اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۸۰۶۹
بازیکن اسبق تراکتورسازی و پرسپولیس گفت: پرسپولیس در تبریز باید با هواداران پرشور تبریزی بجنگد و استقلال در خانه با هوش عبداله ویسی در بازیخوانی!
۱۳:۰۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| میثم بائو از بازیکنانی است که در سال های حضورش در فوتبال در تیم های مختلفی بازی کرد. اتفاق جالب در بازی های هفته دوم لیگ برتر هفدهم انجام دو بازی مهم و حساس در تبریز و تهران بین تیم های پرطرفدار پایتخت است. مسابقاتی که تهرانی ها در آن به مصاف تراکتورسازی و استقلال خوزستان می روند. جالب تر اینکه میثم بائو سابقه بازی در هر ۴ تیم یاد شده را در کارنامه اشد داراست!

میثم بائو در گفت و گویی، درباره این دو دیدار، شرایط تیم پرسپولیس، تراکتورسازی، استقلال تهران و استقلال خوزستان پیش از حضور در هفته دوم لیگ برتر حرف زد.

متن صحبت های این بازیکن در ادامه می آید:

* وضعیت پرسپولیس در آستانه بازی دوم را چطور ارزیابی می کنید؟

- این تیم تا امروز دو بازی مهم و حساس برگزار کرده و نشان داده چون تقریبا اسکلت سال قبلش را حفظ کرده بنابراین تغییرات زیادی نداشته و برای این فوتبال را خیلی شناور و خوب بازی می کند.

* نقطه قوت این تیم کجاست؟

- در همه خطوط، هم نفر خوب دارد و هم هارمونی بالا. برانکو توانسته در بخش دفاع و حمله سبک خیلی خوبی را در این تیم جا بیندازد. پرسپولیس تیمی است که هم کم گل می خورد و هم خوب گل می زند. شاگردان برانکو این کار را به نحو احسن انجام می دهند و این برمی گردد به کار خوب سرمربی تیم که بازیکنانش خیلی تاکتیک پذیر بازی می کنند.

* این به دلیل حضور کدام بازیکنان است؟

- ما ستاره های خاصی در پرسپولیس نمی بینیم ولی در عین حال همه آنها بالای ۸۰ درصد خوب هستند.

* حریف این تیم را چطور ارزیابی می کنید؟

- تراکتور هم یک تیم خیلی خوب و سرحال است. اصولا تیم های یحیی گل محمدی فوتبال سرزنده ای بازی می کنند. آنها فصل قبل هم خوب بودند و این فصل هم در بازی اول دیدیم که مستحق باخت نبودند و به آمادگی بالای دروازه بان استقلال خوزستان (وحید شیخ ویسی) باختند وگرنه حداقل باید یک امتیاز را از اهواز بدست می آوردند.

* اما این تیم در فصل نقل و انتقالات هیچ حرکتی نکرد؟

- با وضعیتی که برای این تیم بوجود آمده باز هم آنها چند بازیکن خطرناک و تأثیرگذار دارند و البته با آن انرژی که تماشاگران تراکتوری می دهند تیم از لحاظ روحی شارژ و با قدرت بازی خواهد کرد. من برای هر دو تیم بازی کرده ام. پرسپولیسی ها به بازی برابر تماشاگران زیاد، عادت دارند ولی تبریز وضعیت متفاوتی دارد. پرشورها خیلی به تیمشان کمک می کنند. به نظرم پرسپولیس شب جمعه سختی در تبریز خواهد داشت. هواداران تبریزی هیجانی به تیم خود می دهند که بازیکنان از نظر روحی دو برابر بهتر از آنچه هستند بازی می کنند. ضمن اینکه تیم شان از نظر مهره ای خیلی هم تخلیه نشده است و سه چهار بازیکن تأثیرگذار هنوز برای این تیم بازی می کنند. نفراتی مانند ابراهیمی یا ایرانپوریان که هر لحظه می توانند نتیجه را تغییر دهند. فکر می کنم این بازی زیبایی از کار در بیاید.

* فکر می کنید توپ بیشتر در کدام قسمت زمین در جریان باشد و روز، روز کدام خط از دو تیم است؟

- فکر کنم دو تیم از خط حمله خوبی برخوردارند. یعنی هم در هافبک خوبند و هم در خط حمله. البته پرسپولیس دفاع منسجم تری دارد ولی تراکتور آنچنان که باید و شاید مهره های دفاعی خوبی در اختیار نداشت و با جدایی برخی از نفرات این تیم، گل محمدی هم نتوانسته بازیکن خوبی جانشین شان کند. هادی محمدی(دفاع میانی تراکتورسازی) را هم که در دیدار دوستانه قبل از فصل از دست دادند. جوانانی که تازه به خدمت گرفته اند هم فرصت نیاز دارند تا در تراکتور جا بیفتند. ولی در کل فکر می کنم خط حمله و در نقطه مقابل خط دفاع دو تیم روز پرکاری را در پیش دارند.

* در تهران هم دو تیم دیگری که شما سابقه بازی برایشان را دارید بازی دارند. این فصل بازی استقلال تهران را چطور دیدید؟

- استقلال تهران امسال تغییرات تقریبا زیادی داشته و آنها هم ۳، ۴ هفته زمان نیاز دارند تا جا بیفتند. البته بازیکنان باتجربه و فنی خوبی دارد ولی باید این نفرات با هم هماهنگ شوند.

* فکر می کنید استقلال خوزستان بتواند در تهران بازی خوبی به نمایش بگذارد؟

- استقلال خوزستان برای بازی در آزادی مشکلی ندارد. آنها قهرمان ایران شده اند و با حضور مستمر در لیگ قهرمانان آسیا شخصیت بالایی در فوتبال بدست آورده اند. با این همه فکر می کنم کفه ترازو بیشتر به سمت استقلال تهران سنگین باشد. هر چند که می توانم حدس بزنم تیم خوزستانی چه تفکری برای بازی با استقلال دارد...

* ... چه تفکری؟

- من در استقلال خوزستان هم بازی کرده ام و می دانم عبدالله ویسی چه سبکی را می پسندد. او بازی ضد حمله ای را دوست دارد و می خواهد با لو رفتن توپ، بلافاصله روی دروازه استقلال بیاید. آنها در بازی با استقلال هم روی این موضوع و سرعت دادن به بازی تمرکز خواهند کرد.

* چطور؟

- آنها در خوزستان و با آن شرایط آب و هواییِ گرم، تمرین و بازی می کنند و در تهران هر چقدر هم که ساعت ۹ جمعه شب هوا گرم باشد برای آنها هوایی متبوع و دلپذیر محسوب می شود و می توانند راحت در این هوا بازی کنند و دوندگی شان را افزایش دهند. دفاع استقلال باید خیلی هوشیار باشد. ویسی حریفانش را خیلی خوب آنالیز می کند و خیلی خوب نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی می شناسد. طبق همان نیز نقاط ضعف و قوت حریف، تیمش را تمرین می دهد. او خیلی هوشمندانه جلو می آید.

* حضور هواداران استقلال چقدر به این تیم کمک می کند؟

- این اولین بازی استقلال مدل جدید در تهران و در فصل جدید است و از این نظر می تواند فرصت خوبی برای استقلال باشد تا هوادارانش را دور هم جمع کند. این تیم بعد از باخت ۶ بر یک مقابل العین فرصت خوبی دارد تا با هوادارانش آشتی کند...و چه فرصتی بهتر از شکست دادن برادر همنام و قهرمان دو فصل پیش لیگ برتر! فکر می کنم استقلال با تکیه بر همین هواداران شانس بیشتر برای برد دارد.

* محرومیت سه بازیکن امیدش تا چه اندازه در باخت اول استقلال مؤثر بود؟

- فکر می کنم استقلال اینقدر تیم بزرگی است که حتی اگر ۶ بازیکنش هم نباشد خیلی تأثیری در کارش نداشته باشد. درست است جوانانی مانند نورافکن و قائدی شاید در لحظاتی می توانستند به منصوریان کمک کنند ولی اینطور نیست که یک تیم با این همه بازیکن بزرگ به مشکل بخورد. به نظرم این موضوع بیش از اندازه از سوی کادر فنی استقلال ادامه دار شد و بهتر بود کادر فنی در این روزها بیشتر به فکر رفع مشکلات فنی تیم می رفت تا اینکه با فدراسیون در بیافتد.

* شروع بد استقلال در لیگ، ته دل خیلی از طرفداران این تیم را خالی کرده است. به عنوان بازیکن اسبق این تیم چه حرفی در این باره دارید؟

- استقلال همیشه برعکس پرسپولیس که در ۷ هفته اول خوب نتیجه می گیرد در ۷ هفته ابتدایی لیگ را خوب استارت نمی زند. زمان آقای قلعه نویی هم همین طور بود. سال قبل هم همین تیم با منصوریان لیگ را بد شروع کرد ولی در نهایت نایب قهرمان شد. این تیم هم رفته رفته بهتر می شود چون تیم، تیم بزرگی است ضمن اینکه الان چند فصل است که بازیکنان این تیم تغییر کرده اند و دائم در حال تغییرند ولی خب با تماشاگرانی که دارد کار خیلی سختی برابر استقلال خوزستان نخواهد داشت.

* ۴ بازی خانگی استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

- این یک توفیق اجباری برای این تیم است که می تواند باعث شود امتیازات حیاتی ابتدای فصل را به خوبی جمع آوری کنند. اگر استقلال این فرصت را از دست بدهد ممکن است در پایان لیگ افسوسش را بخورد. بنابراین باید قدر این موقعیت طلایی را بداند و گل طلایی اش را به جای آخر فصل ابتدای فصل بزند و راحت ۳ امتیازها را بگیرد. کاری که بیشتر اوقات پرسپولیس می کند. این خیلی مهم است.

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین