اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۷۰۲۹
در نشست مشترک وزیر ورزش با روسای 50 فدراسیون در تبریز در خصوص کلیات اساسنامه مشترک صحبت شد.
۰۴:۴۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز|  با ویرایش دهم اساسنامه مشترک فدراسیون‌های ورزشی، این اساسنامه روز یکشنبه در اختیار روسای فدراسیون‌ها قرار گرفت.

با سفری که مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش به همراه معاونان و 50 رئیس فدراسیون به تبریز داشت در نشستی به صورت کوتاه درباره اساسنامه فدراسیون‌ها بحث و گفت‌وگو شد.

در این نشست وزیر ورزش از روسای فدراسیون‌ها خواست تا روز دوشنبه نظرات خود را درباره اساسنامه به وزارت ورزش اعلام کنند. سلطانی‌فر نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد با تصویب اساسنامه در هیات دولت، بتوان انتخابات را طبق دستورالعمل جدید برگزار کرد.

وزارت ورزش در نظر دارد این اساسنامه را تا آخر هفته آینده برای تصویب به هیات دولت ارسال کند. در این اساسنامه که با تشکیل کارگروهی نوشته شده، ماده‌هایی که دخالت دولت را در امور ورزش نشان می‌داد و مورد اعتراض مجامع بین‌المللی بود حذف شد. در مهمترین نکته حذف شده می‌توان به عزل و انتخاب رئیس فدراسیون توسط مجمع عمومی اشاره کرد.

در واقع وزارت ورزش در این اساسنامه قدرت زیادی را به مجامع فدراسیون‌ها داده تا بتواند آنها را از احتمال خطر تعلیق مبنی بر دخالت دولت نجات دهد.

در زمان محمد عباسی در وزارت ورزش تعدادی از روسای فدراسیون‌ها از سمت خود برکنار شدند. همین موضوع تعلیق فدراسیون قایقرانی و تیراندازی با کمان را به دنبال داشت.

اواخر سال گذشته نیز فدراسیون‌های بین‌المللی با ارسال نامه‌هایی خواستار اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ملی کشورمان شده بودند که در نهایت این اساسنامه مشترک نوشته شد.

انتهای پیام/ا
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری