باعث حضور بازیکنان خارجی بسیار زیاد می‌شوند. وقتی آدم پول دارد، بدیهی است قدرت وسوسه‌کردن دیگران برایش بیشتر می‌شو که این از نظر من اشتباه است.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری