اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۸۳۱۵
از دست دادن 5 امتیاز در دو بازی هفته نخست لیگ هفدهم باعث شد تا همان قصه فصل قبل برای استقلال تکرار شود.
۱۳:۴۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| شکست برابر صنعت نفت در آبادان باعث شد تا استقلال برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر فصل را با باخت آغاز کند، رکوردی تلخ و در عین حال نگران کننده که طرفداران پرشمار این تیم را با وجود تابستان داغی که تجربه کردند نگران تکرار تراژدی هفته های آغازین فصل گذشته کرد تا علیرضا منصوریان از همان روز ابتدایی با انتقادات و استرس زیادی روبرو شود.


با شروع ضعیف فصل همه استقلالی ها امیدوار بودند منصوریان و شاگردانش بتوانند در مصاف با استقلال خوزستان شکست آبادان را با ارائه نمایشی دلپذیرتر جبران و دوباره در حد مدعی قهرمانی ظاهر شوند از همین رو تمام نگاه ها در یکی از آخرین بازی های هفته به دوئل استقلالی های لیگ ختم شد، جایی که طلسم ناکامی های سرمربی جوان استقلال مقابل خوزستانی ها ادامه پیدا کرد و در پایان تساوی بدون گل به ثبت رسید تا اختلاف این تیم با صدر جدول در همین هفته دوم به 5 امتیاز برسد.


در پایان این بازی اما علیرضا منصوریان در کنفرانس مطبوعاتی خود به نحوی صحبت کرد که گویی تیم او هیچ ایرادی در مصاف با حریف خوزستانی نداشت. از آن مهم تر و عجیب تر به ایده های این مربی برمی گشت. منصوریان مدعی شد در تیم او تنها 4 بازیکن هستند که جایگاه ثابت دارند و مابقی تیم یعنی 7 نفر باید با سیستم چرخشی کنار بیایند. تفکری که بزرگ ترین مربیان دنیا با آن همه ستاره گران قیمتی که در اختیار دارند هم هیچ گاه به آن اعتقادی ندارند چرا که ثبات و هماهنگی از نکات مهم هر تیم برای یورش به عنوان قهرمانی است.


دیروز هم استقلالی که مقابل هم نام خوزستانی که از همان ابتدا تنها برای کسب تساوی و یک امتیاز به میدان آمده بود 70 دقیقه زمان را کشت و تنها در 20 دقیقه پایانی مثل تمام سال های گذشته که بر اساس فشار تماشاگران برای فرار از بن بست نتیجه گیری رو به فوتبال احساسی می آورد، احساسی بازی کرد و صاحب موقعیت هایی شد تا نشان دهد فوتبال آزمون و خطایی می تواند بهای سنگینی در پی داشته باشد.


به چز این ، دیگر تصمیم جالب سرمربی استقلال ، دو تعویض تیم و خروج امید نورافکن و سرورچپاروف از زمین بود، بازیکنانی بهترین چهره های تیم در همان دقایق ناامیدکننده ورزشگاه آزادی بودند. نورافکن در اولین بازی فصل بعد از محرومیت در تمام صحنه ها چه فاز تدافعی چه فاز تهاجمی یکی از تاثیرگذارترین چهره ها بود ضمن این که چپاروف ازبک هم با خصوصیات فنی که داشت به عنوان قلب ابی ها در امر بازیسازی و روند حرکتی تیم موثر ظاهر شد اما هر دو اینها تعویض شدند و نفرات دیگری که شایستگی ماندن در زمین را نداشتند، به عملکرد ضعیف خود ادامه دادند.


البته قرار نیست استقلال یا طرفدارانش ناامید باشند چون آبی ها با این پتانسیل و بازیکنانی که در اختیار دارند باید هر چه زودتر به فرم مطلوب خود بازگردد چون قدرتمند بودن رقیبی مثل استقلال می تواند بر جذابیت های لیگ برتر آن هم در سال منتهی به جام جهانی بیافزاید اما در این راه چه خوب است خود علیرضا منصوریان و دستیارانش کمی ذهنیت و تفکرات خود را تغییر داده و تصمیمات بهتری برای بهبود اوضاع استقلال بگیرند.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری