اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۸۱۰۹
سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان گفت: به بچه های تیم در این چند روز گفته‌ام که به نتیجه هفته قبل توجهی نداشته باشند.
۲۰:۰۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل گسترش‌فولاد تبریز گفت: روز خبرنگار و میلاد امام رضا علیه السلام را به شما تبریک می‌گویم. قلم شرافت دارد و باید شرافت قلم را حفظ کرد. اگر قرار است جامعه‌ای پیشرفت کند باید از این طریق باشد. درباره بازی باید بگویم که به بچه های تیم در این چند روز گفته‌ام که به نتیجه هفته قبل توجهی نداشته باشند.

قلعه‌نویی افزود: ما فردا یکی از سخت ترین بازی‌های مان را در پیش خواهیم داشت. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد اما باید به دنبال بازی هجومی باشیم. نه اینجا بلکه در هر تیمی به جای یک بر صفر اگر 2 بر یک شود تماشاگر راضی‌تر است.

وی اظهار داشت: ما نباید به بازی هفته قبل گسترش فولاد کاری داشته باشیم و به آن نتیجه فکر کنیم. شکست گسترش فولاد در هفته گذشته را نباید ملاک کار خودمان قرار بدهیم. فردا قطعاً یکی از سخت‌ترین بازی‌های‌مان را پیش رو داریم. ما این را می دانیم و به بازیکنان‌مان هم گفته‌ایم.

وی افزود: بازی‌های هفته‌های اول همیشه شرایط خاص خودش را دارد. ما در بازی قبل مساوی کردیم اما به بازیکنان گفتم که توجهی به این موضوع نداشته باشند ما حتی می‌توانستیم بازی را برنده شویم و سه امتیاز را بگیریم اما در دقایق آخر برد را از دست دادیم. ما 4، 5 بازیکنمان را به دلیل مصدومیت نداریم و در بازی قبلی هم از این موضوع لطمه خوردیم هر چند که بازیکنان جانشین انگیزه خوبی برای درخشش دارند و امیدوارم که فردا سه امتیاز بازی را بگیریم تا از جدول عقب نمانیم. اگر مهاجم هدف و مصدومان ما برسند آینده خوبی برای ذوب آهن متصور هستم. همچنین جا دارد که از زحمات هیأت مدیره و کارکنان ذوب‌آهن تشکر کنم. ما شرایط ایده‌آلی داریم و سعی خواهم کرد از تجربیات دو سالی که در اصفهان کار کردم استفاده کنم. باید نگرش تیم ذوب‌آهن را عوض کنیم هر چند که معتقدم بازیکنان در فرم خوبی به سر می‌برند. از طرف دیگر تیم گسترش فولاد هم تیم خوبی است و بوناچیچ خودش در اصفهان کار کرده و شرایط این شهر را می‌شناسد.

سرمربی تیم ذوب‌آهن درباره اینکه بازیکنی مثل ربیع عطایا توسط مجتبی حسینی در این تیم بازی گرفته نمی‌شد اما او به این بازیکن میدان می‌دهد، افزود: قبل از هر چیز باید از یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی تشکر کنم که تیم خوبی ساختند اما به هر حال هر مربی سبک و سیاق خودش را دارد و نباید به کسی خرده بگیرد. وقتی من مربی تیم ملی بودم در مالزی دروازه‌بان را عوض کردم و خیلی‌ها خرده گرفتند اما تیم هلند دروازه‌بانش را عوض کرد و همه تمجید کردند همچنین به سعید آذری و مجموعه باشگاه ذوب‌آهن کسب عنوان بهترین تیم از نظر اخلاق را تبریک می‌گویم چرا که ذوب‌آهن تیم با ریشه‌ای است و در جام تخت جمشید هم شگفتی‌ساز بوده است. درباره بازی فردا باید بگویم که هر بازی فلسفه خاص خودش را دارد و ما باید تیممان را تقویت کنیم. 

قلعه‌نویی درباره اینکه این تیم در بازی‌های دوستانه پیش از فصل نتایج خوبی به دست آورد، تصریح کرد: بله، همین‌طور است. اما ما همواره بازی هجومی را در دستور کار تیم‌مان قرار می‌دهیم. همواره علاقمند هستم که تیمم بازی هجومی انجام دهد. در بازی قبل هم می‌توانستیم 3، 4 گل بزنیم و برنده باشیم. ما نباید به یک گل قانع باشیم و باید در فاز هجومی تیم را تقویت کنیم. به جای استفاده از مالکیت باید از روزنه‌ها استفاده کرده و از نقاط ضعف حریف استفاده کنیم تا گل بزنیم. در بازی با سیاه‌جامگان بعد از زدن گل اول می‌توانستیم باز هم گل بزنیم که این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: ذوب‌آهن نفرات خوبی دارد و تغییر سیستم را من باید انجام دهم باید نقاط ضعفمان را پوشش دهیم و به تقویت نقاط قوتمان بپردازیم. شما ببینید که زلاتان ابراهیموویچ در بارسلونا موفق نبود حالا اینکه ربیع عطایا را به او بازی نمی‌دادند بحث دیگری است. من هم قبلاً با بازیکنانی کار می‌کردم که به پازل تاکتیکی من نمی‌خوردند اما در تیم‌های دیگر موفق بودند.

سرمربی ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: اگر مصدومان تیممان برسند شرایط تیم نیاز به 2، 3 هفته دارد تا به وضعیت ایده‌آل برسد. البته عیار تیم‌ها از هفته 6، 7 لیگ برتر مشخص می‌شود. ذوب‌آهن شاکله اصلی تیمش را حفظ کرده اما به هر حال برنامه تمرینی ما نسبت به بقیه تیم‌ها دو هفته عقب‌تر است چون تیم در آسیا حضور داشت و برخی از بازیکنان هنوز خستگی مسابقات را در بدن دارند و به همین دلیل است که زود مصدوم می‌شوند. ما از هفته اول باید امتیازات را جمع کنیم هر چند که در بازی قبل بازیکنان باتجربه تیم می‌توانستند کمک کنند تا نتیجه برد حفظ شود. در بازی قبل در 5 دقیقه اول حدادی‌فر را 8 بار زدند و اگر داور به آنها تذکر می‌داد شاید این مصدومیت برای این بازیکن پیش نمی‌آمد.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که آیا ذوب‌آهن شانس قهرمانی دارد یا خیر، افزود: قطعاً هر تیمی که وارد مسابقات می‌شود اهداف خاص خودش را دارد چرا ذوب‌آهن نباید به قهرمانی فکر کند؟ من قول قهرمانی نمی‌دهم اما می‌توانیم در کورس قهرمانی باشیم.

وی در مورد ورزشگاه نقش جهان و اینکه ذوب‌آهن از این ورزشگاه استفاده نمی‌کند، تصریح کرد: توقع من این بود که در اصفهان در این زمینه همکاری شود چرا که همواره در این شهر همکاری خوبی حاکم بود. استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان می‌توانند این قضیه را انجام دهند تا ما هم بتوانیم در نقش جهان بازی کنیم. به هر حال این ورزشگاه امکانات خوبی دارد و باید بگویم که راه ورزشگاه فولادشهر خطرناک است.افرادی هم که به استادیوم می‌آیند قشر مرفه جامعه نیستند و وسایل عمومی خوبی هم برای آنها تدارک دیده نمی‌شود و این خطرناک و خطرساز است. این موضوع باعث شده تا شاهد حادثه‌هایی باشیم و توقع داریم که برای جان جوانانمان این توافق حاصل شود تا در نقش جهان بازی کنیم. وقتی برای فوت یک کودک این همه متأثر می‌شویم قطعاً اگر برای جوانانمان هم اتفاقی بیفتد همه ناراحت خواهیم شد. امیدوارم از هفته آینده این اتفاق بیفتد تا بتوانیم در نقش جهان بازی کنیم. من از آقای سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تقاضا دارم که این اتفاق رخ دهد.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد مراسم برترین‌های لیگ هم اظهار داشت: مراسم را ندیدم اما کارشناسان نفرات برتر را انتخاب کردند و کسانی انتخاب شدند که لیاقت بیشتری داشتند. درباره رشید مظاهری هم که در جمع کاندیدای بهترین دروازه‌بان‌ها بود باید بگویم که او یک دروازه‌بان متفاوت و خوب است که با انگیزه کار می‌کند. البته او مربی دروازه‌بانان خوبی هم دارد.

وی درباره مصدومان ذوب‌آهن هم خاطرنشان کرد: قاسم حدادی‌فر، محمد ستاری، مهران درخشان‌مهر، محمدرضا حسینی و مهدی مهدی‌پور مصدومان ما هستند. 

خبرنگاری از قلعه‌نویی در خصوص رفتن نیمار از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن و هزینه‌های گزافی که بابت نقل‌وانتقالات انجام می‌شود اظهار داشت: ما نباید کاری به کشورهای عربی و هزینه‌هایی که آنها می‌کنند داشته باشیم در کشور ما از این پول‌ها بیشتر است نفت، گاز و منابع زیادی داریم و خاک و آسمان کشور طلاست. کشور چهار فصلی هستیم که می‌توانیم از امکانات آن استفاده کنیم. چرا باید ذوب‌آهن 3 هزار میلیارد بدهی داشته باشد؟ وقتی که پاییز و زمستان می‌شود تیم‌ها دغدغه چمن دارند و اینجا چمن خوب نداریم. به جای اینکه بخواهیم از دیگران ایراد بگیریم باید رفتارهایمان را ایده‌آل کنیم. فوتبال یک صنعت است همانطور که دیدید په‌په از رئال مادرید به تیمی از ترکیه رفت و پول این بازیکن همان روز از تبلیغات در آمد. خارج از ایران برای فوتبال مثل آب خوردن پول هزینه می‌کنند اما ما در خم یک زمین چمن هستیم. 

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری