اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۷۵۲۴
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند به هیچ باشگاه حرفه‌ای ریالی کمک کند
۲۲:۴۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| محمدرضا داورزنی در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن تیم فوتبال سایپا گفت: باشگاه سایپا پس از 17 سال از کاپیتان ارزشمند تیم خود تقدیر کرد که کار ارزشمندی بود.

داورزنی افزود: همچنین سایپا از منشور اخلاقی خود رونمایی کرد که این موضوع بسیار امر خوبی است. اگر همه باشگاه‌ها به جای اینکه فقط به دنبال نتیجه باشند، به تکریم اخلاق و اصول فرهنگی و اخلاقی فکر کنند، این موضوع می‌تواند بسیار خوب باشد البته خوشبختانه تعدادی از باشگاه‌ها این کار را انجام می‌دهند و سایپا نیز یکی از الگوهای فرهنگی و اخلاقی است. 

وی در مورد اینکه وضعیت سالن افراسیابی برای جودوکاران به کجا رسید، گفت: 6 -7 سال پیش سالن افراسیابی جهت انجام تمرینات جودو به این فدراسیون واگذار شد. این سالن در مرکز شهر و در کنار ورزشگاه شیرودی در گذشته به همه رشته‌های سالنی سرویس می‌داد و حتی زمانی که مدیرعامل صنام بودم حتی مسابقات بسکتبال و والیبال نیز در این سالن برگزار می‌شد. با این تفاسیر اردیبهشت ماه گذشته قرار بود مراسمی در این سالن برگزار شود و به همین منظور بازدیدی از آن صورت گرفت و تصمیم‌گیری شد که پس از آن جای مناسبی برای تمرینات جودو در نظر گرفته شود تا سالن افراسیابی به لحاظ نور و صوت تجهیز شده تا بتواند به همه رشته‌ها سرویس بدهد.

داورزنی افزود: الان کبکانیان در روز 6 ساعت در اختیار جودو است و چون نمی‌شود در آن جا به طور مداوم تاتامی را پهن و جمع کرد سایر رشته‌های رزمی نیز از این سالن استفاده می‌کنند تا بعدا جای دیگری را برای جودو در نظر بگیریم. در حال حاضر حتی مسابقات جودو در این سالن برگزار می‌شود و از سوی دیگر کاراته‌کاها نیز از این سالن استفاده می‌کنند هر چند که برای این عزیزان علاوه بر این سالن یک سالن دیگر در کنار ورزشگاه 12 هزار نفری در نظر گرفته‌ایم چون انتظار داریم کاراته در سال 2018 و 2020 وزن مدالی ما را بالا ببرد.

وی درباره اینکه عکسی که از کاراته‌کاها در وضعیتی نامناسب در ایستگاه قطار منتشر شده است،‌ گفت:‌ گویا اعضای تیم منتظر قطار بودند اما این موضوع را بررسی کردم و اتقاقا دوستان گفتند از لحاظ هتلی وضعیت خوب بود اما اینکه در محوطه ایستگاه قطار عکسی گرفته شده است نیز، اینطور که دوستان در فدراسیون کاراته مطرح کردند، گویا نسبت به این موضوع بزرگ‌نمایی شده با این حال ما توضیحات را خواهیم خواست. هر چند که در مجموع روند کاراته رو به رشد است. با این حال در مسافرت‌ها باید حرمت بازیکنان حفظ شود و گله‌مند هستیم نسبت به این موضوع که ورزشکار کنار خیابان استراحت کند.

معاون وزیر ورزش در مورد اینکه چه زمانی اعضای هیأت مدیره پرسپولیس اعلام می‌شود، گفت: ما این اسامی را به مجمع اعلام کرده‌ایم و آنها باید اسامی هیأت مدیره پرسپولیس را بعد از تائید اعلام کنند.

وی در مورد اینکه آیا وزارت ورزش به پرسپولیس بابت پرونده ژوزه کمک می‌کند یا خیر، گفت: وزارت ورزش به هیچ باشگاه حرفه‌ای نمی‌تواند یک ریال کمک کند اما خوشبختانه با توجه به شرایط استقلال و پرسپولیس و مدل تامین مالی برای این باشگاه‌ها حتما طاهری در تلاش است تا با کمک فدراسیون این بدهی‌ها را پرداخت کند. در این خصوص اسپانسر هم کمک می‌کند تا مشکلی پیش نیاید. در خصوص پرسپولیس نیز در وزارت ورزش این دغدغه را داریم تا این تیم بدون دردسر به عنوان نماینده ایران در آسیا مسیر خود را قدرتمندانه طی کند و امیدواریم این تیم روی سکو برود. 

داورزنی درباره بحث استعفای رحیمی از فدراسیون هندبال گفت: دوستان از لحاظ بدهی‌ها جو سنگینی را در این فدراسیون به وجود آوردند که باعث ناراحتی رحیمی شده و او اعلام کرده نمی‌تواند با این وضعیت کار کند. در این خصوص با وزیر صحبت کردم و تلاش می‌کنیم تا قسمتی از بدهی‌های هندبال را تامین می‌کنیم.

وی در مورد اینکه بحث کفپوش سالن مس سنگون برای میزبانی از رقابت‌های آسیایی به کجا رسید، گفت: این موضوع را از تاج بپرسید اما آن قسمت که وظیفه ما باشد را پیگیری می‌کنیم.

معاون وزیر ورزش در مورد اساسنامه مشترک فدراسیون‌ها گفت: در خصوص اساسنامه فدراسیون‌ها تا فردا بعداز ظهر نظر تکمیلی را از فدراسیون‌ها می‌گیریم و پس از آن با تکمیل شدن اساسنامه، آن را به دو جا ارسال می‌کنیم. اول برای فدراسیون‌ها و دوم برای دولت تا به تائید برسد. بعد از تائیدیه دولت، فدراسیون‌ها آن را در مجامع خود به تصویب می‌رسانند تا به فدراسیون‌های جهانی ارسال کنند. از روز چهارشنبه که اساسنامه را برای این دو جا ارسال کردیم حدود 2-3 ماهی پروسه تائیدیه دولتی‌ها طول می‌کشد و پس از آن ملاک عمل فدراسیون‌ها خواهد شد.

داورزنی در پایان در مورد وضعیت طاهری در پرسپولیس گفت: طاهری سفت و سخت کارش را می‌کند و وزارت هم سفت و سخت از او حمایت می‌کند و من هم سفت وسخت در خدمت او هستم تا ماموریتش را انجام دهد. 

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری