اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۷۸۷۱
نمانیا ماتیچ با انتقال از چلسی به منچستریونایتد، چهاردهمین شاگردی نام گرفت که در بیش از یک باشگاه با مورینیو کار کرده است.
۰۲:۵۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| شب گذشته نمانیا ماتیچ از چلسی با قراردادی 3 ساله به ارزش 40 میلیون پوند راهی منچستریونایتد شد تا پس از 2 سال بار دیگر زیر نظر مورینیو کار کند.

آقای خاص از سال 2000 که جانشین یوپ هانکس در بنفیکای پرتغال شد مربیگری را آغاز کرد و توانست هدایتلیریای پرتغال، پورتو ، چلسی، اینترمیلان، رئال‌مادرید و در انتها منچستریونایتد را برعهده گیرد.

در این زمان، او سبکی جدید از فوتبال را ابداع کرد و توانست بازیکنان زیادی را به نوک قله رساند. در این میان 14 بازیکن بوده‌اند که در بیش از یک باشگاه با وی همکاری کرده که در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم.

1- ریکاردو کاروالیو

مدافع برجسته پرتغالی‌ها از پورتو با وی همراه شد و در چلسی و رئال‌مادرید نیز به مهره اصلی خط دفاع مورینیو لقب گرفت.

2- مانیش

ستاره پرتغالی از بنفیکا کار خود را با ژوزه آغاز کرد و در پورتو و چلسی نیز با وی همکاری کرد.

3- دیرلی

مهاجم برزیلی در لیریا درخشید و مهره اصلی گلزنی مورینیو در روزهای ابتدایی مربیگری بود. پس از آن نیز به اصرار ژوزه به پورتو آمد و توانست جام لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرد.

4- نونو والنته

این مدافع چپ پرتغالی نیز کاملا به مانند دیرلی، با مورینیو همکاری کرد و سال 2005 نیز توانست با درخشش خود به اورتون انگلیس راه پیدا کند.

5- پائولو فریرا

مدافع راست خوش چهره پرتغالی‌ها زیر نظر مورینیو به یکی از خوب‌های بدل شد. فریرا پس از نشان دادن توانایی خود در پورتو سال 2004 به همراه سیل بازیکنانی که با مورینیو به لندن آمدند، به چلسی پیوست و 9 سال در این باشگاه ماند و در استمفوردبریج نیز از فوتبال خداحافظی کرد.

6- هرنان کرسپو

مهاجم گلزن آرژانتینی‌ها در تیم‌های چلسی و اینترمیلان برای مربی پرتغالی فوتبال دنیا بازی کرد.

7- هنریکه هیلاریو

گلر همیشه تعویضی پیتر چک، در 2 باشگاه پورتو و چلسی با مورینیو بود اما نتوانست با کسب اطمینان او،‌ زیاد به میدان رود. در پورتو که به تیم‌های دیگر قرض داده شد و در لندن نیز شانس بازی پیدا نکرد.

8- مایکل اسین

ستاره بی‌چون و چرای غنایی یکی از همکارهای خوب مورینیو بود که در چلسی و رئال‌مادرید خوش درخشید. مایکل اسین به صورتی مورد اطمینان مورینیو بود که این مربی در مادرید، وی را در صورت نیاز به پست دفاع راست نیز منتقل می‌کرد.

9- ساموئل اتوئو

جابه‌جایی مهاجم کامرونی با زلاتان به نفع مورینیو و اینتر شد زیرا با میلیتو، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برای نراتزوی جایزه آوردند.

به قدری آقای خاص به وی علاقه پیدا کرده بود که در دوره دوم هدایت چلسی، اتوئو را به لندن آورد. منتقدین به دلیل بالا بودن سن وی، خریدش را نادرست می‌دانستند اما اتوئو با گلزنی خود پاسخ آنها را داد.

10- لاسانا دیارا

در چلسی و مادرید با مورینیو همکاری کرد اما در رئال بیشتر خودش را نشان داد. دیارا یک قهرمانی لالیگا را در کارنامه خود ثبت کرده است.

11- خوان ماتا

مورینیو در چلسی به وی اعتماد نداشت و او را راهی منچستریونایتد کرد. اما در زمان هدایت یونایتد به یکی از ستاره‌هایش لقب گرفت و کدورت‌های گذشته کاملا پاک شد. ماتا برای فصل بعد یکی از مهره‌های ژوزه محسوب می‌شود.

12- زلاتان ایبراهیموویچ

یک فصل در اینتر و یک فصل دیگر در منچستر نتیجه‌اش 57 گل شده است. یک همکاری فوق‌العاده بین 2 انسان خاص فوتبال دنیا، زوجی خوب را بین مربی و شاگرد در اروپا ساخته است.

13- روملو لوکاکو

باعث فروش مهاجم بلژیکی از چلسی شد ولی در این تابستان سعی زیادی برای خریدش انجام داد. فصل بعد، آینده یونایتد را همکاری 2 تن می‌سازد.

14- نمانیا ماتیچ

هافبک صربستانی در اولین مصاحبه‌اش پس از ورود به یونایتد گفت: رد کردن پیشنهاد مورینیو برایم سخت است.

وی به همین دلیلشب گذشته با ارزش 40 میلیون به منچستریونایتد آمد تا دوباره زیرنظر آقای خاص کار کند.

مورینیو همکاری‌های خوبی با شاگردان خودش داشته ولی اکنون باید دید می‌تواند این آمار را با ماتا، لوکاکو و ماتیچ در منچستریونایتد درخشان‌تر کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری