اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۸۳۱۴
برخی قائدی را با خداداد عزیزی مقایسه کرده اند. ستاره فریمانی که با ابومسلم و فتح خود را چنان به فوتبال ایران تحمیل کرد که نامش علیرغم حاشیه هایش ماندگار شد.
۱۳:۴۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| شاید تعداد بازیکنانی که در اولین بازی شان با پیراهن پرسپولیس و استقلال در کمتر از 30 دقیقه توانسته باشند این همه از هواداران دلبری کنند کمتر از انگشتان یک دست باشد. مهدی قائدی را خیلی ها تا دیشب نمی شناختند. بازی اش را ندیده بودند و نمی دانستند وقتی پا به توپ شود فقط با خطا می شود او را متوقف کرد.

قائدی با قد 166 سانتیمتری از ایرانجوان بوشهر در روزهایی به استقلال پیوست که بسیاری منصوریان را به واسطه خرید بازیکنان پرسن و سال و بالا رفتن میانگین سنی این تیم نقد می کردند. برخی نوشتند که قائدی بازیکنی تزئینی برای نشستن روی نیمکت است اما او در نخستین حضورش نشان داد تا چه اندازه برای دیده شدن، موفقیت و تحمیل خود به سرمربی و هواداران حریص است.

او در شبی که استقلال یک تساوی تلخ صفر- صفر مقابل همنام خوزستانی خود را دشت کرد، توانست چنان بدرخشد که در پایان بازی تماشاگران یکصدا نامش را فریاد زدند. قائدی هر بار که صاحب توپ شد تیم را به حرکت وادار کرد، یک پاس درخشان داد، استقلال را صاحب یک ضربه ایستگاهی کرد و چند بار با حرکات تکنیکی اش هواداران را به تحسین واداشت تا او را با لقب های F16 و نیمار استقلال تشویق کنند. یک بذل و بخشش فوق العاده و غافلگیرکننده.

در لحظاتی که استقلال راهی به دروازه حریفی که اتوبوسی دفاع می کرد پیدا نمی کرد، محمدرضا احمدی گزارشگر بازی گفت که همه منتظر هستند که مهدی قائدی کاری کند! همین جمله کوتاه شاید ستایش کاملی برای پسری باشد که او را «باشو»ی فوتبال ایران لقب داده اند.

ممکن است برخی خُرده بگیرند که قائدی با 17 سال و 8 ماه سن هنوز کار خاصی نکرده که او را این همه تحسین می کنند و این همه هورا کشیدن برای «مهدی» بوشهری آبی پوشان اغراق آمیز است و باید به انتظار نشست و دید آیا «نیمار استقلال» می شود یا شهابی است که در دل آسمان لیگ چند جرقه می زند و محو می شود؟ شاید حق با این گروه باشد.

برخی هم او را با خداداد عزیزی مقایسه کرده اند. ستاره فریمانی که با ابومسلم و فتح خود را چنان به فوتبال ایران تحمیل کرد که نامش علیرغم حاشیه هایش ماندگار شد. خداداد با قامت کوتاه، دریبل های شلخته اما بسیار موفق، زبانی که موقع دویدن بیرون می آمد و ضربه های کم جان اما کاری و کُشنده گرچه همیشه گله مند و شاکی بود و هست اما در فوتبال ایران تقریباً به هر آنچه که می خواست دست یافت. آیا قائدی نحیف می تواند خود را از فشار بی رحمانه بازی در استقلال که هر بازیکن تنومندی را مثل «خسی در میقات» با خود می برد نجات دهد و از حاشیه ها دور بماند؟

او در 30 دقیقه توانست به نقطه درخشان یک شب بلند برای استقلال تبدیل شود. قائدی جوان با لباس های ورزشی که به تنش گشاد است بیش از هر کسی از دور به فرهاد مجیدی شباهت دارد. همان سال هایی که از بهمن به استقلال پیوست و بسیاری او را نقد می کردند که با وزن کم قادر نخواهد بود در فوتبال قدرتی آن سال ها دوام بیاورد اما حالا او اسطوره باشگاهی است که هواداران با شور نامش را فریاد می زنند.

در هفته دوم لیگ برتر ایران حتی وقتی تیم پارس جنوبی جم بوشهر صدرنشین است، پدیده با چهار گل سپاهان را در هم شکست، پرسپولیس در تبریز طلسم شکنی کرد و شاگردان امیر قلعه نوئی در اصفهان با سه گل گسترش فولاد را شکست دادند و برای رقیبان خط و نشان کشیدند، همه از مهدی قائدی حرف می زنند، شما چطور؟

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
حالا چرا نیمار، قد و قامتش به مسی بیشتر میخوره
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری