اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۷۲۹۵
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: لذت صعود به دور دوم جام جهانی با تیم ملی کشورم چیزی نیست که بخواهم آن را با کسب تجربه حضور مقابل تیم‌های بزرگ جهان عوض کنم.
۲۰:۱۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| وقتی صحبت از بازیکنان پرافتخار فوتبال ایران می‌شود بدون شک یکی از این بازیکنان مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران؛ بازیکنی که موفق شد برای سومین بار با تیم ملی راهی جام جهانی شود تا از این لحاظ در تاریخ فوتبال ایران به رکوردی قابل توجه دست پیدا کند.

از سوی دیگر وقتی صحبت از شجاعی می‌شود به جز مسائل فوتبالی و افتخار آفرینی‌های این بازیکن با پیراهن ملی، مسائل اجتماعی نیز در پیرامون این بازیکن جنبه پررنگی پیدا کرده تا جایی که خود مسعود یکی از دغدغه‌‌هایش را را مشکلات اجتماعی به خصوص کودکان کار معرفی می‌کند.

در گفت و گویی که پیش روی شماست سعی کردیم از هر دری با کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران به صحبت بپردازیم، از قول‌هایی که برای حمایت از تیم ملی داده می‌شود و هرگز عملی نمی‌شود تا دفاع از پیشنهاد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و البته بسیاری از مسائل دیگر از جمله حضور احسان حاج صفی در لیگ یونان و هم‌بازی شدن با مسعود که برخی رسانه‌ها این موضوع را نامربوط به حضور شجاعی در پانیونیوس ندانستند!

شجاعی بعد از مدت‌ها دوباره سکوتش را شکست و در گفت و گویی بدرباره بسیاری از مسائل فوتبالی و حتی غیرفوتبالی با وی به صحبت پرداختیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

قبل از ورود به متن اصلی گفت و گو در زیر به صورت تیتروار مهم‌ترین بخش‌های این گفت و گو را در زیر می‌بینید:

*هیچکس روز اول فکرش را نمی‌کرد با این صلابت صعود کنیم

*احساسم بعد از صعود وصف ناشدنی بود

*هیچ بازیکنی نمی تواند خودش را مالک پیراهن تیم ملی بداند

*به قدری از گل شدن پنالتی ام مقابل ازبکستان مطمئن بودم که خراب شد

*عدم حمایت از تیم ملی یک بحث کهنه است و صحبت درباره اش تاثیر مثبتی ندارد

*یک قرعه خوب کمک می کند تا شگفتی ساز جام جهانی شویم

*لذت صعود به دور دوم را به بازی با بزرگان جهان عوض نمی‌کنم!

*شرایط بازی با تیم های بزرگ را فراهم کنیم تا ببینیم چه کسی مخالف است

*بین من و رئیس جمهور هیچ صحبت خصوصی نشد

*انسان امیدواری هستم اما قول های زیادی داده اند که به آن عمل نشده است

*رئیس جمهور نشان دهد حضور قدرتمندانه تیم ملی در جام جهانی برایش اهمیت دارد

*در هیچ برهه ای حاشیه به تیم ملی کمک نمی‌کند

*حضور زنان در ورزشگاه ها پاسخ ذره ای از فداکاری های آنها در طول تاریخ است

*مهم حفظ رنکینگی است که با مشقت آن را به دست آوردیم

*مثل خیلی از بزرگان در شان شخصیت نکونام هم از او تجلیل نشد

*شرایط برای رسیدن فوتبالی ها به فضای مدیریت در ایران فراهم نیست

*یکی از دغدغه‌ هایم مشکلات اجتماعی به خصوص کودکان کار است

*در یونان به یک خانواده منسجم معروف هستیم!

*من احسان را به یونان نبردم؛ شرایط طارمی هم مثل حاج صفی بود


ابتدا درباره صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 روسیه صحبت کن.

مسلماً برای رسیدن به این هدف راه خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم. روز اولی که رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را آغاز کردیم شاید خارج از مجموعه تیم ملی کسی فکرش را هم نمی‌کرد که بتوانیم با این صلابت و شایستگی به روسیه صعود کنیم، اما این اتفاق در نهایت افتاد، چون مثل یک خانواده در هر شرایطی انسجام داشتیم و همدل بودیم. در نهایت هم با تمرین و تلاش زیاد توانستیم به این امر مهم دست پیدا کنیم.

به عنوان کاپیتان تیم ملی چه احساسی بعد از پیروزی مقابل ازبکستان و صعود به جام جهانی داشتی؟

البته که این احساس قابل توضیح دادن و وصف شدنی نیست و واقعاً باید آن را لمس کرد و در آن لحظه خودتان باشید تا به معنای واقعی چنین احساسی را درک کنید.

مسعود شجاعی حالا سومین جام جهانی را تجربه می‌کند و از این لحاظ به پرافتخارترین بازیکن ایرانی مبدل می‌شود. به واقع اصلاً این افتخارات و رکوردها برایت مهم است؟

هیچ بازیکنی نمی‌تواند خودش را مالک پیراهن تیم ملی بداند و هیچ زمانی هم برای هیچ بازیکنی نیست که بخواهد با اطمینان در این مورد حرف بزند. هنوز یک سال تا جام جهانی وقت باقی مانده و من همه تلاشم را می‌کنم و سعی می‌کنم با تمرینات سخت‌تر و ارائه بازی‌های خوب در باشگاهم و تیم ملی بتوانم به تیم ملی کمک کنم و ان‌شالله که در روسیه هم حضور داشته باشم. مطمئناً در این صورت اگر این اتفاق برایم بیفتد یک افتخار بزرگ برای من محسوب شده اما در مورد این موضوع خیلی فکر نکرده و نمی‌کنم!

درباره پنالتی که در بازی با ازبکستان از دست دادی، صحبت کن. اصولا پنالتی‌زن هستی؟

بله؛ در گذشته و در بازی‌های ملی و باشگاهی هم پنالتی زده بودم که اتفاقا همه آنها نیز به گل تبدیل شده بود. در بازی با ازبکستان هم متاسفانه چون که خیلی از گل کردن پنالتی مطمئن بودم، این ضربه خراب شد!

تیم ملی با رکوردهای بی‌نظیر از جمله گل نخوردن و شاید بیشترین امتیاز راهی جام جهانی شود. این رکوردها و موفقیت‌ها چگونه حاصل شده است؟

همانطور که گفتم با تلاش بیش از حد و صبر در عین حال و نظم تیمی چه بیرون و چه داخل زمین و البته همدلی همه اعضای تیم چه فنی و چه غیر فنی این موفقیت بزرگ حاصل شد.

هیچ بازیکنی نمی‌تواند خودش را مالک پیراهن تیم ملی بداند و هیچ زمانی هم برای هیچ بازیکنی نیست که بخواهد با اطمینان در این مورد حرف بزند. هنوز یک سال تا جام جهانی وقت باقی مانده و سعی می‌کنم با تمرینات سخت‌تر در روسیه هم حضور داشته باشم. در این صورت اگر این اتفاق برایم بیفتد یک افتخار بزرگ برای من محسوب شده اما در مورد این موضوع خیلی فکر نکرده و نمی‌کنم.


بازی بعدی تیم ملی با کره جنوبی است. تیمی که برای صعود به هر سه امتیاز دیدار با ایران نیاز دارد و حتی در این بین مربی‌اش را هم عوض کرده است. چقدر امیدواری در این دیدار هم دروازه ایران بسته مانده و کره را هم در کشور خودش شکست دهیم؟

بازی خیلی سختی در پیش داریم ولی فکر می‌کنم اگر با همان انسجام و نظم تیمی در کره‌ حاضر شویم، شانس زیادی حتی برای پیروزی مقابل این تیم داریم. در این بین معتقدم که هر چقدر از زمان بازی سپری شود، این موضوع به ضرر کره‌ای‌هاست چون فشار و استرس بیشتری را متحمل می‌شوند و این موضوع به ما کمک می‌کند که بتوانیم از این فشار و تزلزل بهترین بهره را ببریم.

در مقدماتی جام جهانی و در راه صعود به این رقابت‌ها کدام تیم بیشتر از همه ایران را اذیت کرد؟ به نظر می‌رسد از نظر شرایط مکانی در مالزی و آن ورزشگاه معروف و بدون امکانات ملی‌پوشان بیشترین آزار را دیدند!

بله درست است؛ فکر می‌کنم همان بازی با مالزی با توجه به شرایط خاصی که داشت خیلی برای ما خوشایند نبود.

صحبت از حمایت تیم ملی فوتبال در جام جهانی است، اما در عمل خبری نیست و حتی کی‌روش بعد از صعود در کنفرانس خبری نسبت به اعلام آمادگی وزیر ورزش از تیم ملی ابراز ناامیدی کرد و گفت در این خصوص حرفی ندارم!

این یک بحث کهنه و قدیمی است که با اظهارنظر من و صحبت کردن چیزی حل نمی‌شود و معتقدم که باید یک همت و البته عزم و عرق ملی پشت این قضیه باشد تا درست شود، در غیر این صورت در این چند سال هرچقدر صحبت در این مورد شده است، در این خصوص هیچ تأثیر مثبتی نداشته است.

در حال حاضر کمپ تیم‌های ملی ناقص است و امکانات حرفه‌ای در شأن تیم ملی نیست. ملی‌پوشان می‌گویند حتی لباس‌ها بعد از بازی‌ها جمع می‌شود و این خیلی زشت است. چه راهکاری برای بهتر شدن شرایط داری؟

بهترین راهکار این است که به نظرم کارشناسان و مسئولین فدراسیون باید خودشان این مشکلات را بدانند ولی به عنوان بازیکن قدیمی تیم ملی می‌توانم یک پیشنهاد ارائه کنم و این پیشنهاد این است که به نظرم بد نیست اگر یک سال مانده به جام جهانی یک کمیته حل بحران برای تیم ملی تشکیل بدهیم به شرطی که به حرف‌ها و تصمیمات این کمیته احترام گذاشته و به تک تک آنها رسیدگی شود. شاید این اقدام بتواند به شکل منطقی و کوتاه‌مدت حداقل تا حضور تیم در جام جهانی به ما کمک کند.

در حال حاضر صحبت از صعود تیم ملی به دور دوم جام جهانی است. اولاً واقعا توانایی و پتانسیل این اتفاق را داری. دوم اینکه چه اقداماتی باید در این خصوص انجام شود.

مسلماً این تیم ملی توانایی و پتانسیلش را دارد که به دور دوم جام جهانی صعود کند، ولی همانطور که صحبت کردیم از نظر سخت‌افزاری خیلی کار و راه داریم تا بتوانیم این توقع را از تیم ملی داشته باشیم.

قرعه‌کشی جام جهانی در صعود تیم ملی به دور دوم چقدر مؤثر است؟

بسیار زیاد؛ یک قرعه خوب می‌تواند به ما کمک کند که شگفتی‌ساز جام جهانی بشویم هر چند که در جام جهانی تیم ضعیف وجود ندارد و همه تیم‌ها قدرت‌های قاره‌های خودشان هستند.

 دوست داری در جام جهانی با چه تیم‌هایی هم گروه شوی. تیم‌های قدرتمند برای کسب تجربه بیشتر و جذابیت‌های خاص آن را می‌پسندی یا تیم‌های ضعیف‌تر تا شانس صعودمان بیشتر شود؟

فکر می‌کنم لذت صعود به دور دوم جام جهانی با تیم ملی کشورم چیزی نیست که بخواهم با به دست آوردن تجربه با حضور در مقابل تیم‌های بزرگ جهان، آن را عوض کنم.

سفر دستیاران کی‌روش به روسیه برای پیدا کردن کمپ نشان می‌دهد از حالا این مربی برای موفقیت در جام جهانی برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد. با این موضوع موافقی؟

در طول این چند سال همیشه همین طور بوده و یکی از دلایل این موفقیت‌ها حساسیت و دقت بیش از حد کادر فنی به مسائل کوچک و حتی کلان تیم ملی به شمار می‌رود.

یک قرعه خوب می‌تواند به ما کمک کند که شگفتی‌ساز جام جهانی بشویم هر چند که در جام جهانی تیم ضعیف وجود ندارد و همه تیم‌ها قدرت‌های قاره‌های خودشان هستند.

 رمز موفقیت مسعود شجاعی در این سن و سال چیست؟ اصول زندگی شما چه مبنایی دارد و چگونه هست که هنوز در اوج آمادگی هستی. این موضوع می‌تواند برای جوان‌ترها تجربه خوبی باشد.

من همیشه سعی کردم که راهی را که با مشورت و علم خودم فکر کردم درست است انتخاب کنم و همیشه برای رسیدن به انتهای راه درستی که انتخاب کردم و هدفی که دارم با تمام توانم و با همه وجودم تلاش کنم و خسته نشوم و البته صبور باشم. در این خصوص سعی کردم بیشتر از عقل و منطقم کمک بگیرم.

الان صحبت از بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ مطرح شده تا تدارک بهتری برای جام جهانی داشته باشیم. یک عده همیشه می‌گویند کی‌روش از چنین بازی‌هایی استقبال نمی‌کند چون فکر رکورد و رنکینگ است. این موضوع چقدر صحت دارد؟

از این موضوع اطلاعی ندارم ولی حالا بد نیست که یک بار شرایط برگزاری با تیم‌های بزرگ را کاملاً فراهم کنیم تا ببینیم که مخالفان چه کسانی هستند!

در رنکینگ جام جهانی به رده 23 هم رسیدیم و به نظر می‌رسد تا رسیدن به جمع قدرت‌های جهان و 20 تیم برتر جهان، راهی باقی نمانده است.

بله این یک اتفاق مهم برای ورزش و فوتبال ایران است. البته که به همان اندازه که سه، چهار پله صعود به رنکینگ می‌تواند آسان و دست‌یافتنی باشد، به همان اندازه و شاید بیشتر سخت و مهم حفظ همین رتبه‌ای است که با این مشقت آن را به دست آورده‌ایم. چون که مهمترین بازی‌هایی که در آینده در پیش داریم دو بازی مقدماتی جام جهانی و بعد از آن هم جام جهانی به شمار می‌رود و اصلاً کار آسانی برای حفظ این رتبه و حتی رسیدن به جمع 20 تیم برتر جهان نداریم.

بعد از صعود به جام جهانی ملی‌پوشان به دیدار رئیس‌جمهور رفتند. در آن جمع چه گذشت و چه صحبت‌های خصوصی را با رئیس‌جمهور مطرح کردی؟

هیچ صحبت خصوصی بین من و رئیس جمهور نشد و هر چه که بود تقریباً در رسانه‌ها بازتاب داده شد.

جالب اینکه لباس طارمی را هم به روحانی هدیه کردید. این در حالی است که شما کاپیتان تیم هستید.

چون مهدی در بازی‌های آخر عملکرد خوبی داشت و شاید به خاطر همین پیراهن این بازیکن را به رئیس جمهور اهدا کردیم.

چقدر به قول‌های رئیس‌جمهور برای حمایت تیم ملی امیدواری؟

من کلاً انسان امیدواری هستم ولی قول‌های زیادی در طول این چند سال دیدم و گرفتم و دادند و به آن عمل نشد! امیدوارم این بار این طور نباشد و در سال مهمی که در پیش داریم آقای روحانی نشان بدهند که تیم ملی و حضور قدرتمندانه ما در جام جهانی برایشان اهمیت دارد.

یکی از خواسته‌های تو در این مراسم حضور زنان در ورزشگاه‌ها بود و در این مورد هم صحبت کردی.

بله، من هم فکر می‌کنم حالا حتی مخالفان ورود بانوان به ورزشگاه‌ها به این نتیجه‌ رسیده‌اند که به طور آزمایشی هم که شده خوب است این اتفاق بیفتد و اینکه مطمئنم که با حضور بانوان خیلی جو استادیوم‌ها بهتر می‌شود و می‌توانیم شاهد بازی‌های پرتماشاگرتر و همچنین دلگرمی بیشتر برای ورزشکاران با حضور خانواده‌های آنها باشیم.

 به نظر می‌رسد آرام آرام شرایط در این خصوص در حال فراهم شدن است و اگر این اتفاق بیفتد زنان در آینده به نوعی مدیون کاپیتان تیم ملی خواهند بود.

بانوان محترم مدیون هیچ کس نیستند چون آنها به گردن مردان سرزمین‌شان در طول تاریخ حق داشته‌اند و دارند که این مسأله می‌تواند جواب ذره‌ای از فداکاری‌ها و محبت‌های آنها باشد.

من کلاً انسان امیدواری هستم ولی قول‌های زیادی در طول این چند سال دیدم و گرفتم و دادند و به آن عمل نشد! امیدوارم این بار این طور نباشد و در سال مهمی که در پیش داریم آقای روحانی نشان بدهند که تیم ملی در حضور قدرتمندانه ما در جام جهانی برایشان اهمیت دارد.

در این برهه زمانی حواشی چقدر می‌تواند به تیم ملی لطمه بزند. حواشی مثل اتفاقی که برای اسدی، دبیرکل سابق و ارتباطش با بیانیه کی‌روش به وقوع پیوست؟

پر واضح است که نه فقط در این برهه بلکه در هیچ برهه‌ای حاشیه و حواشی نتوانسته‌اند کمکی به بهتر شدن اوضاع کنند.

در این خصوص حق با چه کسی بود؟ چون می‌گفتند دبیرکل قبلی خیلی چوب لای چرخ تیم ملی و کی‌روش می‌گذاشت و حتی قبلا او را تهدید کرده بود.

ترجیح می‌دهم در این مسأله ورود نکنم به خصوص اینکه الان همه چیز روی روال طبیعی و حتی رو به پیشرفت قرار دارد.

 قبل از رسیدن به بحث باشگاه به چند سؤال خاص برسیم. یک واقعیت در فوتبال ایران است و اینکه به عنوان یکی از بازیکنان مطرح ایران چقدر قبول داری که یک بازیکن تا در استقلال و پرسپولیس بازی نکند،‌چندان محبوب نمی‌شود.

این اتفاق در فوتبال ایران طبیعی است و این مسأله را قبول دارم.

به عنوان بهترین دوست جواد نکونام و کسی که سال‌ها در کنارش بودی نظرت در مورد خداحافظی این بازیکن بعد از حدود یک سال چیست؟

جواد نکونام هم مثل خیلی از بازیکنان بزرگ دیگر آن چنان که در شأن و شخصیتشان بود، از‌آنها تجلیل نشد. باید با جواد با توجه به افتخاراتی که کسب کرد و سال‌هایی که برای تیم ملی زحمت کشید، خیلی حرفه‌ای‌تر با او برخورد می‌شد و مراسم در خور اسم او برایش برگزار می‌کردند.

در این چند وقت خیلی با اسم نکونام بازی شد. از تیم ملی امید و جوانان تا تیم‌های باشگاهی. به نظرت جواد می‌تواند در مربیگری هم موفق باشد؟

با توجه به شناختی که از جواد دارم و میزان علاقه‌اش به مربی‌گری فکر می‌کنم با کسب تجربه بیشتر در این عرصه می‌تواند مربی موفقی باشد.

نکونام خیلی تحت حمایت کی‌روش بود. چه شد که او و دستیاران ایرانی برای همیشه از تیم ملی رفتند. موافق عدم همراهی ایرانی‌ها در کادر فنی هستی؟

من متأسفانه اصلاً از این موضوع اطلاعی ندارم که دلیلش چه بود و چرا اتفاق افتاد و به نظرم سرمربی تصمیم می‌گیرد که دستیارانش چه کسانی باشند.

خود تو به فضای مربیگری بعد از دوران بازیگری چقدر فکر می‌کنی. به رویای سرمربیگری تیم ملی هم می‌اندیشی؟

فعلاً در این خصوص هیچ فکری نکرده‌ام.

فضای مدیریت بعد از فوتبال چطور؟ البته در ایران فضای مدیریت خیلی از زمین فوتبال انتخاب نمی‌شود.

شاید علاقه‌ام برای بعد از فوتبال در این زمینه بیشتر باشد اما در ایران شرایط و بستر برای فوتبالی‌ها در این مورد به خصوص فراهم نیست.

برخی‌ اظهار نظرات هم نشان می‌دهد فردی اجتماعی هستی و برخی صحبت‌ها بازتاب گسترده اجتماعی دارد. امکان دارد بعد از خداحافظی از فوتبال در این زمینه فعالیت کنی؟

در خصوص لژیونر شدن ایرانی‌ها بحث اخلاق کی‌روش نیست بلکه بحث تمرینات و امکانات حرفه‌ای و نظمی است که در ایران کمتر دیده می‌شود. شاید به همین دلیل کی‌روش دوست دارد که بازیکنان برای پیشرفت بیشتر به لیگ‌های خوب خارج از ایران بروند.

همین الان هم چندین سال است که در حال فعالیت اجتماعی هستم و مطمئناً بعد از خداحافظی از فوتبال با فراغ بال بیشتری می‌توانم در این زمینه کمک کنم و فعالیت اجتماعی داشته باشم.

 نظرت در مورد کودکان کار چیست؟ کودکان مظلومی که مجبورند از بچگی به کارهای سخت روی آورند. چقدر گرفتاری و ناراحتی آنها دغدغه توست؟ آیا واقعا این دغدغه باعث شد بعد از بازی با ازبکستان با آنها همبازی شوی و آیا به بازتاب‌های آن به منظور کمک به این کودکان فکر کردی؟

بدون شک یکی از دغدغه‌های زندگی من مشکلات اجتماعی به خصوص کودکان کار است. من هیچ وقت دوست نداشتم که بعد از چند سال حضورم در آنجا، این حضور رسانه‌ای شود اما شاید رسانه‌ای شدن حضورم باعث شود آدم‌های بیشتری بخواهند در این مورد کمک و فعالیت کنند.

زندگی در کشور اساطیری یونان چگونه است؟ به نظر که خیلی خوب می‌آید.

بله، به نظر من هم کشور یونان و به خصوص شهر آتن خیلی تماشایی و جذاب است به خصوص برای ما ایرانی‌ها که مشترکات تاریخی و فرهنگی با آنها داریم.

به باشگاهپانیو‌نیوس برسیم. در این تیم ماندنی شدی. چقدر در این تیم راحتی؟

خیلی راحتم. تیم ما در یونان به اینکه مثل یک خانواده منسجم هستیم، معروف است. حتی بازیکنانی که از تیم‌های دیگر یونان به تیم ما اضافه می‌شوند این مسأله را عنوان می‌کنند. این یکی از دلایل موفقیت پانیونیوس و همچنین تمدید قرارداد من بود.

چقدر در قلب مردم و هواداران پانیو‌نیوس یونان جا باز کردی؟

این سؤال را باید از مردم و هواداران پانیونیوس بپرسید اما اینجا خیلی خوشحالم و به من بی‌نهایت لطف و محبت دارند. به قدری زیاد که ترجیح دادم با مشکلاتی که وجود داشت یک فصل دیگر در این تیم یونانی بمانم.

حاج‌صفی را هم با خود به یونان بردی. نظرت در مورد احسان چیست و چقدر در این زمینه مشورت‌هایت برای حضور احسان در یونان مؤثر است.

البته من احسان را به پانیونیوس نبردم. باشگاه حدود 5، 6 ماه بود که احسان را زیر نظر داشت و در طول این مدت هم از من در مورد او اطلاعات می‌گرفتند و من هم حاج صفی را تأیید کردم چون لیاقت و توانایی‌اش را داشت.

الان به نظر می‌رسد با احسان زوج خوبی را تشکیل دادی و این امر نسبت به قوی‌تر شدن تیمپانیو‌نیوس هم کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

احسان در این دو بازی که انجام داد نشان داد که انتخاب باشگاه برای جذب او کاملاً درست بوده و البته باعث سربلندی ما نیز شد.

 صحبت‌های مطرح بود مبنی بر اینکه طارمی هم می‌خواست به یونان بیاید و شما در این زمینه دخیل بودی. چقدر این موضوع صحت دارد؟

در مورد مهدی طارمی هم دقیقاً شرایط او مثل احسان حاج‌صفی بود.

بعد از رفتن انصاری‌فرد به المپیاکوس، این موضوع چقدر در کاهش قدرت خط آتشپانیو‌نیوس تاثیر داشت.

بعد از رفتن کریم خیلی به مشکل خوردیم چون که او برای تیم ما یک وزنه محسوب می‌شد به ویژه اینکه بعد از یک نیم‌فصل در کنار هم بازی کردن، تازه قلق هم را پیدا کرده بودیم و خیلی راحت در زمین به هم کمک می‌کردیم.

الان در سال جام جهانی بسیاری از بازیکنان با توجه به شناختی که از اخلاق کی‌روش دارند ترجیح می‌دهند لژیونر شوند. این موضوع چقدر می‌تواند به آینده و شرایط این بازیکنان کمک کند. بازیکنانی مثل خالد شفیعی، کاوه رضایی و رامین رضائیان.

در این خصوص بحث اخلاق آقای کی‌روش نیست بلکه بحث تمرینات و امکانات حرفه‌ای و نظمی است که در ایران کمتر دیده می‌شود. شاید به همین دلیل آقای کی‌روش دوست دارد که بازیکنان برای پیشرفت بیشتر به لیگ‌های خوب خارج از ایران بروند.

چرا اینقدر پروژه تمدید قراردادت با تیم یونانی طول کشید؟ آیا مسائل مالی مطرح بود یا مسائل دیگر؟

نه اصلاً بحث مالی مطرح نبود. چون 2 پیشنهاد خوب دیگر از یونان داشتم صبر کردم که تا آخرین لحظه ممکن بتوانم بهترین تصمیم را بگیرم.

چقدر به بازیکنان ایرانی پیشنهاد بازی در لیگ برتر یونان را می‌دهی؟

اگر کسی توانایی و شایستگی‌اش را داشته باشد قطع به یقین پیشنهاد می‌دهم که بازی در لیگ یونان را تجربه کند.

الان بحث بازی در لیگ اروپا با نماینده اسرائیل مطرح است، آیا در بازی برگشت که در یونان برگزار می‌شود به همراه حاج‌صفی پانیو‌نیوس را مقابل حریف همراهی خواهید کرد یا خیر؟

مسلماً به خاطر احترام به قوانین کشورمان به تل‌آویو سفر نکردیم و با توجه به این مسأله و ارسال نامه‌ای به یوفا از طرف باشگاه پانیونیوس با همین مضمون برای بازی رفت به مشکل نخوردیم اما در بازی برگشت با توجه به قوانین موجود باید یک راه‌حل اساسی پیدا کنیم، در غیر این صورت یوفا ما را با محرومیت و جرایم سنگینی مواجه خواهد کرد که با تحقق این امر باشگاه این موضوع را متوجه و مربوط به ما می‌داند. بنابراین این موضوع یک مقدار شرایط را پیچیده برای‌مان کرده است.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری